-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Satulathan oli -08 mondeosta eikä-04.
Kardaani tuli vietyä tasapainotukseen paikalliseen, toimitus ehkä tämän viikon loppuun mennessä.....
Akseliin menevä jarruletku antautui muutaman päivän irrotusöljy kuurin jälkeen kohtuudella ja uusi meni paikoilleen näppärästi
Jarrunesteet rupesivat pysymään putkien sisällä kun kiristi löysälle jääneet liitokset
Jarrut jäi päälle kun löysäsi polkimen eli jossain on "takaisku" mikä rumpujarruihin monesti liittyy. Pitää pienen paineen jotta kengät pysyvät lähemäpänä rumpua, levyjarruissa moista ei tarvi.
Vanteet tuli sovitettua ja samalla tuli mitattua vanteiden pinnapulttien pituuksia eikä hyvältä vaikuttanut. Kovin olivat lyhyet, mutteri meni 4 kierrosta
Ilmeni myös pikku ropleema rengasventtiilin ja satulan varaamassa tilassa
TSW ihmevanteissa on venttiilit keskellä vannetta ja nythän ne ei mahdu pyöriin
Tutkitaan ja ihmetellään asiaa lisää...............
Kardaani tuli vietyä tasapainotukseen paikalliseen, toimitus ehkä tämän viikon loppuun mennessä.....
Akseliin menevä jarruletku antautui muutaman päivän irrotusöljy kuurin jälkeen kohtuudella ja uusi meni paikoilleen näppärästi
Jarrunesteet rupesivat pysymään putkien sisällä kun kiristi löysälle jääneet liitokset
Jarrut jäi päälle kun löysäsi polkimen eli jossain on "takaisku" mikä rumpujarruihin monesti liittyy. Pitää pienen paineen jotta kengät pysyvät lähemäpänä rumpua, levyjarruissa moista ei tarvi.
Vanteet tuli sovitettua ja samalla tuli mitattua vanteiden pinnapulttien pituuksia eikä hyvältä vaikuttanut. Kovin olivat lyhyet, mutteri meni 4 kierrosta
Ilmeni myös pikku ropleema rengasventtiilin ja satulan varaamassa tilassa
TSW ihmevanteissa on venttiilit keskellä vannetta ja nythän ne ei mahdu pyöriin
Tutkitaan ja ihmetellään asiaa lisää...............
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaverilta hain pari erilaista 15" vannetta lainaan ja molemmat mahtui pyörimään kun venttiili oli reunassa
Eli jostain erilaiset vanteet alle
Pinnapulttien kanssa ei oikein onnistunut, Motonetin halvat tilaus tuli bumerangina takaisin ja rengasliikkeestä käskivät olla yhteydessä Fordin liikkeeseen
Soitto Wetterille paljasti että 4x löytyy hyllystä. Tilasin toiset neljä ja kävin hakemassa mk3 Mondeon pinnapultit. Menivät nätisti vetämällä paikoilleen mutterimopolla.
Olihan ne yli tuplat kalliimpia kuin Motonetin versiot mutta vastaavasti saman verran parempia
Ja ennenkaikkea alkuperäisiä pitempiä mikä oli homman idea.
Tuli myös tilattua levyjarrullisen Sierran vaijeri, jos se sopisi paremmin levyjarrukonversioon.
Eli jostain erilaiset vanteet alle
Pinnapulttien kanssa ei oikein onnistunut, Motonetin halvat tilaus tuli bumerangina takaisin ja rengasliikkeestä käskivät olla yhteydessä Fordin liikkeeseen
Soitto Wetterille paljasti että 4x löytyy hyllystä. Tilasin toiset neljä ja kävin hakemassa mk3 Mondeon pinnapultit. Menivät nätisti vetämällä paikoilleen mutterimopolla.
Olihan ne yli tuplat kalliimpia kuin Motonetin versiot mutta vastaavasti saman verran parempia
Ja ennenkaikkea alkuperäisiä pitempiä mikä oli homman idea.
Tuli myös tilattua levyjarrullisen Sierran vaijeri, jos se sopisi paremmin levyjarrukonversioon.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jos nykyisistä vanteista tykkäät niin meniskö piiloventtiileillä
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Nerokas idea
Paikallisesta piiloventtiilit.
