usb

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:ja respecti-kilpailu :lol: :lol: :lol:
No sen kyllä teikäläinen voittais ilman muuta :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mulla on Telewellin TW-EA200 modeemi ja sillä oon kokeillu noita verkkokaapeleita! 15 metrinen saattaa hyvinkin toimia, mut siitä pidemmät matkat alkaa jo pätkiä tai ei toimi ollenkaan! Tää on ihan kokeiltua eli faktaa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

No tuolla ADSL modeemin takana ulostulot on USB ja LAN 10/100 (ethernet). Toi jälkimmäinen menee 0.5 metrin johdolla mun koneeseen. Sit se toinen kone on 2 kerrost alempana (omakotitalo) ja sinne olis tarkotus saada netti tän modeemin kans. Oisko se sit helpompi/halvempi laittaa modeemista mun koneeseen USB-kaapelin kaa ja sit sil ethernet-kaapelin kaa vetää alas toiselle koneelle? Eli mä vetäsen vaa sen ethernet-kaapelin keskeltä poikki ja jatkan sitä. Mul on tosa sellast hyvää piuhaa misä on 7 johtoo sisäl, riittääk ne siihen ethernet-kaapelin jatkamiseen? Vai onk siel enemmän niit johtoi sisäl?
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ei onnistu ethernet kaapelin jatkaminen ei... ainoo vaihtoehto on pidempi, ehjä kaapeli. Mois13 kertoo varmaan enemmän :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Ja modeemihan on ZyXEL prestige 600 series (en oo kyl koskaan kuullu moisest) ja meiän liittymäs on palomuuri (vissiin).
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl on vaikeeta :D
Omakotitalo, ja jotain asuu 2 kerrosta alempana, hä? Toihan on jo kerrostalo :lol:
Tee niin, et laitat sen modeemin suurinpiirtein puoleen väliin käyttöpisteitä, eli tarvittaessa jatkat sitä puhelinpiuhaa! Joudut kyllä mahdollisesti vaihtamaan sen modeeminkin semmoseen missä on niitä RJ45 lähtöjä useampia eli vaikkapa Telewell TW-EA400 (tää ei oo mikään mainos :lol: ) Siitä modeemista vedät sitten omat verkkopiuhat molemmille koneille, Voila! Suosittelen kuitenkin mielummin sitä langatonta verkkoa, kun kuitenkin joutuisit ostamaan uuden modeemin tai sitten kytkimen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taco kirjoitti:Ei onnistu ethernet kaapelin jatkaminen ei... ainoo vaihtoehto on pidempi, ehjä kaapeli. Mois13 kertoo varmaan enemmän :)
Tohon vaan vastaan, et en oikeestaan tiedä mitään näistä jutuista muuta kuin syvän kokemuksen perusteella :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tollanen modeemi on kyllä olemassa :)
Jos teillä on liittymässä palomuuri, niin kannattaa harkita kahdesti kannattaako sitä pitää. Tahtovat maksaa esim. Soneralla 6e/kk ja esim. Windows XP:ssä on palomuuri itsessään! Jos on joku vanhempi Windows niin hyvä ilmainen palomuuriohjelmia on esim. Zonealarm.

Ohjelmallisessa palomuurissa on se "ikävä" piirre että se täytyy olla verkon jokaisessa koneessa ja jokainen on säädettävä erikseen. Tuollainen reititin/palomuuri eli ns. "rauta palomuuri" on helppo kun riittää että vain kytket koneen kaapelilla sen kautta.

Softapalomuurissa on tietty muita hyviä piirteitä ja näitä rauta palomuurejakin on erilaisia. Perus käyttäjälle kaikista helpointa on kävellä kauppaan ja hankkia esim. tämä D-Link DI-604 tai joku vastaava reititin. Palomuurin lisäksi on myös virustorjunnan oltava kunnossa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

