risoo...

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

http://japansparkplugs.com/boutique/en/ ... 01-24.html

Tälläsiä oon katellu hieman kalliit... tosin amazonista saa vähän alle 30 dollaria kappale.
Tuossa olis toi tärkee antidetonaatio ominaisuus ja noilla pystyy ajamaan tuplasti niin
pitkälle kuin mitä motonetin tulpilla.

Tälläset on köyhän miehen kisatulpat :P

http://www.motonet.fi/fi/tuote/111767
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

köyhä tai rikas pienillä puristuksilla iridium tulpilla on ehkä 1-2hv vaikutus 80e hintaan. ahdetut erikseen kun alkaa jo kipinä häviään
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

taunusti kirjoitti:köyhä tai rikas pienillä puristuksilla iridium tulpilla on ehkä 1-2hv vaikutus 80e hintaan. ahdetut erikseen kun alkaa jo kipinä häviään
En usko että mitään tehoa tulee edes lisää. Ahdetussa vaan on tuo "nakutus" ongelma johon
pystyy vaikuttamaan tulpilla. Iridiumin ainut etu on että ne kestää 2x niin pitkää kuin normaalisti.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Eipäs voi enää mihinkään luottaa!! Vaimon 1.25 zetec Fiesta poltti toistamiseen venttiilin samasta pytystä...
No minä sitten sitä purkamaan.. Aattelin, että käytämpä männätkin kankaalla, ja vaihdan männänrenkaat kaiken varalta. Sieltähän se ilmeinen öljyn syönnin(1,5 litraa tankillisella) perimmäinen syyllinen löyty. Kolmosen männän kolme-osainen ö-rengas on ollu kaks-osanen tehtaalta asti. Toinen laitimmaisista renkaista puuttui kokonaan.
Outoa vai häh?


Onko kohtalo tovereita??!
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

just olin ajelulla niin soitin lakkas toimimasta ja siitä sammu valot ja sen jälkeen alko joku hehkumaan soittimen sisältä ja lopulta sytty koko paska tuleen. onneks ei ollu soitin kiinni kojelaudan soittimen reijässä vaan kardaanitunnelinpäällä kiinnitettynä nii ei päässy sitte liekit leviämään mihkään. ei taija enää saaha toimivaa tosta soittimesta :roll: eniten vituttaa se että samalla hajos muistitikkukin missä noin 300 kappaletta onneks suurin osa oli ees koneella tallessa. :evil:
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

haapis75 kirjoitti:Eipäs voi enää mihinkään luottaa!! Vaimon 1.25 zetec Fiesta poltti toistamiseen venttiilin samasta pytystä...
No minä sitten sitä purkamaan.. Aattelin, että käytämpä männätkin kankaalla, ja vaihdan männänrenkaat kaiken varalta. Sieltähän se ilmeinen öljyn syönnin(1,5 litraa tankillisella) perimmäinen syyllinen löyty. Kolmosen männän kolme-osainen ö-rengas on ollu kaks-osanen tehtaalta asti. Toinen laitimmaisista renkaista puuttui kokonaan.
Outoa vai häh?


Onko kohtalo tovereita??!
on nuita samoja ongelmia jenkki koneissaki,tuossa nykysin rempatussa letukan kasissa oli tehtaalla laitettu eri kokosen koneen männänrenkaat ku tuo kone on 5litranen.renkaitten katkosväli oli semmonen sentin luokkaa.eli siinä oli syy kovaan huohottamiseen ja öljynkulutukseen
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

No nyt käypi Fiesta taas kuin kello. 8) Oli ilmeisesti nauttinut aikas mellevästi sitä öljyä, ja käyny vähän turhan lämpösenä se moottori... Ei ollu renkaissa enää nimittäin esijännitystä jäljellä. Kolmisen milliä tuli renkaat ulos männästä. Ja autolla ajettu vähän alle 75000km.
Vielä täytyis vaihtaa vetarin suojakumi, ja hakee leima.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

taisin eilen säädellessäni farkkua rikkoa startin tai solenoidin...enää ei tee muutakun naksahtaa kerran :lol:

mondeossa sentään ei oo tullut mitään uutta murhetta vastaan...jollain vaan pitäis saada katkennut kannenpultti pois lohkosta. on katkennut ~1cm lohkoon.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

menee hermot ampiaisiin! ei ulkona uskalla tehä enää mitään kun heti tulevat pistämään. tulis jo kunnon pakkaset :evil:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Paler kirjoitti:menee hermot ampiaisiin! ei ulkona uskalla tehä enää mitään kun heti tulevat pistämään. tulis jo kunnon pakkaset :evil:
Oota vaan, kohta meilläkin on näitä:

Kuva
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

hyi saatana, onks tommosia olemassa? :shock:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kiinassa tappaneet jo kymmeniä..
euroopassakin on jo vastaavia.. kohta suomessa jollei
tätä taunuksista johtuvaa ilmaston muutosta pysäytetä muuttamalla
kaikki taunukset etanoli käyttöiseksi.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei vittusaatanperkelehelvetti.....ostin mätänetistä kaks sarjaa taunuksen jarrupääsylkyn tiivistesarjoja...niistä puuttuu yks kpl männän kumeja, ja messinkisten prikkojen keskireikä on jätetty liian pieneksi :evil: :evil: :evil: taas on aika sanoa, ei ikinä enää mätänetistä!!! paitsi GXLlän helmapelti, jos se edes olis oikeenlainen
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Samu kirjoitti:ei vittusaatanperkelehelvetti.....ostin mätänetistä kaks sarjaa taunuksen jarrupääsylkyn tiivistesarjoja...niistä puuttuu yks kpl männän kumeja, ja messinkisten prikkojen keskireikä on jätetty liian pieneksi :evil: :evil: :evil: taas on aika sanoa, ei ikinä enää mätänetistä!!! paitsi GXLlän helmapelti, jos se edes olis oikeenlainen
mee takas ja hakkaa se myyjä ku on tehny nuin huonot osat,sit hae jostain muusta myymälästä saman valmistajan samanlainen paketti... ööö eiku.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Mulla kans caprin jarru sylkyn tiivistesarja oli aikalailla mitä sattuu. Mutta silti täytyy sanoa että motonetin varaosa valikoima näihin klassikoihin on aika yliverta!
Vastaa Viestiin