Nämä paikoilleen jossain välissä
Muuten aika on mennyt jarruja ihmetellessä. Ensin tuli tutkittua putkien menoreitti huonosti ja ensin tuli venttiili asennettua etujarruun kuskin puolelle
Toinen versio oli onnistuneempi, mitä nyt jarrunesteet valui maahan huonosti kiristetyn jakotukin ansiosta. Tosin putki oli tiukasti kiinni muttei pohjassa. Kiinnitys tuli pääsylinteriin pannoilla.
Jarruvalot löytyivät kun rupesi muistelmaan nerokkaita kytkentöjä mitä oli aikoinaan tullut tehtyä valokatkaisijaan
Jostain syystä piti 18v ikäisenä saada jarruvalot toimimaan ilman virtoja. Elikkä virtalukon pohjasta erillinen piuha katkaisijaan. Nyt kun pohja on vaihdettu jäi lisäpiuhat lattialle
Alkuperäinen johto kiinni jarruvalo katkaisijaan ja virtojen päälle laiton jälkeen jarruvalot syttyivät
Käsijarruvaijeri odottelee asentajaa paketissa, joten homma etenee...........
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Piiloventtiili poisti sen ongelma että olisi venttiili osunut jarrusatulaan Tosin paljastui uusi, nyt vanne osuu satulaan
Tämä jäi hautumaan miten edetä......
Kardaani tuli painotuksesta ja pari lootua siihen oli liimattu
Vähän amerikan reisinki koloria pintaan suojaksi.
Kardaanin kuivumista odotellessa tuli aloitettua käsijarruvaijerin vaihto. Hommat alkoi irroittamalla vanhasta vaijerista kaari kiinnitys linkkuineen ja uuteen vaijeriin kiinni.Paketin kasassa pysyminen varmistettiin läpireiällä ja 10.9 pultilla
Samalla tuli vaihdettua myös toiselle puolen pitemmät pinnapultit. Olisivat olleet jo nopeamminki paikoillaan, jos vain liike olisi muistanut ilmoittaa niiden saapumisesta
Kardaanin laipan pultit tuli tilattua. Toki tutkin mahdollisuutta käyttää normi M10x1.0 pultteja mutta kannan korkeus ja koko aiheutti pieniä haasteita paikoilleen mahtumisessa ja kardaaninin pyörimisessä.
Tämä jäi hautumaan miten edetä......
Kardaani tuli painotuksesta ja pari lootua siihen oli liimattu
Vähän amerikan reisinki koloria pintaan suojaksi.
Kardaanin kuivumista odotellessa tuli aloitettua käsijarruvaijerin vaihto. Hommat alkoi irroittamalla vanhasta vaijerista kaari kiinnitys linkkuineen ja uuteen vaijeriin kiinni.Paketin kasassa pysyminen varmistettiin läpireiällä ja 10.9 pultilla
Samalla tuli vaihdettua myös toiselle puolen pitemmät pinnapultit. Olisivat olleet jo nopeamminki paikoillaan, jos vain liike olisi muistanut ilmoittaa niiden saapumisesta
Kardaanin laipan pultit tuli tilattua. Toki tutkin mahdollisuutta käyttää normi M10x1.0 pultteja mutta kannan korkeus ja koko aiheutti pieniä haasteita paikoilleen mahtumisessa ja kardaaninin pyörimisessä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kardaanin pultit tuli ja olivat normimallia Paikoilleen ne meni kohtuudella sopivalla lenkillä.
Perä tuli rävittyä mustaksi vaikka oli paikoillaana. Enimmät pohjamaalit tuli peitettyä edesta ja takaa
Satulat odottaa vielä maalia päälle
Jarruvaijeri meni paikoilleen pikku säätämisellä, tosin toisen puolen kuori on lyhyempi kuin toinen puoli
Flekti ei edelleenkään lähten yt päälle ilman koputtelua joten jouti vaihtaa.
Tilalle tuli yleiserikoismallinen flekti, ohjaus joko jäähdyttimen anturista tai napilla hytistä.
Renkaat ja vanteet pitänee tilata
Perä tuli rävittyä mustaksi vaikka oli paikoillaana. Enimmät pohjamaalit tuli peitettyä edesta ja takaa
Satulat odottaa vielä maalia päälle
Jarruvaijeri meni paikoilleen pikku säätämisellä, tosin toisen puolen kuori on lyhyempi kuin toinen puoli
Flekti ei edelleenkään lähten yt päälle ilman koputtelua joten jouti vaihtaa.
