Päättötyö ideoita

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Ford
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Marras 2004, 21:38

Päättötyö ideoita

Viesti Kirjoittaja Ford »

On ammattikoulu lopuillaan ja pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä päättötyötä.
Ja kun taunuksessa aina riittää jotain laittamista niin (ja muutenkin kun tekninen osaaminen rajoittuu tuon aikaisiin autoihin) joku kohde voisi kaiketi olla siitä hyvä päättötyöksi.

Koneremppa on käynyt mielessä mutta mikä olisi hyvä kohde Fordin moottoreista? V6:sta olen haaveillut keulalle jo pitkään 1.6:sen tilalle mutta toisaalta miten helposti osia löytää vaikka 2.3:seen?
2-litraseen nelikkoon varmaan löytys helpommin..?

Kun tossa autossa on kaikenlaista sepitettävää joka puolella ja ne tekisi mieli hyödyntää tuossa lopputyössä mutta kun sen työn pitäisi olla sellainen kokonaisuus alueena. Ei varmaan kelpaa että korjasin toisen takajarrun, sitten kuskin penkin vaihdoin ja oven saranatapit korjasin...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Pitkäaikainen haaveeni: Taunukseen siivet :P
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Mahtava haave!! :D :D
Taunus on luonnollinen asia
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

2.3 v6 kannentiivisteet on ainakin paljon halvemmat kuin 2.0v6 vastaavat..onhan noita osia vielä mutta vähiin alkavat käymään..
tosiaan harrastajapiirit tuntuu olevan parhaat osatoimittajat,mutta on noita nyt jonkun verran osia vielä kaupassakin.
itellä makaa vanha 2-litranen kutonen kellarissa suurinpiirtein sen takia että kannentiivisteet maksaa siihen jotain 40 rahaa per puoli..
samaan rahaan saa 2.3 koneeseen molemmat,ja saattaa jäädä joku lantti taskuunkin vielä..
Taunus Maximus =)
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

pistä suoraan 2.8 ja johan löytyy varaosia! ite sain just eilen päättötyöni valmiiksi->tanariin ~60 litranen bensatankki loiskelevyillä. tulee peräkonttiin takapenkkien taakse. (ei mulla ole ees tietoo missä tanen alkup. tankki on ollut?)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Larppa kirjoitti:pistä suoraan 2.8 ja johan löytyy varaosia! ite sain just eilen päättötyöni valmiiksi->tanariin ~60 litranen bensatankki loiskelevyillä. tulee peräkonttiin takapenkkien taakse. (ei mulla ole ees tietoo missä tanen alkup. tankki on ollut?)
orkkistankki on siinä kuskinpuolella varapyöräkotelon kaverina :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Taco kirjoitti:Pitkäaikainen haaveeni: Taunukseen siivet :P
siehän oot jopa kipeempi kun mie :lol: :lol: :lol:
Taunus Maximus =)
Ford
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Marras 2004, 21:38

Viesti Kirjoittaja Ford »

Saapikos 2.8-litrasen laittaa taunukseen? Granun 2.8:n teho oli 135 heppaa. Ja taunuksen 2.3:sen teho 108 heppaa vielä tuon minun '79 tanarin kohdalla (79½:seen tuli 114 hp). Kun 108 hp kerrotaan sillä 1.2:lla minkä verran teho saa nousta niin saadaan 129,6 hp mitä keulalla saa enintään olla. Eli 2.8:ssa on reilu 5 heppaa liikaa tehoa. Onko ne sitten noin tarkkoja?

Minusta ainakin tuntuisi että kyllähän ne kai etsimällä etsii syytä millä voisi estää tekniikanvaihtoaikomukset. Ja kun muutenkin hieman jo tätä Suomenmaata tunnen niin ei täällä maalaisjärjellä lueta lakipykäliä.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eihän sitä saa... :( Ja syyn jo kerroitkin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

no voe perkl....empä ottanu huomioon tota 108->114hp eroo. no seuraava olis sit 2.6 8)
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

mallisarjan suurin ja tehokkain moottorihan se on vertailumalli ja I-,II- ja III-koppanenhan on samaa mallisarjaa joten tehokkain on se vertailu moottori eli 114 hepoinen jolloin saa laittaa 136,8hv koneen sinne.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Nuo eivät ole samaa mallisarjaa. 70-75 ja 76-82 erotellaan toisistaan VIRALLISISSA papereissa -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/

Jos kaivat Fordilta paperit jossa tehot on tuon 114hv, niin nostan hattua ja koko Taunus-yhteisö kumartaa ;)

Autodatassa kyllä ilmoitetaan 80-> 2.3 koneiden tehoksi 114hv. Mutta millä vakuuttaa katsastussetä, koska tämä ei ole Suomen Fordin virallinen kanta?

Muuten, johtuisiko näiden kahden 2.3 V6 koneen tehoerot (108hv vs. 114hv) kierrosalueen erolla (5000 vs 5300rpm) ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Unohtakaa malmikasat, vanhemmassa Mondeon 2.0 Zetecissä on 136hv :wink:
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

joo ja zetecin saa keulille melko helpolla, hommaa vaan CVH sierran vaihdelaatikon ja startin ja CVH:n vauhtipyörän + kytkinasetelman ja levyn ja pistää ne zetecciin niin saa laatikon siihen :wink: ja sitten vaa suorasytkää kiinnni ja peltisarjaa rakentamaan :) saa taloudellisen ja ripeen koneen :twisted:
matalan pudjetin kulkineet...
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Vaan sehän on nelos-räpsy, heh heh... :wink:
Taunus on luonnollinen asia
Vastaa Viestiin