Todella hieno GXL V8 Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: .
No, sehän mulla olikin tarkoitus... Aletaan kinaamaan oikein kunnolla.Taunus-Sälli kirjoitti:tästäkin saatas taas jälleen kerran päättymätön keskustelu.....
Ei vaan, se on kyllä totta, että tohon Chevyn pikkulohkoon saa palikkaa puolet halvemmalla kuin Fordiin. Kai se, kun niitä on tehty miljuunia niin osatkin on halpaa ku makkara. Mutta vaikka se hyvä kone onkin niin mä olisin laittanu siihen 289 tai 302:n
Ilmeisesti mulla on niin paljon rahaa että on varaa tehdä sellanen tai sitten oon vaan niin jäärä Ford-friikki.
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
no siis oonhan mäkin sillä linjalla että ei tehtäs sekarotusia noista autoista,foordiin fordin kone..
ja chevyyn chevyn pata..
ja se hel...in kolmeviiskymppinen on kyllä jo kieltämättä ärsyttävän yleinen...
mutta komia peli se taunus oli enivei! eikä täälläkään taida kovin montaa huudella kellä sit ois se oikeen merkkinen v8 taunuksessaan...
ja chevyyn chevyn pata..
ja se hel...in kolmeviiskymppinen on kyllä jo kieltämättä ärsyttävän yleinen...
mutta komia peli se taunus oli enivei! eikä täälläkään taida kovin montaa huudella kellä sit ois se oikeen merkkinen v8 taunuksessaan...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- Polara1970
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51
Ei se Roverin kasi minun mielestä nyt ihan paska ole. Hienoksi sen tekee se että se on kokonaan alumiinia ja on erittäin kevyt. Muutenhan se on niinkuin muutkin vanhemmat kasit paitsi että se on tilavuudeltaan lähempänä 6-koneen kokoa. Minun jos täytys valita yksi näistä kolmesta minkä laittaisin mieluiten Taunukseen/Taunuksen kokoiseen/painoiseen koriin, Ford 2.8 v6, Ford 221 tai Rover 3.5 niin päätyisin Roverin kasiin koska se on kevyempi kuin nuo muut, 221:n ja Roverin välillä ei ole tilavuuseroa paljoakaan, rempan hinnassa ei varmaankaan ole suuria eroja noihin muihin verrattuna kun ostaa osat muualta kuin suomalaisista varaosaliikkeistä, huonoja kokemuksia 2.8:n kankien kestävyydestä ja muutenkin tuo kutonen kärsii parin sylinterin vajauksesta (varsinkin jos pitää kasin höpinästä), Fordin 221:stä en tiedä oikein mitään että löytyykö siihen miten helposti osia esim. ylikokomäntiä ym. osia jotka ei käy 302:sta ja painaahan se jo jonkin verran enemmän kuin Roveri vaikka taitaa ollakin kevyimpiä valurautaisia kaseja muihin merkkeihin verrattuna.Mois kirjoitti:Mul oli -93 vuonna Volvo Amazon jossa oli Roverin kasi. Kyl oli paska kone. Öljypumppu ihan horo ja sit viel niin typeräst tehty kone et öljypumppu samaa valua lohkon kanssa... Saakohan niitä öljypumppuja jotenkin "putkitettua" ku aika vaikeeta muuten saada korjattua.
Vai laitetaanko se 221 yleensä sen takia että myöhemmin saadaan kammettua 302 sen tilalle 221:n numeroilla jos sitä ei muuten ilman lupia sinne saa :?:
Nämä nyt oli vain minun mielipiteitä ja jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee. Ei herneitä, kiitos.
Ei se öljypumppu ole samaa valua lohkon kanssa, vaan se on samaa valua jakopäänkopan kanssa niin kuin myös Opel CIH motissa muistaakseni. Eihän tuo ihan paras mahdollinen systeemi ole koska nuo uudet kopat maksaa aika paljon mutta en näe niissä muuta ongelmaa. Taitaa yleensä olla niin että tuohon Roveriin kun tehdään remppa ni siihen ei raaskita ostaa tuota uutta koppaa vaan laitetaan vanha paska ja sitten ihmetellään että mikä siihen nyt tuli...
Eli tälläinen koppa http://www.v8tuner.co.uk/products/large/pic421.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=9GcQaige ... re=related tuossa näkyy alempana kommenteissa lukevan että moottorin on 305.
Hieno on Taunus ja oikeanlaisella moottorilla mutta kun sais Suomessakin tehdä kadulle tuollaisia ilman suurta riitelyä AKE:n kanssa.