Tilalle tuli yleiserikoismallinen flekti, ohjaus joko jäähdyttimen anturista tai napilla hytistä.
Renkaat ja vanteet pitänee tilata
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vanteet ja renkaat tuli tilattua. Renkaat tulikin jo (nankang ns-20) mutta vanteita odotellaan
Odotellessa on tullut nysvättyä vaikka ja mitä pientä
Kaasuttimen kylkeen tuplajouset vaijerin palautukseen. Vaihdettu öljyt ja suodatin Motox 10W-40 ja Wix öljysuodatin. Yritetty saada nesteet pysymään koneessa jäähdyttimen irroituksen jälkeen. Jäähdyttimen alapään tukikumi meinasi olla hukassa mutta niin vain löytyi nesteen säilytysämpäristä mihin oli vanhat nesteet kaadettu
Startin piuhan kiinnitysta tuli paranneltua ku orkkis kiinnikkeet etupalkissa antautuivat jo nyt
Vakaaja menee vieläkin läheltä dampperia
Vastaavasti vakaajan uretaanikumit eivät ole painuneet mihinkään näillä ajoilla, eivätkä taida painuakkaan
Pitänee vaihtaa alatukivarren ja vakaajan välissä oleva putkenpätkä/holkki sentin puolitoista pitemmäksi. Tämän pitäisi parantaa istuvuutta
Kytkinvaijerin väliaikainen nippuside patentti vaihdettiin amislankaan. Tämä viritys pitää vaijerin kaukana pakosarjasta ja ohjauksen rättinivelestä, hope so
Renkaat ja vanteet kun saa paikoilleen voisi kokeilla käydä konttorilla
Odotellessa on tullut nysvättyä vaikka ja mitä pientä
Kaasuttimen kylkeen tuplajouset vaijerin palautukseen. Vaihdettu öljyt ja suodatin Motox 10W-40 ja Wix öljysuodatin. Yritetty saada nesteet pysymään koneessa jäähdyttimen irroituksen jälkeen. Jäähdyttimen alapään tukikumi meinasi olla hukassa mutta niin vain löytyi nesteen säilytysämpäristä mihin oli vanhat nesteet kaadettu
Startin piuhan kiinnitysta tuli paranneltua ku orkkis kiinnikkeet etupalkissa antautuivat jo nyt
Vakaaja menee vieläkin läheltä dampperia
Vastaavasti vakaajan uretaanikumit eivät ole painuneet mihinkään näillä ajoilla, eivätkä taida painuakkaan
Pitänee vaihtaa alatukivarren ja vakaajan välissä oleva putkenpätkä/holkki sentin puolitoista pitemmäksi. Tämän pitäisi parantaa istuvuutta
Kytkinvaijerin väliaikainen nippuside patentti vaihdettiin amislankaan. Tämä viritys pitää vaijerin kaukana pakosarjasta ja ohjauksen rättinivelestä, hope so
Renkaat ja vanteet kun saa paikoilleen voisi kokeilla käydä konttorilla
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Pikku nysväyksia tullut tehtyä. Lämppörin kotelon nurkka palan liimaus/niittaaminen takaisin.
Onnistuneen niitauksen jälkeen kenno vain ei mahtunut takaisin
Niitin kantojen hiomisen jälkeen kenno sujahti paikoilleen. Samalla tuli katsottua miksi tulee lämmintä koko ajan. Syylliseksi paljastui sulkuläpän säätö, vaikka vipu hytässä oli minimillä. oli pelti auki 1 cm verran
Tämän säätö jätettiin vielä tekemättä, odottamaan kun mittaristo seuraavan kerran aukaistaan.
Samalla kun paisari oli pois, tuli korjattua väliaikainen (20+v) paikoillaan ollut mutteri jatko putkiholkilla.
Molemmat kyllä toimii, mutta mutteri rivistö ob joskus herättänyt kysymyksiä
Alavesiletkun lemmaria piti kiristää oikein räikällä. Lemmari avaimella ei saanut taerpeeksi ponggoa että olisi pitänyt nesteet oikealla puolen. Lisäksi tuli varalta kirittyä jarrupaineen säätimestä jarruputkien muttereita.
Ohjaus oli vaihteeksi yllättävän raskan paikoillaan pyörittäessä. Raskaus saattoi osaksi johtua siitä, että öljypohja oli osaksi hammastangossa kiinni
Välissä oli jo 3mm levy mutta tilalle laitoin romukasasta löydetyn apaut 5mm kiekon.
