Sivu 2/5

Lähetetty: 14 Syys 2005, 22:02
Kirjoittaja Mois
Timpan Tanen tehot kyllä kiinnostaa varmaan kaikkein eniten koko populaa :D
Muista Taneista ei niin väliä :D

Escon penkitys

Lähetetty: 14 Syys 2005, 22:57
Kirjoittaja Pj
mois13 kirjoitti:Voiko tulla Taunuksen serkulla, Escolla?
Kyllä Escokin käy. Kerholaisten omat autot mitataan halvemmalla kuin ns. ulkopuolisten autot. Lähiaikoina selviää omavastuuosuus.

Lähetetty: 14 Syys 2005, 22:59
Kirjoittaja Pj
mois13 kirjoitti:Timpan Tanen tehot kyllä kiinnostaa varmaan kaikkein eniten koko populaa :D
Muista Taneista ei niin väliä :D
Tottakai kaikkien muidenkin autojen tehot kiinnostaa kerholaisia!!

Lähetetty: 15 Syys 2005, 08:34
Kirjoittaja Mikey
No nii nyt taas tilanne on kääntynyt päälaelleen että nytsit näyttää siltä että en pääse tänäkään vuonna, mutta yritän viimeiseen saakka.
Ahtimesta on todennäköisesti hajonnu jako puolelta öljytiiviste rengas kun moottorijarrutuksella jää tosi iso sininen pilvi perään ja palanut öljy haisee :( ja map-anturin arvo heiitelehtii, mapin ongelmaan perehdyn kyllä viikonloppuna ja toivon et saan sen pelaamaan. Ahtimelle en kerkeä tekemään mitään kun määrärahat ovat puutteelliset. :cry:
Yritän kuitenkin kaikkeni että penkittelemään pääsen. 8)

Ohjeita dynole tulijoille

Lähetetty: 15 Syys 2005, 16:00
Kirjoittaja SporttiJanne
Tässä vielä lyhyt viime hetken muistilista dynolle tulijoille:

Huomioi ja varmista seuraavat ennen dynolle tuloa:
-korjaa mahdolliset öljy/nestevuodot, niin et joudu siivoushommiin.
-varmista nestepinnat.
-varmista jäähdytys- ja voitelujärjestelmän toimivuus.
-varmista vetävien pyörien kunto ja kiinnitys. Normaali/kova kumiseoksinen kesärengas on paras dynolla ja lämpeää vähiten. Lämpeämisen vähentämiseksi rengaspaineet oltava 350kPa (= n. 3,5 bar). Voit nostaa paineet jo ennakkoon, niin dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että tankissa on polttoainetta riittävästi.
-jos etupuskurisi / helmasi ovat hyvin matalat ja kohtuudella irroitettavat, ne kannattaa irrottaa ennen dynotusta, niin eivät ota dynolle ajettaessa kiinni ja vahingoitu, ja dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että kierroslukusignaalia varten päästään käsiksi joko tulpan johtoon, puolan ensiöpuolen johtoihin tai ECUn kierrosluku ulostuloon.
-ahdetuista autoista saadaan haluttaessa ahtopaine käyrälle, joten varmista siinä tapauksessa, että imusarjasta löytyy 4-5mm letkulle sopiva kara (esim.bensapainesäätimeltä saadaan T-haaralla paine sopivasti).
-teho- ja vääntökäyrän saat heti vedon jälkeen mukaasi.

Siinä varmaan tärkeimmät, ja loput selviää paikanpäällä. Ilmeisesti autojen kiinnittelyyn ja muuhun sellaiseen tarvitaan apukäsiä, niin ehdimme ajaa sitä useampia autoja...

Puolen päivän paikkeilla vedetään hiukan henkeä ja kerron Dyno Dynamics alustadynamometrin toiminnoista ja miksi se on niin erityisen hyvä säätämiseen.

