Penkityspäivä 1.10.2005 klo 10.00>
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Escon penkitys
Kyllä Escokin käy. Kerholaisten omat autot mitataan halvemmalla kuin ns. ulkopuolisten autot. Lähiaikoina selviää omavastuuosuus.mois13 kirjoitti:Voiko tulla Taunuksen serkulla, Escolla?
No nii nyt taas tilanne on kääntynyt päälaelleen että nytsit näyttää siltä että en pääse tänäkään vuonna, mutta yritän viimeiseen saakka.
Ahtimesta on todennäköisesti hajonnu jako puolelta öljytiiviste rengas kun moottorijarrutuksella jää tosi iso sininen pilvi perään ja palanut öljy haisee ja map-anturin arvo heiitelehtii, mapin ongelmaan perehdyn kyllä viikonloppuna ja toivon et saan sen pelaamaan. Ahtimelle en kerkeä tekemään mitään kun määrärahat ovat puutteelliset.
Yritän kuitenkin kaikkeni että penkittelemään pääsen.
Ahtimesta on todennäköisesti hajonnu jako puolelta öljytiiviste rengas kun moottorijarrutuksella jää tosi iso sininen pilvi perään ja palanut öljy haisee ja map-anturin arvo heiitelehtii, mapin ongelmaan perehdyn kyllä viikonloppuna ja toivon et saan sen pelaamaan. Ahtimelle en kerkeä tekemään mitään kun määrärahat ovat puutteelliset.
Yritän kuitenkin kaikkeni että penkittelemään pääsen.
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Ohjeita dynole tulijoille
Tässä vielä lyhyt viime hetken muistilista dynolle tulijoille:
Huomioi ja varmista seuraavat ennen dynolle tuloa:
-korjaa mahdolliset öljy/nestevuodot, niin et joudu siivoushommiin.
-varmista nestepinnat.
-varmista jäähdytys- ja voitelujärjestelmän toimivuus.
-varmista vetävien pyörien kunto ja kiinnitys. Normaali/kova kumiseoksinen kesärengas on paras dynolla ja lämpeää vähiten. Lämpeämisen vähentämiseksi rengaspaineet oltava 350kPa (= n. 3,5 bar). Voit nostaa paineet jo ennakkoon, niin dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että tankissa on polttoainetta riittävästi.
-jos etupuskurisi / helmasi ovat hyvin matalat ja kohtuudella irroitettavat, ne kannattaa irrottaa ennen dynotusta, niin eivät ota dynolle ajettaessa kiinni ja vahingoitu, ja dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että kierroslukusignaalia varten päästään käsiksi joko tulpan johtoon, puolan ensiöpuolen johtoihin tai ECUn kierrosluku ulostuloon.
-ahdetuista autoista saadaan haluttaessa ahtopaine käyrälle, joten varmista siinä tapauksessa, että imusarjasta löytyy 4-5mm letkulle sopiva kara (esim.bensapainesäätimeltä saadaan T-haaralla paine sopivasti).
-teho- ja vääntökäyrän saat heti vedon jälkeen mukaasi.
Siinä varmaan tärkeimmät, ja loput selviää paikanpäällä. Ilmeisesti autojen kiinnittelyyn ja muuhun sellaiseen tarvitaan apukäsiä, niin ehdimme ajaa sitä useampia autoja...
Puolen päivän paikkeilla vedetään hiukan henkeä ja kerron Dyno Dynamics alustadynamometrin toiminnoista ja miksi se on niin erityisen hyvä säätämiseen.
Tervetuloa Sporttiautoon Naantaliin!
Kannattaa myös vilkaista:
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=150,xxxx
Huomioi ja varmista seuraavat ennen dynolle tuloa:
-korjaa mahdolliset öljy/nestevuodot, niin et joudu siivoushommiin.
-varmista nestepinnat.
-varmista jäähdytys- ja voitelujärjestelmän toimivuus.
-varmista vetävien pyörien kunto ja kiinnitys. Normaali/kova kumiseoksinen kesärengas on paras dynolla ja lämpeää vähiten. Lämpeämisen vähentämiseksi rengaspaineet oltava 350kPa (= n. 3,5 bar). Voit nostaa paineet jo ennakkoon, niin dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että tankissa on polttoainetta riittävästi.