'
Näillä säädöillä ölypohja ei enään vastannut hammastankoon.
Autoa siirrellessä moottori lämpesi senverran että flekti heräsi. Aluksi siitä kuuluu resoininti ääni mikä häviää hiljalleen muutamassa sekunnissa. Tähänki pitää perehtyä että mikä mättää. Luultavasti pitää kiinnityspultit korvata kulma alumiinilla tjsp.
Onnistuneen niitauksen jälkeen kenno vain ei mahtunut takaisin
Niitin kantojen hiomisen jälkeen kenno sujahti paikoilleen. Samalla tuli katsottua miksi tulee lämmintä koko ajan. Syylliseksi paljastui sulkuläpän säätö, vaikka vipu hytässä oli minimillä. oli pelti auki 1 cm verran
Tämän säätö jätettiin vielä tekemättä, odottamaan kun mittaristo seuraavan kerran aukaistaan.
Samalla kun paisari oli pois, tuli korjattua väliaikainen (20+v) paikoillaan ollut mutteri jatko putkiholkilla.
Molemmat kyllä toimii, mutta mutteri rivistö ob joskus herättänyt kysymyksiä
Alavesiletkun lemmaria piti kiristää oikein räikällä. Lemmari avaimella ei saanut taerpeeksi ponggoa että olisi pitänyt nesteet oikealla puolen. Lisäksi tuli varalta kirittyä jarrupaineen säätimestä jarruputkien muttereita.
Ohjaus oli vaihteeksi yllättävän raskan paikoillaan pyörittäessä. Raskaus saattoi osaksi johtua siitä, että öljypohja oli osaksi hammastangossa kiinni
Välissä oli jo 3mm levy mutta tilalle laitoin romukasasta löydetyn apaut 5mm kiekon.
'
Näillä säädöillä ölypohja ei enään vastannut hammastankoon.
Autoa siirrellessä moottori lämpesi senverran että flekti heräsi. Aluksi siitä kuuluu resoininti ääni mikä häviää hiljalleen muutamassa sekunnissa. Tähänki pitää perehtyä että mikä mättää. Luultavasti pitää kiinnityspultit korvata kulma alumiinilla tjsp.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Neste vuoto jatkui ja jatkui. Jossain välissä loppui usko ja käytin nesteet veke. Parista klemmarista oli kierteet rikki, saa niitä kiristää
Uusilla klemmareilla vuoto näytti korjaantuneen. Moottori tuli käytettä lämpimäksi ja eikä vuotanut.....
Viikonlopun jälkeen oli taas lätäkkö auton alla Pitänee ostaa reilusti lisää silikoniletkua ja kokeilla saako sitä vuotoa loppumaan. Oli aikaisemmin myös työn takana saada pitäväksi.
Positiivista on se, että vanteet löysivät perille. Enää vain renkaat paikoilleen liikkeessä ja alle
Jos nesteet saa pysymään sisällä voinee kokeilla varta katsastukseen aikaa
Uusilla klemmareilla vuoto näytti korjaantuneen. Moottori tuli käytettä lämpimäksi ja eikä vuotanut.....
Viikonlopun jälkeen oli taas lätäkkö auton alla Pitänee ostaa reilusti lisää silikoniletkua ja kokeilla saako sitä vuotoa loppumaan. Oli aikaisemmin myös työn takana saada pitäväksi.
Positiivista on se, että vanteet löysivät perille. Enää vain renkaat paikoilleen liikkeessä ja alle
Jos nesteet saa pysymään sisällä voinee kokeilla varta katsastukseen aikaa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vanteet tuli lopulta ja paikallinen firma pyöräytti ne paikoilleen
Keulan alla oleva lätäkkö on jäähdytin nestettä
Siihen liittyen ostin 35mm letkulle sopivat hipo-lemmarit. Ja reisille meni
35 putken päälle vedettynä 35mm letku turpoaa senverran ettei 40mm lemmari siihen mene.
Kokeilin pienemmilla lemmareilla ja paketti rupesi pitämään nesteet sisällä.
Tämänjälkeen tuli ihmeteltyä kallistuksen vakaajia, pari 10mm prikkaa alemman kummipaketin päälle paransi kummasti vakaajan kulmaa
Kaasarin säätöjä on tullut ihmeteltyä myös, polttoaineen paine oli speksien mukainen.
