Taas tätä paskaa....
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kun ilmailet järjestelmää,niin teethän
siten,että tiukka kumiletku ilmaruuviin ja
letkun toinen pää jarrunestepulloon.
Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Niinkuin jo mainittiin,tyylillä "paine"ja ruuvi auki/kiinni,ei
ilmakupla välttämättä poistu vaan heijaa
putkistossa edestakas.
siten,että tiukka kumiletku ilmaruuviin ja
letkun toinen pää jarrunestepulloon.
Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Niinkuin jo mainittiin,tyylillä "paine"ja ruuvi auki/kiinni,ei
ilmakupla välttämättä poistu vaan heijaa
putkistossa edestakas.
Eipä ole ilmaantuneet noin ainakaan meilläpäin, kyllä siellä letkun päässä pitäisi joku takaiskuventtiili olla jossei joku ole avaamassa ja sulkemassa ilmaruuvia samaan aikaan. Letkuja venttiilillä myydään Motonetissäkin, a' 4,90e, helpottaa mukavasti ilmaamista, onnistuu joissain autoissa yksinkin.GRA-55 kirjoitti:Jaa noinko se kuuluu tehdä, mä oon aina luullu että jos polkee perhanasti niin koko neste vaahdottuu eikä varsinkaan ilmaannu enää...Herkko kirjoitti:Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Satulat ovat muutes varmaankin oikeilla puolilla, eli ilmaruuvit ovat ylöspäin..? Vai saiko Taunuksen satuloita edes väärinpäin..
Mertie pub & 3D
Kyl ne satulat käy väärinpäin eli oikeen puolen satula käy vasemmalle jne. Mut aika harvinaista on jos joku on inssaillu väärinpäinjeddah kirjoitti: Satulat ovat muutes varmaankin oikeilla puolilla, eli ilmaruuvit ovat ylöspäin..? Vai saiko Taunuksen satuloita edes väärinpäin..
Kaverin Escortissa tosin oli molemmat satulat saman puolen satuloita eli toisella puolella oli ilmaruuvi alapuolella eikä ilmaantunnu ennenku irrotti satulan et sai ilmaruuvin yläpuolelle.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Höpö höpö se mitään vaahdotu.GRA-55 kirjoitti:Jaa noinko se kuuluu tehdä, mä oon aina luullu että jos polkee perhanasti niin koko neste vaahdottuu eikä varsinkaan ilmaannu enää...Herkko kirjoitti:Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Noin olen Taunuksen jarruja ilmannut jo
vuosikymmenissä mitattuna ja hyvät ovat tulleet.
Ja jos letkun pää ilmausruuvista on jarrunesteessä
se ei sieltä mitään ilmaa saa.
Ja neuvon olen saanut wanhalta Ford asentajalta,
joka juurikin mainitsi,että eteenkin Corttiinosta ei
ilmoja muuten saanut pois.
Alipaineella imeminen on paras keino, esim. bilteman öljynimu pömpelillä.
Tuo herkon mainitsema homma toimii kans, mutta ei sitä poljinta tarvi pumpata ihan hengenhädässä. Lopuksi ottaa n:5 kertaa normaalin paine / pohjaan toimen.
90% polkimenpehmeys ongelmista johtuu ilmasta, aika usein ruvetaan korjaamaan komponentteja vaihtamalla
Tuo herkon mainitsema homma toimii kans, mutta ei sitä poljinta tarvi pumpata ihan hengenhädässä. Lopuksi ottaa n:5 kertaa normaalin paine / pohjaan toimen.
90% polkimenpehmeys ongelmista johtuu ilmasta, aika usein ruvetaan korjaamaan komponentteja vaihtamalla
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Muistan jonkun kehuneen et ois muka teräspunosletkut auttannu asiaan, mut en usko ennenkun ite kokeilen Pitänee tilata semmoset jostain...GRA-55 kirjoitti:Eilenä ilmailin ja tunto palasi polkimeen hieman, lisäksi paikansin vian samaan paikkaan kuin mois eli jarruletkuihin. Joustavat aivan perhanasti. Olisko tohon mitään konstia saada ne joustamaan vähemmän, esim teräspunosletkut?
Tuolta näkyy saavan osia teeseitse-letkuille: http://www.lautamakimotorsport.fi/letkutliittimet.htm
Tuoltakin löytyy osia: http://www.rallyracefin.fi/liittimet/Ja ... nnasto.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98