isoatlas kirjoitti:Kupariletkua...
risoo...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
nyt kyllä rupee jo risomaan kunnolla....lämmöt nousee edelleen +100 vaikka just vaihdoin vesipumpun, plaanasin kannet ja vaihdoin tiivisteet
ja nostin keulaa korkeemmalle että tulis ilmat ulos ja täytin lämppärin ylävesiletkustakin mut ei siellä perkele voi enää olla ilmaa kun kaikkialta lentää vettä jos avaa letkun liitoksia tai syylärin korkin
ja syylärin alareuna ja alavesiletku pysyy ihan kylminä kun on termari paikoillaan...taidan parin kaljan jälkeen mennä repimään pois senkin turhuuden ja patentoin sen jotenkin ylävesiletkuun
ja nostin keulaa korkeemmalle että tulis ilmat ulos ja täytin lämppärin ylävesiletkustakin mut ei siellä perkele voi enää olla ilmaa kun kaikkialta lentää vettä jos avaa letkun liitoksia tai syylärin korkin
ja syylärin alareuna ja alavesiletku pysyy ihan kylminä kun on termari paikoillaan...taidan parin kaljan jälkeen mennä repimään pois senkin turhuuden ja patentoin sen jotenkin ylävesiletkuun
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu kirjoitti:nyt kyllä rupee jo risomaan kunnolla....lämmöt nousee edelleen +100 vaikka just vaihdoin vesipumpun, plaanasin kannet ja vaihdoin tiivisteet
ja nostin keulaa korkeemmalle että tulis ilmat ulos ja täytin lämppärin ylävesiletkustakin mut ei siellä perkele voi enää olla ilmaa kun kaikkialta lentää vettä jos avaa letkun liitoksia tai syylärin korkin
ja syylärin alareuna ja alavesiletku pysyy ihan kylminä kun on termari paikoillaan...taidan parin kaljan jälkeen mennä repimään pois senkin turhuuden ja patentoin sen jotenkin ylävesiletkuun
Nousee OIKEASTI,vai vain "mittari näyttää"???lämmöt nousee edelleen +100
eihän tossa tarinassa ollu mitään outoa,moottori vasta lämpiää termarin aukeamis lämpötilaan...
puhaltaako lämppäri kuumaa?
sylkeekö jostain vedet pihalle?
Anna käydä syylarin korkki auki ja kattele sinne reikään,huomaat kyllä jos alkaa keittää,ei ole vaarallista kun sammutat samantien,jos alkaa keittää....
Tai sitten keitä se mittari ja anturi hellalla vesikattilassa,että saat tarkistettua sen näyttämän...joo pitää rakentaa pieni virtapiiri.
Hyvää Juhannusta Kaikille
#2
Mulla on semmonen +200 asteeseen asti näyttävä lämpömittari millä oon joskus mittaillut syyläristä nesteen lämpötilaa jos on epäilyttänyt mittarin lukemat. En tiiä että auttaako mutta voihan sitä kokkeilla
Niin ja samalla mittarilla oon mittaillut termarin aukeamislämpötilaa, lisäksi tarvii kattilan, vettä ja mielellään emännän hellan, jos se antaapi.
Niin ja samalla mittarilla oon mittaillut termarin aukeamislämpötilaa, lisäksi tarvii kattilan, vettä ja mielellään emännän hellan, jos se antaapi.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
mittari näytti maksimit eli 120 astetta ja termarissa lukee 87-astetta lämppärin letkusta tuli kiehuvaa vettä kun katoin ettei tuu ilmaa. eikä mistään vettäkään tuu pihalle ellei paina korkin nappulaa sillon kun se mittari näyttää sen yli sata astetta.
kyllähän siinä anturissakin jotain vikaa voi olla kun sekin on niitä jeesuksenaikasia mitä oli ruiskussa kiinni kun sen ostin, mut kyllä sen kädellä jo tuntee että rupee kuumenemaan liikaa
enkä mä vieläkään ymmärrä foortin insinöörien keksintöä laittaa alavesiletkuun termari kun vesi ei pääse mistään ohi ja moottorissa kiertää vettä vaan lämppärin kautta
kyllähän siinä anturissakin jotain vikaa voi olla kun sekin on niitä jeesuksenaikasia mitä oli ruiskussa kiinni kun sen ostin, mut kyllä sen kädellä jo tuntee että rupee kuumenemaan liikaa
enkä mä vieläkään ymmärrä foortin insinöörien keksintöä laittaa alavesiletkuun termari kun vesi ei pääse mistään ohi ja moottorissa kiertää vettä vaan lämppärin kautta
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
termarin taakse koneen puolelle
sain muuten jo neuvon et kaks 2litrasen oharin termari koppaa yhteen niin sopii ylävesiletkuun..onko kellään kokemusta moisesta ja kuva olis hyvä niin tiedän että mahtuuko
sain muuten jo neuvon et kaks 2litrasen oharin termari koppaa yhteen niin sopii ylävesiletkuun..onko kellään kokemusta moisesta ja kuva olis hyvä niin tiedän että mahtuuko
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Niin ymmärsinkö oikein että sulla on se mun laittama tarvike mittari ja fordin alkuperäinen lämpöanturi? Jos näin niin se mittari ei kyllä pidä paikkaansa yhtään. Hae uusi mittari siihen kuuluvan anturin kera ja asenna se ja kato mitä se näyttää.......Samu kirjoitti:mittari näytti maksimit eli 120 astetta ja termarissa lukee 87-astetta lämppärin letkusta tuli kiehuvaa vettä kun katoin ettei tuu ilmaa. eikä mistään vettäkään tuu pihalle ellei paina korkin nappulaa sillon kun se mittari näyttää sen yli sata astetta.