Alipaine on myös säädetty pariin kertaan maksimiin ja kiihdytyspumppua ihmetelty. Ja aina menee laihalle nopeasti kaasuttaessa
Sytkän säädössä on ollut haasteita ja nyt selvisi että ajoitusmerkkiä on tullut katsottua väärin
Paikoillaan on klo 11 malli, jossa ajoitusmerkki on klo 11 kohdalla luettavissa. Nyt lukemisen estää laturi......
Konttorille on tullut soitettua ja kyseltyä tyhmiä
Keulan alla oleva lätäkkö on jäähdytin nestettä
Siihen liittyen ostin 35mm letkulle sopivat hipo-lemmarit. Ja reisille meni
35 putken päälle vedettynä 35mm letku turpoaa senverran ettei 40mm lemmari siihen mene.
Kokeilin pienemmilla lemmareilla ja paketti rupesi pitämään nesteet sisällä.
Tämänjälkeen tuli ihmeteltyä kallistuksen vakaajia, pari 10mm prikkaa alemman kummipaketin päälle paransi kummasti vakaajan kulmaa
Kaasarin säätöjä on tullut ihmeteltyä myös, polttoaineen paine oli speksien mukainen.
Alipaine on myös säädetty pariin kertaan maksimiin ja kiihdytyspumppua ihmetelty. Ja aina menee laihalle nopeasti kaasuttaessa
Sytkän säädössä on ollut haasteita ja nyt selvisi että ajoitusmerkkiä on tullut katsottua väärin
Paikoillaan on klo 11 malli, jossa ajoitusmerkki on klo 11 kohdalla luettavissa. Nyt lukemisen estää laturi......
Konttorille on tullut soitettua ja kyseltyä tyhmiä
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Niihän sitä tuli aktivoitua ja kävin näyttämässä lippulappuja alkuviikosta konttorilla. Parin lisäyksen olisivat kuulema kelvot, joten varasin ajan muutoskatsastukselle täksi päivää
Toisessa firmasta parinpäivän tarralaput että pääsee vähän ajamaan vikoja pihalle
Niitähän löytyi, rekkarin valot oli lomalla, sytkä ja kaasarin säädöt metsässä, nopeusmittari näytti 20 km/h liian vähän ja takarenkaat vastasi kaariin sekä lämppärin säätöpaneelin valot oli hukassa.
Pikkusen tuli kiireen tynkää korjata jutut keskiviikko iltana. Rekkarin valot löytyi vetämällä uus johto. Varalta tuli ilmattua jarrut kun takarenkaat oli veke kaarien muokkaamista varten. Kaasari ja sytkä jäi, kerta käy. Nopeusmittarin säätö meni reisille, nyt on näytössä n 3x todellinen nopeus
Lämmityslaitteesen löytyi valot kun kytki irti jääneen valojohdon oikeaan paikkaan. Ja pitihän paperit vielä päivittää.
Niin vain päästiin muutoskatsastukseta ja normikatsastuksesta läpi
Eli moottorin kooksi tuli 4.9l ja teho on 99 kW, näillä mennään
Ja paluu arkeen alkoikin kun menin tankille, startti ei pyöritä lämpimänä (21l/100km)
Apinan raivolla, kanin tahtiin suoritettu virtalukon renkkaaminen sai startin heräämään. Tämä aiheutti pientä pään raapimista, eka epäilys kohdistui starttiin. Mutta jäähdyttyään pyörii kuin singgeri
Eli kokeeksi lämpösuojaa startin päälle tai eteen..
Jatkuu seuraavassa jaksossa
Toisessa firmasta parinpäivän tarralaput että pääsee vähän ajamaan vikoja pihalle
Niitähän löytyi, rekkarin valot oli lomalla, sytkä ja kaasarin säädöt metsässä, nopeusmittari näytti 20 km/h liian vähän ja takarenkaat vastasi kaariin sekä lämppärin säätöpaneelin valot oli hukassa.
Pikkusen tuli kiireen tynkää korjata jutut keskiviikko iltana. Rekkarin valot löytyi vetämällä uus johto. Varalta tuli ilmattua jarrut kun takarenkaat oli veke kaarien muokkaamista varten. Kaasari ja sytkä jäi, kerta käy. Nopeusmittarin säätö meni reisille, nyt on näytössä n 3x todellinen nopeus
Lämmityslaitteesen löytyi valot kun kytki irti jääneen valojohdon oikeaan paikkaan. Ja pitihän paperit vielä päivittää.
