-76 Taunus v6 --> v8

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

veeqs
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: -76 Taunus v6 --> v8

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Tulihan sitä ihmeteltyä nopeusmittarin toimintaaki. Takapää pukkien nokkaan ja 4 ja 5-vaihdetta päälle. Sitten vain mittariston takaa säätöruuvia pyörittämään. Niiden löytyminen ja toiminta logiikan selvittäminen vaati pari ihmettelyä :heh:

Loppujen lopuksi mittarin säätö oli näppärähomma kun oli tullut katsottua gps:llä nopeus, vaihde ja vaihteen kierrokset. 80 km/h nelosella teki 2500 rpm ja 5-vaihteella 1650rpm oli 80 km/h. Koeajolla gps ja nopeusmittari oli apaut yksyhteen, ehkä jopa liianki lähellä näyttämä todellista... :peukku:
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: -76 Taunus v6 --> v8

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Tullut ajeltua Taunuksella töihin ja minne milloinkin, kerran on jättänyt välille :shock:
sulake.jpg
sulake.jpg (27.78 KiB) Katsottu 158 kertaa
Sulake otti ja suli, ei palanut lanka poikki vaan huono kontakti rasiassa. Ennen vanhaan kaikki oli paremmin ja nuokin rungot oli posliinia missä ei tuollaisia ongelmia ollut :x

Kaasari ja sytkä osastolla pieniä säätö ongelmia mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, kait :) Imua säädetty ja kylmäkäynnistys alkaa olla aika lähellä toimivaa...
Tasakaasulla yli 2k rpm menee ok mutta jos vähänkin painaa kaasua näyttää menevän laihalle. Reilummin komentaessa toision tullessa matkaan seosmittari herää..
Sytkän säätöä hivenen haittaa ettei ajoitusmerkkiä näe suoraan ylhäältä, vaan pitää viistosti laturin alta kurkkia :roll:

Pakoputki kumisi ikävästi alta 2500 kiekan ja kokeeksi pistin db-killerit pönttöjen päihin, tämä auttoi huomattavasti ongelmaa mutta vielä kaikuu. Kammiovaimentimia auton alle kaipailisi tai joku resonaattori putki.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: -76 Taunus v6 --> v8

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Sulakkeiden sulamiset on jatkuneet. Aiheuttaa milloin lämppärin toimintaan katkoksia, vesipumpun ja polttoainepumpun :x
Ratkaisuksi tähän tulee erillinen rele mistä otetaan virrat kriittisille jutuille ja sulakepesää käytetään vain ohjaukseen.

Laihalle menemiseen ajattelin kokeilla suuttimien vaihtoa ensio puolelle :peukku:

Jotain uuttakin on nysvätty mutta jos siitä lisää omassa topikissa :)
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Vastaa Viestiin