-jos etupuskurisi / helmasi ovat hyvin matalat ja kohtuudella irroitettavat, ne kannattaa irrottaa ennen dynotusta, niin eivät ota dynolle ajettaessa kiinni ja vahingoitu, ja dynoajot joutuvat nopeammin.
-varmista, että kierroslukusignaalia varten päästään käsiksi joko tulpan johtoon, puolan ensiöpuolen johtoihin tai ECUn kierrosluku ulostuloon.
-ahdetuista autoista saadaan haluttaessa ahtopaine käyrälle, joten varmista siinä tapauksessa, että imusarjasta löytyy 4-5mm letkulle sopiva kara (esim.bensapainesäätimeltä saadaan T-haaralla paine sopivasti).
-teho- ja vääntökäyrän saat heti vedon jälkeen mukaasi.
Siinä varmaan tärkeimmät, ja loput selviää paikanpäällä. Ilmeisesti autojen kiinnittelyyn ja muuhun sellaiseen tarvitaan apukäsiä, niin ehdimme ajaa sitä useampia autoja...
Puolen päivän paikkeilla vedetään hiukan henkeä ja kerron Dyno Dynamics alustadynamometrin toiminnoista ja miksi se on niin erityisen hyvä säätämiseen.
Tervetuloa Sporttiautoon Naantaliin!
Kannattaa myös vilkaista:
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=150,xxxx
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Harmi kun ei voi pelkää moottoria jarruttaa. Olis tossa pukissa puhallin OHC venttiilinsäätöä vaille valmiina.
Noo, täytyy vissiin toi 3-koppanen kursia ens kesäksi nippuun kun ei näy kellekkään kelpaavan. Vois samalla tutkia mitä saa aikaan 300:sta kilosta kutos rautaa ja TO 4 Garretista, päästäänkö ajamaan ovia niistä moniventtiili moottorillisistä...?
Noo, täytyy vissiin toi 3-koppanen kursia ens kesäksi nippuun kun ei näy kellekkään kelpaavan. Vois samalla tutkia mitä saa aikaan 300:sta kilosta kutos rautaa ja TO 4 Garretista, päästäänkö ajamaan ovia niistä moniventtiili moottorillisistä...?
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Ilmoittautuneita
Mukaan on ilmoittautunut muutama, mutta vielä mahtuu autoja penkitettäväksi. Ilmoittautukaa rohkeasti vaan. Kyllä siellä viimevuonnakin alle sadan hevosvoiman autoja mittailtiin, sitä ei tarvitse hävetä. Eihän kaikilla voi olla kiire tuolla tienpäällä
katsastus
Sulla on kaksi viikkoa aikaa leimata se farmari...pidä kiirettä, se kannattaa. Pääset mukaan kerhotapaamiseen penkittämään autosi voimavarat :!: :!:ft79 kirjoitti:kattoo nyt jos kerkeen käydä leimaamassa ton farmarin niin sitte vois tulla....
onkohan sporttiautossa vehkeitä
lastujen säätöön...
kaverilla on tollanen 150kw passatti...
passatissa ei oikeen tunnu olevan kaikki talella...
yritin kyllä kertoo että
taunuksissa ei oo mitään tollasia ongelmia...
ainut piuha minkä päähän tanari tarvii kytkee
löytyy bensa asemalta...
ei vaan jostain syystä syttyny ajatukselle...
lastujen säätöön...
kaverilla on tollanen 150kw passatti...
passatissa ei oikeen tunnu olevan kaikki talella...
yritin kyllä kertoo että
taunuksissa ei oo mitään tollasia ongelmia...
ainut piuha minkä päähän tanari tarvii kytkee
löytyy bensa asemalta...
ei vaan jostain syystä syttyny ajatukselle...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Pitää vissiin sitten eka päivä lähteä ajelemaan sporttiautoa kohti. Tossa on nyt se noin 79 kilowattia ja se tieto riittää kyllä mulle. Tulla ihan muuten vaan kattelemaan kerholaisten koneita.
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli