Pelastakaa!

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Pelastakaa!

Viesti Kirjoittaja Taco »

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-266
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-255

Nämä saa hakea Sotkamosta pois jos kiinnostaa, mutta 2007 Syyskuussa alkaa oleen jo kiire. Talo, maat ja kiinteistöt pakkolunastettu, kiitos Talvivaara-kaivosyhtiön.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

PERKELE :twisted: miks kaikki ihanat jutut on niin pitkällä.Mammakin ihastu heti tohon siniseen kauppakassiin :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

roitsukainen kirjoitti:PERKELE :twisted: miks kaikki ihanat jutut on niin pitkällä.Mammakin ihastu heti tohon siniseen kauppakassiin :D
Meil on ollu ainakin 3 kpl tommosia Commer Cob autoja, yks oli ihan uutena ostettu vuonna -1965 :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Äkkiä ilmotusta Mobilisti lehteen ja Overdriven palstalle. Ei noin hyviä kiesejä saa paalata. :evil:
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No toi Commer on seissy tuossa samassa paikassa ~30 vuotta, että tekemistä siinä kyllä on, mutta kromi kiiltää ;) Ukki ton on aikoinaan uutena ostanu, eli ensimmäiseltä omistajalta lähtee halavalla :lol: Ja Overdrivessä on ilmotus ja sieltä on yks paikkakuntalainen jo kyselly perään.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Laitappa Taco tarkempia tietoja vaikka YV:nä niin käyn kurkistamassa ja tarvittaessa pelastamassa pois. Ja työpaikka on täynnä mobilisteja ja osa ihan Talvivaaran kyljestä joten eiköhän koti jotenkin löydy....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

on se mukava kuulla kun auton pelastus toimii :D
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Jep, eli tiedoksi. Pelastusreissu käyty ilman varsinaista tulosta.

Commer oli valitettavasti vajonnut maahan aikojen saatossa ja pehmennyt niin pahasti että ilman kaivinkonetta ja piikeillä varustettua traktoria sen pelastaminen on tuskin on mahdollista. Maatavasten mahallaan maanneena kori oli niin pehmeä että huonossa tapauksessa pelkkä keulanpaino olisi nostettaessa vääntänyt lopun auton solmuun. Vetämistä emme uskaltaneet ajatella... Konetila vaikutti todella hyvä kuntoiselta muuhun autoon nähden. Koneessa oli öljyt eikä vettäkään vaikuttanut olevan seassa. Eivätkä paikat muutenkaan vaikuttaneet pahoilta. Kaikki osat oli vielä paikoillaan samoin kun kaikki kivat "detail"-osat mitkä meitä "museoharrastajia" pisti silmään.

Warre oli ikävä kyllä ikäisekseen (-70 jotain?) jo niin pahassa jamassa että senkään pelastaminen ei enään meidän tapauksessa näyttänyt järkevältä. Aika oli sillekin tehnyt jo tepposia aika ikävästi. Ja moottorinkaan olemassa olosta emme oikein päässeet varmuuteen. Ovet kun tuntuivat olevan lukossa, mutta avaimet killui virtalukossa :)

Mutta paikalla oli kaiken näköistä muuta mistä jo Tacon kanssa puhuin ja toivottavasti vielä puhutaan lisääkin :D .

Reissusta tuli muuten mieleen ohjelmat joissa kerrotaan Karjalan evakuoinnista. Tunnelma oli paikalla aika sama. Jokaista taloa tunnuttiin tyhjenettävän samalla mielin kuin Karjalassa joskus. Kaikki mitä jaksetaan kantaa niin eikun mukaan vaan. Ja samalla tyylillä paikka oli ilmeisesti vetänyt jo pitkä kyntisiäkin puoleensa. Eikä kyseinen paikka muutenkaan eronnut juuri sotatantereesta... Ensi keskellä "ei mitään" (joka tässä tapauksessa tarkoittaa 40 km kilometriä Kajaanin kaltaisesta suurkaupungista ajamista ilman yhtään suurenpaa asumusta, ainoastaa yksittäisiä taloja siellä täällä) hiekkatien katkaisee moottoritien kaltainen sepelitie, sitten eteen aukeaa 10 km x 5km kokoinen hakkuuaukea. Se oli kyllä jotakin aika kaameaa nähtävää :shock: ...Vaikka se näyttikin kuhisevan kaivinkoneita, metsäkoneita, kallioporia, kaivos kuormureita jne. niin siltikin se oli kyllä aika aution näköistä. Aikaisemmin Lahti-Heinola ja Jyväskylä-Tampere välien tietyömaat näytti suurilta. Mutta tuohon verrattuna nekin alkaa tuntua nallekarkkien syömiseltä :(

Ei siis voi kehua ainakaan luonnon osalta kauniiksi Euroopan suurimman nikkelikaivoksen aloitusta... Ja paikasta ei ole edes vielä tehty kuin murto-osa... Ei enään uskoisi samaksi korpitaipaleeksi jota joskus metsällä käydessä on tullut ajeltua....

Järkyttävä kokemus kun pistää näin vuodattamaan :oops:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

jryti kirjoitti:Reissusta tuli muuten mieleen ohjelmat joissa kerrotaan Karjalan evakuoinnista.
Eilen illalla tuli kakkoselta kahdeksan aikaan joidenkin Usalaisten matkailijoiden tekemä ½ tunnin pituinen värielokuva Suomen reissusta kesällä 1939. Oli mielenkiintoinen pätkä.
Vastaa Viestiin