Taas tätä paskaa....

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Vaihdoin sen toisen pääsylkyn ja ilmailin uudestaan, auttoi vähäsen. Nyt pysähtyy jo, mutta pehmee on vieläkin. Vielä täytyy jaksaa ilmata.
Onko multa muuten menossa kardaanikin paskaks kun jarruttaessa siitä kuuluu sellanen ronklattava ääni välillä? :roll:
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kun ilmailet järjestelmää,niin teethän
siten,että tiukka kumiletku ilmaruuviin ja
letkun toinen pää jarrunestepulloon.

Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.

Niinkuin jo mainittiin,tyylillä "paine"ja ruuvi auki/kiinni,ei
ilmakupla välttämättä poistu vaan heijaa
putkistossa edestakas.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Herkko kirjoitti:Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Jaa noinko se kuuluu tehdä, mä oon aina luullu että jos polkee perhanasti niin koko neste vaahdottuu eikä varsinkaan ilmaannu enää...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

GRA-55 kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Jaa noinko se kuuluu tehdä, mä oon aina luullu että jos polkee perhanasti niin koko neste vaahdottuu eikä varsinkaan ilmaannu enää...
Eipä ole ilmaantuneet noin ainakaan meilläpäin, kyllä siellä letkun päässä pitäisi joku takaiskuventtiili olla jossei joku ole avaamassa ja sulkemassa ilmaruuvia samaan aikaan. Letkuja venttiilillä myydään Motonetissäkin, a' 4,90e, helpottaa mukavasti ilmaamista, onnistuu joissain autoissa yksinkin.

Satulat ovat muutes varmaankin oikeilla puolilla, eli ilmaruuvit ovat ylöspäin..? Vai saiko Taunuksen satuloita edes väärinpäin..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jeddah kirjoitti: Satulat ovat muutes varmaankin oikeilla puolilla, eli ilmaruuvit ovat ylöspäin..? Vai saiko Taunuksen satuloita edes väärinpäin..
Kyl ne satulat käy väärinpäin eli oikeen puolen satula käy vasemmalle jne. Mut aika harvinaista on jos joku on inssaillu väärinpäin :lol:
Kaverin Escortissa tosin oli molemmat satulat saman puolen satuloita eli toisella puolella oli ilmaruuvi alapuolella eikä ilmaantunnu ennenku irrotti satulan et sai ilmaruuvin yläpuolelle.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

GRA-55 kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Ruuvi auki ja reilua jarrun pumppausta,tietenkin
samalla tarkkaillen että säiliö ei tyhjene.
Jaa noinko se kuuluu tehdä, mä oon aina luullu että jos polkee perhanasti niin koko neste vaahdottuu eikä varsinkaan ilmaannu enää...
Höpö höpö se mitään vaahdotu.
Noin olen Taunuksen jarruja ilmannut jo
vuosikymmenissä mitattuna ja hyvät ovat tulleet.

Ja jos letkun pää ilmausruuvista on jarrunesteessä
se ei sieltä mitään ilmaa saa.

Ja neuvon olen saanut wanhalta Ford asentajalta,
joka juurikin mainitsi,että eteenkin Corttiinosta ei
ilmoja muuten saanut pois.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Alipaineella imeminen on paras keino, esim. bilteman öljynimu pömpelillä.
Tuo herkon mainitsema homma toimii kans, mutta ei sitä poljinta tarvi pumpata ihan hengenhädässä. Lopuksi ottaa n:5 kertaa normaalin paine / pohjaan toimen.
90% polkimenpehmeys ongelmista johtuu ilmasta, aika usein ruvetaan korjaamaan komponentteja vaihtamalla :wink:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Eilenä ilmailin ja tunto palasi polkimeen hieman, lisäksi paikansin vian samaan paikkaan kuin mois eli jarruletkuihin. Joustavat aivan perhanasti. Olisko tohon mitään konstia saada ne joustamaan vähemmän, esim teräspunosletkut?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

GRA-55 kirjoitti:Eilenä ilmailin ja tunto palasi polkimeen hieman, lisäksi paikansin vian samaan paikkaan kuin mois eli jarruletkuihin. Joustavat aivan perhanasti. Olisko tohon mitään konstia saada ne joustamaan vähemmän, esim teräspunosletkut?
Muistan jonkun kehuneen et ois muka teräspunosletkut auttannu asiaan, mut en usko ennenkun ite kokeilen :lol: Pitänee tilata semmoset jostain...
Tuolta näkyy saavan osia teeseitse-letkuille: http://www.lautamakimotorsport.fi/letkutliittimet.htm
Tuoltakin löytyy osia: http://www.rallyracefin.fi/liittimet/Ja ... nnasto.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin