Miten autonrassaamistaito opitaan?

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Janzamar kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/index.php
Tuntuu että tuo "eliitti" on aika paljon esillä tuolla :lol:
Sanoisin että täällä olet aika hyvässä seurassa :wink:
No, ehkä sitten oli suuremman käden johdatusta että ooppeli ei läpäissyt katsastusta ja "ajelehdin" taunuksen pariin.

Kadetin ostoreissulla kyllä opin sen että parempi ostaa asialleen omistautuneelta autonrassaajalta kuin autoliikkeestä. Niin nihkeä ja vittumainen äijä nimittäin oli eräässä nimeltämainitsemattomassa itähelsinkiläisessä autoliikkeessä josta raketin ostin. No, halpa se sentään oli.

Nauratti kun uuden pökötin ostanut työkaverini mussutti tänään, että yleensä kun ostaa uuden auton niin myyjä soittaa 2 kk:n jälkeen perään ja kysyy miten rassi toimii: ei sille vaan kukaan ollut kuulemma soittanut.

Mulle Taunuksen myynyt rasvasormi soitti tunnin päästä perään ja kysy että "mites kulkee, vieläkö oot tyytyväinen?." Täytyy sanoa että siinä vaiheessa palutui usko ihmisen hyvyyteen.
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

PimpBot9000 kirjoitti:
Janzamar kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/index.php
Tuntuu että tuo "eliitti" on aika paljon esillä tuolla :lol:
Sanoisin että täällä olet aika hyvässä seurassa :wink:
No, ehkä sitten oli suuremman käden johdatusta että ooppeli ei läpäissyt katsastusta ja "ajelehdin" taunuksen pariin.
Kadetin ostoreissulla kyllä opin sen että parempi ostaa asialleen omistautuneelta autonrassaajalta kuin autoliikkeestä. Niin nihkeä ja vittumainen äijä nimittäin oli eräässä nimeltämainitsemattomassa itähelsinkiläisessä autoliikkeessä josta raketin ostin. No, halpa se sentään oli.
Nauratti kun uuden pökötin ostanut työkaverini mussutti tänään, että yleensä kun ostaa uuden auton niin myyjä soittaa 2 kk:n jälkeen perään ja kysyy miten rassi toimii: ei sille vaan kukaan ollut kuulemma soittanut.
Mulle Taunuksen myynyt rasvasormi soitti tunnin päästä perään ja kysy että "mites kulkee, vieläkö oot tyytyväinen?." Täytyy sanoa että siinä vaiheessa palutui usko ihmisen hyvyyteen.
Eipä mulle oo kukaan koskaan soittanu... paitti kaveri, jolta ostin toisen Volvon ni kysy joskus ku nähtiin että miten pelittää...
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Janzamar kirjoitti:
Jostain syystä täällä on aina vaan asiallisin meno
ainakin omasta mielestä.
ja sellasena koitetaan pitää, ajan ja mahollisuuksien salliessa :wink:
pidetään mahdollinen kritiikki asioissa ei henkilöissä :D
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Voin sitten huomenillalla kertoa miten aloittelevan rasvasormen ensimmäinen autonrassaus onnistui... jos onnistui.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... nistin.jpg
Liekös tuosta apuja ehkä hitusen myöhässä..? :)
Taunus Maximus =)
Merlin
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 21:58

Viesti Kirjoittaja Merlin »

mulla on korjauskirja joutilaana , kopsaan vaan kytkentäkaaviot itelleni
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsekin rassasin alle 15v omia mopoja, pikkuhiljaa virittelin kovemmaksi viilailemalla ym. tutkimalla tekniikkaa ja kokeilemalla.

18v tuli autot tilalle ja rassaus jatkuu ja kokoaika opitaan lisää. Mutta pointtina se, että rohkeasti vain tekemään, mutta tietysti on hyvä olla jotain hajua mitä aikoo tehdä, jottei koko tili tyhjene virheistä :lol: Hajun saa täällä hyvin kysymällä ja itse tekemällä :wink:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Rassausmesta ja työkalut jeesaa tosi paljon. Paskoilla työkaluilla ei tuu ku vahinkoa/vitutusta ja pihalla/kadulla konerempan tekeminen vaatii sit jo erimoista yrittäjähenkeä... Eikun kokeilemaan vaan ja eipä tossa Taunuksessa niin paljoo oo liikkuvia osia, etteikö niitä takas sais jos irti ottaa. :)
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

kesällähän on kiva tehdä remppaa ulkona 8)
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Voi vittu. Kaikki näytti hyvältä. otettiin kaverin kanssa startti irti ja puhdistettiin se käsittämättömästä määrästä paskaa ja laitettiin takasin kiinni. Kun vääntää avaimesta, kuuluu naks eikä mitään muuta.

Että pieni takaisku. Ei voi käsittää. Laite ei ollut niin monimutkanen kuitenkaan etteikö osattu sitä laittaa kasaan.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Solenoidi naksuu..saakohan tarpeeksi virtaa?
Tai menikö haarukka oikein takaisin?
Tosin jos se löisi yli ääni olis toinen.
Pieni kolistelu jollain lumiharjalla vois auttaa siihen startin kylkeen,
voi jollain kovemmallakin kolauttaa mutta sillä tavoin varoen
että se kuori voi haljetakin.
Hyvinkin tavallista muissakin kuin vanhoissa Fordeissa.
Jos ajelet koskaan Porvoossa niin mulla on
yksi aika käyttämättömän näkönen solenoidi kaapissa.
Taunus Maximus =)
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

avattiin koko paska uudestaan ja huomattiin että sellanen ränsistynyt johdonroikale repaletti siellä sisällä. katsomme tilannetta uudestaan hetken kuluttua.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

startin käpälät loppu, semmoset kupari nastat solenoidin sisällä joiden kautta semmonen kupari palikka siirtää virran starttiin.
jos hiilet ja kollektori oli kunnossa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos asut Espoossa, voisin joskus tulla käymään ja kattomaan sun Taunusta ja antamaan hyviä neuvoja :lol:
Tulee pyörittyä siellä Espoossa aika usein. Tänäänkin kävin siellä korjaamassa ex-vaimon autoa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Jes. nyt toimii (tosin en tiedä toimiiko paremmin kuin alunperin, ei uskallettu avata solenoidia). Teimme vikadiagnoosin äänen perusteella ja tajusimme että olimme kasanneet väärin. Avaamisen tohinassa emme katsoneet miten häräpäke oli kasattu. Tajusimme kolmannen avauskerran jälkeen että siirtohaarukka ei ollut mennyt kohilleen.

Ja nyt on miehekkäästi kädet ikirasvassa.

Ja kiitos taunustelijoille rohkaisusta!
Vastaa Viestiin