Katsastuksesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
No kyl oli täysin idiootti äijä katsastamassa, missä ihmeessä tommosia kasvaa Ei uskois et enää nykypäivänä on tommosia idiootteja katsastumiehinä, toista se oli pari kolkyt vuotta sitten
Mul on 5-lovisessa 4-lovisen kepin nuppi, ei katsastumies ees ymmärrä kokeilla onko siinä 5-vaihdetta
Vaihda sinä ja se 4-vaihteisen nuppi ja sano et nyt on oikee loota
Mul on 5-lovisessa 4-lovisen kepin nuppi, ei katsastumies ees ymmärrä kokeilla onko siinä 5-vaihdetta
Vaihda sinä ja se 4-vaihteisen nuppi ja sano et nyt on oikee loota
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
voi hel..... sentään,ja tommosesta katsastuksesta vielä pitää maksaa järkyttäviä hintoja...
pistä orkkis nuppi keppiin ja perään sen kopan pultin alle vaihdat jonku semmosen lätkän mikä mielyttää sitä katsastajaa (3.75 tai se 3.44) ei se sitä kumminkaa ees osais tarkistaa mikä siellä on vaikka yrittäskin..
voi vit.. joo... ja mä ku oon luullu että vain mulle voi sattua kohdalle noi "parhaat" yksilöt..
pistä orkkis nuppi keppiin ja perään sen kopan pultin alle vaihdat jonku semmosen lätkän mikä mielyttää sitä katsastajaa (3.75 tai se 3.44) ei se sitä kumminkaa ees osais tarkistaa mikä siellä on vaikka yrittäskin..
voi vit.. joo... ja mä ku oon luullu että vain mulle voi sattua kohdalle noi "parhaat" yksilöt..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Ei ole totta, mitä katsastusta! Jossain museokatsastuksessa voisin kuvitella tuollaista nipottamista.
Mutta ei ne nykyään enää ymmärrä vanhoja autoja, muutenkaan. Mullakin käskettiin kerran vaihtamaan mcperssonin tolpan yläpään laakerit, kun ne haittas jousen kääntymistä. Ei vaan ollut mitään laakereita mitä vaihtaa, kun on 20m:ssä sellaiset kumilimput, joiden kuuluukin pistää hanttiin kääntyessä eli hoitaa niinkuin ratin palautus.
Tuosta pitäisi jo valitusta pistää ja vaatia rahat takaisin.
Mutta ei ne nykyään enää ymmärrä vanhoja autoja, muutenkaan. Mullakin käskettiin kerran vaihtamaan mcperssonin tolpan yläpään laakerit, kun ne haittas jousen kääntymistä. Ei vaan ollut mitään laakereita mitä vaihtaa, kun on 20m:ssä sellaiset kumilimput, joiden kuuluukin pistää hanttiin kääntyessä eli hoitaa niinkuin ratin palautus.
Tuosta pitäisi jo valitusta pistää ja vaatia rahat takaisin.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
ja sitten vielä tämmöstenki tapausten jälkee joku jaksaa ihmetellä ja jeesustella jos joku ajaa autolla missä ei oo ehkä ihan kaikki litrat merkattu otteeseen mistäköhän mahtaa johtua? ...eihän nyt tietysti kaikki katsastusmiehet samanlaisia ole,mut mistäpä senki voi etukäteen tietää jos ei tunne ko. alan edustajaa...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Eipä ole katsastusmies ole ollut oikein tehtäviensä tasalla. Vaihda konttoria tai käy kysymässä mihin hän oikein tuon peränvaihtovaatimuksensa perustaa. Aivan kuin tuon vaihteistoasiankin. Molemmat nimittäin täyttä hevonpaskaa. Myös asiallinen sähköposti aken suuntaan voisi asiaasi auttaa.FoorttiFani kirjoitti:dodiin, ei mennyt Tanari läpi. Eli siis koitin muutoskatsastaa taunukseen vaihdetut 2.0 ohc koneen ja sierran 5v laatikon. Katsuri sanoi että myös perä pitäis vaihtaa, eli välityksen pitäis olla sama kun 2.0 koneellisessa. Ja vaihdelaatikkokin pitäisi olla sama mikä siinä koneessa alunperin on ollut. Onkos muilla tullut tämmösiä ongelmia vastaan? Nyt tarviis siis jostain löytää semmoset paperit millä nää viat hoituis Pystyykö kukaan jelppimään?
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.