kyllähän siinä anturissakin jotain vikaa voi olla kun sekin on niitä jeesuksenaikasia mitä oli ruiskussa kiinni kun sen ostin, mut kyllä sen kädellä jo tuntee että rupee kuumenemaan liikaa
enkä mä vieläkään ymmärrä foortin insinöörien keksintöä laittaa alavesiletkuun termari kun vesi ei pääse mistään ohi ja moottorissa kiertää vettä vaan lämppärin kautta
Taunus 1.6gx -82
Volvo v70 stw -01
Volvo v70 stw -01
hehee jos tuo vika on kokoaika ollu tuossa niin onpahan kannet plaanattu yms muuta pientä varmuuden vuoksiRostyle kirjoitti:
Niin ymmärsinkö oikein että sulla on se mun laittama tarvike mittari ja fordin alkuperäinen lämpöanturi? Jos näin niin se mittari ei kyllä pidä paikkaansa yhtään. Hae uusi mittari siihen kuuluvan anturin kera ja asenna se ja kato mitä se näyttää.......
risoo
joopa joo, alkoipa tämäkin juhannus perinteisesti parit gepardit olin ehtinyt duunin jälkeen huitaista, niin eikös meidän firman huolto järjestelijä soittanut, että olis duunia... parkule, oli 3 tyyppiä taas tänne metro varikolle sisälle ängennyt, ja niinpä sitten alkoi tämäkin juhannus duunin merkeissä, pari vaunu paria oli ehditty ulko puolelta maalata, niitäpä nyt sitten putsailen parkule vielä kylkiluut vähän aristelee (on se vaarallista orava tenavien tiirailu korkealla kalliolla stadionin lähellä ) oli vielä aika erikoinen kohtaaminen firmassa olleen duunarin ja niiden 3.n töhrijän välillä, oli se duunari ottanut kännykän, ja piti soittaa että täällä junia maalataan, niin olivat piiriittäneet sen ja pakoon oli lähtenyt, ja ulkona vielä kiviä olivat perään heittäneet...ja tällä kertaa musta ihoisia olivat maalari mestarit olleet, jännä huomata että nekin moista tekee?, no saanpahan hieman palkan lisää, eli meneehän se juhannus näinkin, ja mikä kivointa, sain kyydin tänne varikolle, ja nyt on sähkis valmiina pukkarissa huomista varten
Re: risoo
Pesismaila vähintään pitää olla aina mukana, tai semmonen teleskooppipampputaneli1 kirjoitti:joopa joo, alkoipa tämäkin juhannus perinteisesti parit gepardit olin ehtinyt duunin jälkeen huitaista, niin eikös meidän firman huolto järjestelijä soittanut, että olis duunia... parkule, oli 3 tyyppiä taas tänne metro varikolle sisälle ängennyt, ja niinpä sitten alkoi tämäkin juhannus duunin merkeissä, pari vaunu paria oli ehditty ulko puolelta maalata, niitäpä nyt sitten putsailen parkule vielä kylkiluut vähän aristelee (on se vaarallista orava tenavien tiirailu korkealla kalliolla stadionin lähellä ) oli vielä aika erikoinen kohtaaminen firmassa olleen duunarin ja niiden 3.n töhrijän välillä, oli se duunari ottanut kännykän, ja piti soittaa että täällä junia maalataan, niin olivat piiriittäneet sen ja pakoon oli lähtenyt, ja ulkona vielä kiviä olivat perään heittäneet...ja tällä kertaa musta ihoisia olivat maalari mestarit olleet, jännä huomata että nekin moista tekee?, no saanpahan hieman palkan lisää, eli meneehän se juhannus näinkin, ja mikä kivointa, sain kyydin tänne varikolle, ja nyt on sähkis valmiina pukkarissa huomista varten
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98