mois13 kirjoitti:Suosittelen kuitenkin mielummin sitä langatonta verkkoa, kun kuitenkin joutuisit ostamaan uuden modeemin tai sitten kytkimen...
Varsinkin jos on useampia kerroksia niin en kyllä suosittele WLAN:ia! Siitä ei tule kuin päänsärkyä, riippuen hieman seinien rakenteesta. Tässäkin tapauksessa homma on helppo hoitaa kaapelilla.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Tä on ihan tavallinen 330 neliön 3 kerroksinen omakotitalo jossa alimmassa kerroksessa on autotalli missä on projekti taunukseni osina. No ei nyt ihan just haluis ostaa uutta modeemii ku tää on vast parikuukautta vanha ja ostettiin just sen takia tällanen mihin saa monta konetta kii (n.60€). Mä kokeilin eilen puhelinpiuhalla yhdistää mun koneen ja sen toisen koneen, mut se ei onnistunu ku toinen kone herjas jotain et modeemi, verkkokortti tai puhelinpiuha ei oo kytketty.. (kumpi menee ukkosesta rikki: koneen oma modeemi vai verkkokortti?) meinaan näin kävi siinä toisessa koneessa.. :) ukkosti ja sit se sano räts tai jotain vastaavaa ja sit netti ei enää toiminu.. :)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jani kirjoitti:Tä on ihan tavallinen 330 neliön 3 kerroksinen omakotitalo jossa alimmassa kerroksessa on autotalli missä on projekti taunukseni osina. No ei nyt ihan just haluis ostaa uutta modeemii ku tää on vast parikuukautta vanha ja ostettiin just sen takia tällanen mihin saa monta konetta kii (n.60€). Mä kokeilin eilen puhelinpiuhalla yhdistää mun koneen ja sen toisen koneen, mut se ei onnistunu ku toinen kone herjas jotain et modeemi, verkkokortti tai puhelinpiuha ei oo kytketty.. (kumpi menee ukkosesta rikki: koneen oma modeemi vai verkkokortti?) meinaan näin kävi siinä toisessa koneessa.. :) ukkosti ja sit se sano räts tai jotain vastaavaa ja sit netti ei enää toiminu.. :)
Joo, "tavallinen", haloo! Meil on tavallinen 1,5 kerroksinen talo ja jotaa 100 neliöö :lol:
Meikäläinen kyllä luovuttaa, kysy tuolta mbnetin tai mikropc:n sivuilta :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Taco kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Suosittelen kuitenkin mielummin sitä langatonta verkkoa, kun kuitenkin joutuisit ostamaan uuden modeemin tai sitten kytkimen...
Varsinkin jos on useampia kerroksia niin en kyllä suosittele WLAN:ia! Siitä ei tule kuin päänsärkyä, riippuen hieman seinien rakenteesta. Tässäkin tapauksessa homma on helppo hoitaa kaapelilla.
No seinät on kipsilevyä, kovalevyä, lautaa paitsi siellä alimmassa kerroksessa tiiliseinät. Lattiat on samoja materiaaleja.

Meillä liittymän palomuuri on ilmainen (DNA) juu ja xp:ssä on myös palomuuri, paisti alhaalla on 98.
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

joo, mulla on tavallinen 54m2 kaksio ja "projekti" tuolla 25km päässä... grrrr... :)

Sekä verkkokortti että modeemi voi mennä ukkosella rikki. Itse asiassa ukkosella voi mennä rikki mitä vaan sähkö kamaa, nim. viime kesänä verkkokortin, polttavan DVD:n, virtalähteen ja reitittimen yhdellä rysäyksellä särkenyt.

No tuo DVD korjaantu firmware päivityksellä... :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

mois13 kirjoitti:
jani kirjoitti:Tä on ihan tavallinen 330 neliön 3 kerroksinen omakotitalo jossa alimmassa kerroksessa on autotalli missä on projekti taunukseni osina. No ei nyt ihan just haluis ostaa uutta modeemii ku tää on vast parikuukautta vanha ja ostettiin just sen takia tällanen mihin saa monta konetta kii (n.60€). Mä kokeilin eilen puhelinpiuhalla yhdistää mun koneen ja sen toisen koneen, mut se ei onnistunu ku toinen kone herjas jotain et modeemi, verkkokortti tai puhelinpiuha ei oo kytketty.. (kumpi menee ukkosesta rikki: koneen oma modeemi vai verkkokortti?) meinaan näin kävi siinä toisessa koneessa.. :) ukkosti ja sit se sano räts tai jotain vastaavaa ja sit netti ei enää toiminu.. :)
Joo, "tavallinen", haloo! Meil on tavallinen 1,5 kerroksinen talo ja jotaa 100 neliöö :lol:
Meikäläinen kyllä luovuttaa, kysy tuolta mbnetin tai mikropc:n sivuilta :lol:
Joo no voi olla et tää ylimmäinen kerros on puolikas.. :)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

kattoon ja seiniin reikiä tarvittava määrä niin ei tarvi 30 metriä.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin