Sivu 1/9

Katsastuksesta

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 12:42
Kirjoittaja FoorttiFani
Pitäis taunus muutoskatsastaa. Se on tällä hetkellä seisonnassa, pitäiskö laittaa vakuutukseen ennenkun ajan sen sinne katsastukseen? Vai miten tuo vieminen sinne nyt laillisesti menee?
Ja sitte ku mulla on pyöränkulmat ihan päin persettä niin pitäiskö ne käydä säädättämässä ennen katsastusta, vai onko niillä katsastuksessa niin väliä? Kun ei oikeen kerkeis ennen katsastusta viedä niitä säädettäväks.

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 13:47
Kirjoittaja Sultzi
Pitää olla vakuutus päällä, laittavat ajokieltoon vissiin jollei ole katsastaessa vakuutus päällä :wink:

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 14:11
Kirjoittaja FoorttiFani
ookei, täytyy laittaa sit ensi.

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 16:34
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Auton saa ajaa katsastukseen tilapäisesti liikennekäytöstä poistettuna. Pitää vain olla aika varattuna etukäteen.

Pyöränkulmilla ei katsastuksessa ole juurikaan merkitystä. Ja jos aiheuttaa keskustelua niin perustelee asian talven aikana tehdyillä etupään kunnostustoimilla ja liikennekäytöstä poistolla.

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 16:58
Kirjoittaja FoorttiFani
aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 18:18
Kirjoittaja REPA
FoorttiFani kirjoitti:aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.
käyt hakemassa ns.siirtokilvet konttorila.Maksaa n20.niissä vakuutus

.

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 18:21
Kirjoittaja Taunus-Sälli
jos se autos on rekisterissä,mutta liikennekäytöstä poistettu ni konttorille saa ajaa kuhan vaan on aika varattu!
jos se ei ole rekisterissä ni sit tarvit siirtolaput...

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 18:57
Kirjoittaja FoorttiFani
Juu rekisterissä se on kyllä, eli nyt vaan aikaa varaamaan. Kiitoksia

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 21:21
Kirjoittaja samiharju
liikennekäytöstä poistetun auton saa ajaa konttorille kunhan on aika varattuna (=soitat konttorille etukäteen ja kerrot rekisteritunnuksen) ja autossa on kilvet paikoillaan eikä verorästejä ole. Myös takaisin kotiin saa ajaa.

Pyöränkulmat tarkastetaan periaattees vain silmämääräisesti, että kun ne on "sinne päin" niin ihan ok. joskus kyllä oon joutunu hylkäämään jopa pyörän kulmista kun ihan jokapäiväisessä ajossa oleva auto tulee kaikki renkaat kuluneena nurkista pyöreiksi leimalle eikä kuskia haittaa yhtää vaikka auto kulkee kun kastemato.. :-)

Lähetetty: 16 Huhti 2009, 19:46
Kirjoittaja FoorttiFani
tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?

Lähetetty: 16 Huhti 2009, 19:52
Kirjoittaja Mois
Ei noi vaikuta mitään katsastukseen!

Lähetetty: 16 Huhti 2009, 20:01
Kirjoittaja FoorttiFani
loistavaa!

Lähetetty: 16 Huhti 2009, 23:18
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
FoorttiFani kirjoitti:tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?
Sisälokareita ei tarvitse olla kiinni, eivät ole katsastusvarusteita. VAihteisto saa kurahdella ja antaa outoja ääniä mutta vaihteiden pitää pysyä päällä koeajon aikana ja niiden myös löydyttävä ilman isompaa hämmentämistä. Eli näitä perinteisiä moottorijarrutuksessa potkii kakkosta pois päältä malleja ei hyväksytä.

Pienet jurinat saa vaimennettua tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä, tämä korjaustoimenpide siis vain sellaiseen laatikkoon joka on tarkoitus vaihtaa kunnolliseen ennen oikean ajokauden alkua. :wink:

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 08:17
Kirjoittaja teroniusmonk
Pöhö-Andrei kirjoitti:tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä
Hitto meinasin tukehtua kahviini. :D

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 15:03
Kirjoittaja FoorttiFani
dodiin, ei mennyt Tanari läpi. Eli siis koitin muutoskatsastaa taunukseen vaihdetut 2.0 ohc koneen ja sierran 5v laatikon. Katsuri sanoi että myös perä pitäis vaihtaa, eli välityksen pitäis olla sama kun 2.0 koneellisessa. Ja vaihdelaatikkokin pitäisi olla sama mikä siinä koneessa alunperin on ollut. Onkos muilla tullut tämmösiä ongelmia vastaan? Nyt tarviis siis jostain löytää semmoset paperit millä nää viat hoituis :D Pystyykö kukaan jelppimään?
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.