Merkki vai manner uskollisuus?

Äänestyksiä milloin mistäkin. Tee omasi tai osallistu muiden tekemiin. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Merkki vai manner uskollisuus?

Maa tärkein
0
Ei ääniä
Manner tärkein...(Euro,jenkki,japsi...)
6
11%
Merkki tärkein
19
35%
Ihan sama kunhan silmää miellyttää
29
54%
 
Ääniä yhteensä: 54

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyllä joka mantereelta joku hyvännäkönen rassi löytyy. Jenkkejä on varmaan kiva harrastaa, mutta mitäs se sellanen harrastus on ku auto seisoo tallissa ku ei voida/raaskita syystä tai toisesta ajaa ;) Kyllä auton pitää liikkua...

Taunuksen ja varsinkin I-koppasen Amerikkalaisuudesta sen verran että sen muotoiluun pääsi vaikuttamaan Fordin Amerikan tehtaan pojjat. Tekniikan saivat valita Saksalaiset kolleegat.

Moottorina "Cologne" on alunperin suunniteltu V4:sena Ameriikan pikkuautoon, jota ei koskaan tullut tuotantoon. Konetta hyödynnettiin kuitenkin Fordin Saksan tehtaalla Kölnissä, jonka mukaan nimikin on tullut. OHC:n historiasta en ole varma, mutta jenkeissä ja ehkä enemmänkin etelä-amerikassa, kyseisen koneen nimi on "Pinto" ja tilavuus on 2.3 litraa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
taunus75
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja taunus75 »

Kyllä se on turvallisinta pysytellä ihan näissä euroautoissa... Olishan se jenkki tietysti hieno mutta tuppaavat olemaan turhan ahneita tuon menoveden kanssa ja muutenkin... Riisikippoihin en kajoa :)
Ford Taunus 1.6 ´75
+ pari tähtikeulaa
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Itse TaunusMiehenä ja aikoinaan viisvuotta pelkästään
ameriikan Voorteilla ajaneena,toteaisin,
että Jenkkivehkeet kuluttaa yllättävän "vähän"
normaaliajossa suhteuttaen korin ja moottorin kokoon.
Esim.1650 kiloa painava ja 289(4,78)koneella
varustettu vaunu,meni matkavauhdilla
11litraan satasella,eikä tosiaan ollu tuulitunnelimuotoja.
Kaupunkiajossa sitten 14-20,miten kaasunpäällä
sattui seisomaan,tämä automaatilla.
Ja olihan se voima kivaa,ihan eriä kuin teho.
Vastaa Viestiin