Niin vain päästiin muutoskatsastukseta ja normikatsastuksesta läpi
Eli moottorin kooksi tuli 4.9l ja teho on 99 kW, näillä mennään
Ja paluu arkeen alkoikin kun menin tankille, startti ei pyöritä lämpimänä (21l/100km)
Apinan raivolla, kanin tahtiin suoritettu virtalukon renkkaaminen sai startin heräämään. Tämä aiheutti pientä pään raapimista, eka epäilys kohdistui starttiin. Mutta jäähdyttyään pyörii kuin singgeri
Eli kokeeksi lämpösuojaa startin päälle tai eteen..
Jatkuu seuraavassa jaksossa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
No niin, hyvä juttu. Paljon oli punnittu uusi auton omamassa?
Taivaspaikka ansaittu!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
1130 kg oli trafin sivuilla, sitä en tiedä onko punnittu kun ei halliin päässyt.
Vaikutti että mentiin Foordin vastaavuus lapun arvoilla kun ei ollut muutettu moottori.
Vaikutti että mentiin Foordin vastaavuus lapun arvoilla kun ei ollut muutettu moottori.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Paluu arkeen alkoi, jo katsastuspäivänä ihmettelin sateenkaari lammikoita konttorin ja työpaikan pihalla
Niihän se uusi pensapumppu valutti soppaa maahan asti
Hätäapuna tuli haettu motonetista halppis sähköpumppu jotrta saa auton liikkeelle, jos sillä pystyisi ajamaanki olisi plussaa
Samalla tuli huomioitua toisen puolen ajovalojen olevan hukassa
Voihan se olla että pensapumpussa ei ole tuotto riittänyt vaikka painetta on ollutkin
Niihän se uusi pensapumppu valutti soppaa maahan asti
Hätäapuna tuli haettu motonetista halppis sähköpumppu jotrta saa auton liikkeelle, jos sillä pystyisi ajamaanki olisi plussaa
Samalla tuli huomioitua toisen puolen ajovalojen olevan hukassa
Voihan se olla että pensapumpussa ei ole tuotto riittänyt vaikka painetta on ollutkin
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vanha pumppu tuli mielenkiinosta aukaistua
Sisältä löyty perinteiset venttiili systeemit ja kalvo missä oli reikä
Virityksessä on onneksi juorureikä mistä väärällepuolen päässyt polttoaine poistuu. Myös käyttöakselin varrenpuolella on tiiviste muttei sekään näyttänyt kestävän bensaa
Samalla tuli ihmeteltyä polttoainepintoja ja säätäähän niitä piti. Ensiopuolen ihmetiiviste muuttui muruiksi kun koski
Korjasin tekemällä paperista uuden, luultavasti kestää pitempään kuin orkkis
Valot oli hukassa kuskin puolelta, niitä etsiessä purin piuhat ja releet näkösille Sitten tajusin kokeilla pitkiä, eli molemmat lyhyet oli hukassa. En enää osta Philipsin Preminiun lamppuja, kestävät alle 20+v
Tilalle motonetin MTX:ää
Valot tuli säädettyä työpaikalta lainassa olleella Testolla, kätevä vehje
Koeajolla vaikutti toimivan normaalisti mitä nyt sytkä paukutti 2000-2500 tjsp. tutkitaan....
Sisältä löyty perinteiset venttiili systeemit ja kalvo missä oli reikä
Virityksessä on onneksi juorureikä mistä väärällepuolen päässyt polttoaine poistuu. Myös käyttöakselin varrenpuolella on tiiviste muttei sekään näyttänyt kestävän bensaa
Samalla tuli ihmeteltyä polttoainepintoja ja säätäähän niitä piti. Ensiopuolen ihmetiiviste muuttui muruiksi kun koski
Korjasin tekemällä paperista uuden, luultavasti kestää pitempään kuin orkkis
Valot oli hukassa kuskin puolelta, niitä etsiessä purin piuhat ja releet näkösille Sitten tajusin kokeilla pitkiä, eli molemmat lyhyet oli hukassa. En enää osta Philipsin Preminiun lamppuja, kestävät alle 20+v
Tilalle motonetin MTX:ää
Valot tuli säädettyä työpaikalta lainassa olleella Testolla, kätevä vehje
Koeajolla vaikutti toimivan normaalisti mitä nyt sytkä paukutti 2000-2500 tjsp. tutkitaan....
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on