Päättötyö ideoita
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Päättötyö ideoita
On ammattikoulu lopuillaan ja pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä päättötyötä.
Ja kun taunuksessa aina riittää jotain laittamista niin (ja muutenkin kun tekninen osaaminen rajoittuu tuon aikaisiin autoihin) joku kohde voisi kaiketi olla siitä hyvä päättötyöksi.
Koneremppa on käynyt mielessä mutta mikä olisi hyvä kohde Fordin moottoreista? V6:sta olen haaveillut keulalle jo pitkään 1.6:sen tilalle mutta toisaalta miten helposti osia löytää vaikka 2.3:seen?
2-litraseen nelikkoon varmaan löytys helpommin..?
Kun tossa autossa on kaikenlaista sepitettävää joka puolella ja ne tekisi mieli hyödyntää tuossa lopputyössä mutta kun sen työn pitäisi olla sellainen kokonaisuus alueena. Ei varmaan kelpaa että korjasin toisen takajarrun, sitten kuskin penkin vaihdoin ja oven saranatapit korjasin...
Ja kun taunuksessa aina riittää jotain laittamista niin (ja muutenkin kun tekninen osaaminen rajoittuu tuon aikaisiin autoihin) joku kohde voisi kaiketi olla siitä hyvä päättötyöksi.
Koneremppa on käynyt mielessä mutta mikä olisi hyvä kohde Fordin moottoreista? V6:sta olen haaveillut keulalle jo pitkään 1.6:sen tilalle mutta toisaalta miten helposti osia löytää vaikka 2.3:seen?
2-litraseen nelikkoon varmaan löytys helpommin..?
Kun tossa autossa on kaikenlaista sepitettävää joka puolella ja ne tekisi mieli hyödyntää tuossa lopputyössä mutta kun sen työn pitäisi olla sellainen kokonaisuus alueena. Ei varmaan kelpaa että korjasin toisen takajarrun, sitten kuskin penkin vaihdoin ja oven saranatapit korjasin...
2.3 v6 kannentiivisteet on ainakin paljon halvemmat kuin 2.0v6 vastaavat..onhan noita osia vielä mutta vähiin alkavat käymään..
tosiaan harrastajapiirit tuntuu olevan parhaat osatoimittajat,mutta on noita nyt jonkun verran osia vielä kaupassakin.
itellä makaa vanha 2-litranen kutonen kellarissa suurinpiirtein sen takia että kannentiivisteet maksaa siihen jotain 40 rahaa per puoli..
samaan rahaan saa 2.3 koneeseen molemmat,ja saattaa jäädä joku lantti taskuunkin vielä..
tosiaan harrastajapiirit tuntuu olevan parhaat osatoimittajat,mutta on noita nyt jonkun verran osia vielä kaupassakin.
itellä makaa vanha 2-litranen kutonen kellarissa suurinpiirtein sen takia että kannentiivisteet maksaa siihen jotain 40 rahaa per puoli..
samaan rahaan saa 2.3 koneeseen molemmat,ja saattaa jäädä joku lantti taskuunkin vielä..
Taunus Maximus =)
orkkistankki on siinä kuskinpuolella varapyöräkotelon kaverinaLarppa kirjoitti:pistä suoraan 2.8 ja johan löytyy varaosia! ite sain just eilen päättötyöni valmiiksi->tanariin ~60 litranen bensatankki loiskelevyillä. tulee peräkonttiin takapenkkien taakse. (ei mulla ole ees tietoo missä tanen alkup. tankki on ollut?)
matalan pudjetin kulkineet...
Saapikos 2.8-litrasen laittaa taunukseen? Granun 2.8:n teho oli 135 heppaa. Ja taunuksen 2.3:sen teho 108 heppaa vielä tuon minun '79 tanarin kohdalla (79½:seen tuli 114 hp). Kun 108 hp kerrotaan sillä 1.2:lla minkä verran teho saa nousta niin saadaan 129,6 hp mitä keulalla saa enintään olla. Eli 2.8:ssa on reilu 5 heppaa liikaa tehoa. Onko ne sitten noin tarkkoja?
Minusta ainakin tuntuisi että kyllähän ne kai etsimällä etsii syytä millä voisi estää tekniikanvaihtoaikomukset. Ja kun muutenkin hieman jo tätä Suomenmaata tunnen niin ei täällä maalaisjärjellä lueta lakipykäliä.
Minusta ainakin tuntuisi että kyllähän ne kai etsimällä etsii syytä millä voisi estää tekniikanvaihtoaikomukset. Ja kun muutenkin hieman jo tätä Suomenmaata tunnen niin ei täällä maalaisjärjellä lueta lakipykäliä.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Nuo eivät ole samaa mallisarjaa. 70-75 ja 76-82 erotellaan toisistaan VIRALLISISSA papereissa -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/
Jos kaivat Fordilta paperit jossa tehot on tuon 114hv, niin nostan hattua ja koko Taunus-yhteisö kumartaa
Autodatassa kyllä ilmoitetaan 80-> 2.3 koneiden tehoksi 114hv. Mutta millä vakuuttaa katsastussetä, koska tämä ei ole Suomen Fordin virallinen kanta?
Muuten, johtuisiko näiden kahden 2.3 V6 koneen tehoerot (108hv vs. 114hv) kierrosalueen erolla (5000 vs 5300rpm) ?
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/
Jos kaivat Fordilta paperit jossa tehot on tuon 114hv, niin nostan hattua ja koko Taunus-yhteisö kumartaa
Autodatassa kyllä ilmoitetaan 80-> 2.3 koneiden tehoksi 114hv. Mutta millä vakuuttaa katsastussetä, koska tämä ei ole Suomen Fordin virallinen kanta?
Muuten, johtuisiko näiden kahden 2.3 V6 koneen tehoerot (108hv vs. 114hv) kierrosalueen erolla (5000 vs 5300rpm) ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
joo ja zetecin saa keulille melko helpolla, hommaa vaan CVH sierran vaihdelaatikon ja startin ja CVH:n vauhtipyörän + kytkinasetelman ja levyn ja pistää ne zetecciin niin saa laatikon siihen ja sitten vaa suorasytkää kiinnni ja peltisarjaa rakentamaan saa taloudellisen ja ripeen koneen :twisted:
matalan pudjetin kulkineet...