Tervetuloa Sporttiautoon Naantaliin!

Kannattaa myös vilkaista:
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=150,xxxx

Lähetetty: 15 Syys 2005, 17:55
Kirjoittaja V6
Roadsport Taunus on varmasti tulossa.
Toivottavasti saadaan muitakin viritettyjä autoja mukaan.
Esson baarin hevosvoimat on nyt hyvä muuttaa oikeiksi hevosvoimiksi.

Lähetetty: 16 Syys 2005, 14:01
Kirjoittaja ft79
heh... jos tulis penkittää ton mun työmatka auton...
1.1 i.e.s fiat uno.... 36kw... :lol: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 16 Syys 2005, 19:19
Kirjoittaja Pj
ft79 kirjoitti:heh... jos tulis penkittää ton mun työmatka auton...
1.1 i.e.s fiat uno.... 36kw... :lol: :lol: :lol: :lol:
Siitä vaan....tiedät kotimatkalla autosi todelliset voimavarat :D :D

Lähetetty: 17 Syys 2005, 09:53
Kirjoittaja Jari H
Harmi kun ei voi pelkää moottoria jarruttaa. Olis tossa pukissa puhallin OHC venttiilinsäätöä vaille valmiina.
Noo, täytyy vissiin toi 3-koppanen kursia ens kesäksi nippuun kun ei näy kellekkään kelpaavan. Vois samalla tutkia mitä saa aikaan 300:sta kilosta kutos rautaa ja TO 4 Garretista, päästäänkö ajamaan ovia niistä moniventtiili moottorillisistä...?

Lähetetty: 17 Syys 2005, 10:04
Kirjoittaja Mois
Meikäläinen ei pääse tälläkään kertaa...
Toivottavasti otatte kovasti kuvia tapahtumasta? Porukoista, autoista ja penkityspaikasta ulkopuolelta myös kuvia eikä pelkästä penkityksestä :D

Ilmoittautuneita

Lähetetty: 18 Syys 2005, 10:56
Kirjoittaja Pj
Mukaan on ilmoittautunut muutama, mutta vielä mahtuu autoja penkitettäväksi. Ilmoittautukaa rohkeasti vaan. Kyllä siellä viimevuonnakin alle sadan hevosvoiman autoja mittailtiin, sitä ei tarvitse hävetä. Eihän kaikilla voi olla kiire tuolla tienpäällä :D :D

Lähetetty: 18 Syys 2005, 11:42
Kirjoittaja ft79
kattoo nyt jos kerkeen käydä leimaamassa ton farmarin niin sitte vois tulla.... :roll: :roll:

katsastus

Lähetetty: 18 Syys 2005, 21:49
Kirjoittaja Pj
ft79 kirjoitti:kattoo nyt jos kerkeen käydä leimaamassa ton farmarin niin sitte vois tulla.... :roll: :roll:
Sulla on kaksi viikkoa aikaa leimata se farmari...pidä kiirettä, se kannattaa. Pääset mukaan kerhotapaamiseen penkittämään autosi voimavarat :!: :!:

Lähetetty: 20 Syys 2005, 16:16
Kirjoittaja ft79
onkohan sporttiautossa vehkeitä
lastujen säätöön...

kaverilla on tollanen 150kw passatti...
passatissa ei oikeen tunnu olevan kaikki talella... :lol: :lol:

yritin kyllä kertoo että
taunuksissa ei oo mitään tollasia ongelmia...
ainut piuha minkä päähän tanari tarvii kytkee
löytyy bensa asemalta...

ei vaan jostain syystä syttyny ajatukselle... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Syys 2005, 16:27
Kirjoittaja Shocked_
Pitää vissiin sitten eka päivä lähteä ajelemaan sporttiautoa kohti. Tossa on nyt se noin 79 kilowattia ja se tieto riittää kyllä mulle. Tulla ihan muuten vaan kattelemaan kerholaisten koneita.