Jos tuossa sierran laatikossa on 23 rihlainen kytkinakseli ja se isompi kardaanin lähtö kykenee se välittämään moottorin tuottaman voiman taka-akselille. Tässä sinun tapauksessa siis haluttaisi todennäköisesti vain rapsia tuo viides vaihe pois. Perävälityksellä ei ole mitään merkitystä. Kiikuta sille katsastusmiehelle paperi jossa on kaikki 2.0 koneisissa olleet perän välityssuhteet farmarit mukaanlukien ja kysy mikäpä näistä saisi olla. Muistaakseni myös vaihteistojen vaihteiden välityssuhteet vaihtelee hieman. Tästä myös kysymys kehiin.
Mites muuten perän kanssa taunuksessa johon muutoskatsastetaan 2.8. Millainen sen kuuluu olla?
Itse kamppailin aikoinaan vastaavan asian kanssa tehdessäni korinvaihdon w123 mersuun. Kanta-auto oli 200D ja uusi kori 280ce. Paras tai pahin inssi vaati että vaihteiston välitykset pitää purkaa tästä 280 koneisesta ja siirtää 200D kuoriin, aivan kuten perävälityskin. Tästä sitten maahantuojan luotettava selvitys että näin on todellakin tehty. Kanta-auton vaihteiston ja perän numerointi piti osoittaa alkuperäiseksi kantakortilla, joka minulla olikin. Totesi vielä naama leveänä, että sitten hän sitten laskee prossat pelkille kuorille koska sisukset on verovapaasta autosta. Totesin, että ei mahda kuule sinun tarvita laskea niitä prosentteja.
Auto katsastettiin sittemmin 200D voimansiirrolla sellaisenaan ja 280 bensakoneella ilman ongelmia valtion konttorilla.
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No huhhuh, mä jo pelästyin että joutuu ehkä perän vaihtamaan vielä kolmannen kerran jos mielii isompaa myllyä laittaa... aikamoista spedeilyä on nyt ilmassa ollu. Mulla oli kans virkaintoinen ingenjööri ku laitto oikeen keikkamersun otteeseen merkinnän että "inva-taksimerkki poistettava 15.3. mennessä" vaikka se on ollu siellä yli 10 vuotta. Siellä se on edelleen. Enkä aio ottaa pois.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Tai etsit vain sen lakipykälän, jossa mainitaan, että välityksiä ja voimansiirron osia saa vaihtaa, kunhan ne sopivat moottorin normaaliin käyttöalueeseen ja kestää siitä aiheutuvan rasituksen. Et sattunu kysymään että mitäs jos koneeksi tuliskin vaikka ykskasi diiseli, mikäs välitys sinne silloin arvottaisiin...?
Välitysten pitää olla koneen mukaan oikeat vähäpäästöisissä autoissa, joissa ne ovat vaikuttavinaan päästöihin ja muuhun ihme roskaan, johonkin vanhaan Taunukseen moisen vaatiminen kuulostaa jo aika vittuilulta :?
Välitysten pitää olla koneen mukaan oikeat vähäpäästöisissä autoissa, joissa ne ovat vaikuttavinaan päästöihin ja muuhun ihme roskaan, johonkin vanhaan Taunukseen moisen vaatiminen kuulostaa jo aika vittuilulta :?
Mertie pub & 3D
se taunuksen perus vertailupaperi on tehty sillä tavalla typerästi että siinä tosiaan mainitaan taka-akseli erilaiseksi eri mallien kohdalla vaikka lähinnä välityseroja niissä on. joskus muinoin on Fordilta tullut joku paperi että taka-akselin vaihtoa ei vaadittaisi, mutta mistä noita 20v vanhoja lappuja konttoreilla tallella on.
turhaa taas syytätte katsastajaa, hommatkaa ite tarpeeksi oikeanlaisia papereita, esim fordin edustajalta tuo lausunto että taka-akselia ei ole tarpeen vaihtaa. ei luulis olevan vaikeaa? ei yksikään katsastaja voi tuntea kaikkien maailman autojen eroavaisuuksia ulkomuistista.. voitte samalla miettiä mitä hyötyä erilaisista vertailupapereista olisi jos niitä ei tarvitsisi noudattaa?
turhaa taas syytätte katsastajaa, hommatkaa ite tarpeeksi oikeanlaisia papereita, esim fordin edustajalta tuo lausunto että taka-akselia ei ole tarpeen vaihtaa. ei luulis olevan vaikeaa? ei yksikään katsastaja voi tuntea kaikkien maailman autojen eroavaisuuksia ulkomuistista.. voitte samalla miettiä mitä hyötyä erilaisista vertailupapereista olisi jos niitä ei tarvitsisi noudattaa?