PÄIVÄN SÄÄTÄMISET 2
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
PÄIVÄN SÄÄTÄMISET 2
Eli auttasko tää mitään,kun tolta yheltä kusimulkulta tulee tota sontaa koko ajan :twisted:
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
transiittia
Traktoria valjastanu huomiseen hakureissuun.Lisää raatoja pihalle.
Tällä kertaa pitäs yrittää saada tuotua paripyörätransiitti projektiksi.
Ei hän se tietenkään sovi traileriin joten nappasen sen rungosta traktorin takalanan päälle ja ketjulla kiinni. 30km tarttis isoa tietä saada tuotua.
Transiitti on mk2 eli 1980 vuosimallia pitkällä hytillä( 2 + 4).Osapuutteita on mutta hankintahinta oli sopiva. Kone on 2.4 D ; ) ainakin toistaiseksi.
Mikäli sen tänne pihalle saa niin sitte alkaa paripyörätransiitin osien metsästys. saattaa olla että pitää ettiä vielä toinen varaosiksi.
4 hengen takapenkkien paikalle on tarkoitus rakentaa sohvatyyppinen istumis/yöpymistaso ja käännettävä pöytätaso jossa läppäriä sun muuta kiinteesti kiinni.
-vk-
Tällä kertaa pitäs yrittää saada tuotua paripyörätransiitti projektiksi.
Ei hän se tietenkään sovi traileriin joten nappasen sen rungosta traktorin takalanan päälle ja ketjulla kiinni. 30km tarttis isoa tietä saada tuotua.
Transiitti on mk2 eli 1980 vuosimallia pitkällä hytillä( 2 + 4).Osapuutteita on mutta hankintahinta oli sopiva. Kone on 2.4 D ; ) ainakin toistaiseksi.
Mikäli sen tänne pihalle saa niin sitte alkaa paripyörätransiitin osien metsästys. saattaa olla että pitää ettiä vielä toinen varaosiksi.
4 hengen takapenkkien paikalle on tarkoitus rakentaa sohvatyyppinen istumis/yöpymistaso ja käännettävä pöytätaso jossa läppäriä sun muuta kiinteesti kiinni.
-vk-
Re: transiittia
astriel kirjoitti:Traktoria valjastanu huomiseen hakureissuun.Lisää raatoja pihalle.
Tällä kertaa pitäs yrittää saada tuotua paripyörätransiitti projektiksi.
Ei hän se tietenkään sovi traileriin joten nappasen sen rungosta traktorin takalanan päälle ja ketjulla kiinni. 30km tarttis isoa tietä saada tuotua.
Transiitti on mk2 eli 1980 vuosimallia pitkällä hytillä( 2 + 4).Osapuutteita on mutta hankintahinta oli sopiva. Kone on 2.4 D ; ) ainakin toistaiseksi.
Mikäli sen tänne pihalle saa niin sitte alkaa paripyörätransiitin osien metsästys. saattaa olla että pitää ettiä vielä toinen varaosiksi.
4 hengen takapenkkien paikalle on tarkoitus rakentaa sohvatyyppinen istumis/yöpymistaso ja käännettävä pöytätaso jossa läppäriä sun muuta kiinteesti kiinni.
Asiaa!
On jätkällä virtaa!
Se on hyvä se.
-vk-
Transiitti tuli haettua vaikka vähän oli "mielenkiintoista"....
Liikenneympyrästä ei oikein tahtonut taittua.
http://www.vkukko.fi/transit/haku1.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku2.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku3.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku4.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku5.jpg
toinen konekkin pysyi kyydissä.
http://www.vkukko.fi/transit/haku7.jpg
-vk-
Liikenneympyrästä ei oikein tahtonut taittua.
http://www.vkukko.fi/transit/haku1.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku2.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku3.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku4.jpg
http://www.vkukko.fi/transit/haku5.jpg
toinen konekkin pysyi kyydissä.
http://www.vkukko.fi/transit/haku7.jpg
-vk-
Kokeilua
Kokeilin tos viel ennen tekniikan irrotusta,et mikä vaivaa.Eli kone lähtee käyntiin ja kilisee kovasti.Sit kun käynnistyy niin pysyy noin 2 sekunttia käynnissä.Sit kokeilin ja nauroin kun vaihdekeppi pyörii kuin Hullun mulkku.Otin sen vaihdekepin muovihaitrin pois ja hetken vatkattua tyhjää ,niin ojensi nätisti kepin jalkatilaan No.problemo,On vaihto loota ja kone.Vaihde jäi päälle mut ei se ole tietenkään ongelma
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vanhalle rouvalle annettiin jatkoaikaa vuoden verran taas. Eli leima on paperissa. Kyllä taas kelpaa posotella. Ainoa moite tuli vasemmasta ajovalosta, joka näytti koneen mukaan liian alas. No, näyttäköön vaikka taivaalle, mutta toimii!
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Ei ihan taunus aihetta mutta tämä on soopaosasto ja transiitti sopii tänne oikein hyvin.
kattelin vähän tuota transiittia. Kävin konttorilla kyselemässä ja varmistamassa asioita , eli pikkuverolla on koska takaistumapaikat on
puupenkillä "väliaikaista" kuljetusta varten ja ne on oltava.
No jos tämän jaksaa laittaa niin saa hyvän (no, hyvän ja hyvän) traileri yms veturin. jos ei jaksa niin saa traktoriin peräkärryn.
En ole vielä päättäny tuleeko tehtyä kunnolla vai vaan ajoon eli käytännössä vaihtoehdot on joku mattamusta ruiskutus tai sitte joku parempi punanen. Riippuu vähän siitäkin mitä löytyy ja mitä muuta pukkaa elämässä päälle. Nyt just on ainakin kaikki asiat sekasin..
Napsin vähä kuvia.
http://www.vkukko.fi/transit/transit.htm
-vk-
kattelin vähän tuota transiittia. Kävin konttorilla kyselemässä ja varmistamassa asioita , eli pikkuverolla on koska takaistumapaikat on
puupenkillä "väliaikaista" kuljetusta varten ja ne on oltava.
No jos tämän jaksaa laittaa niin saa hyvän (no, hyvän ja hyvän) traileri yms veturin. jos ei jaksa niin saa traktoriin peräkärryn.
En ole vielä päättäny tuleeko tehtyä kunnolla vai vaan ajoon eli käytännössä vaihtoehdot on joku mattamusta ruiskutus tai sitte joku parempi punanen. Riippuu vähän siitäkin mitä löytyy ja mitä muuta pukkaa elämässä päälle. Nyt just on ainakin kaikki asiat sekasin..
Napsin vähä kuvia.
http://www.vkukko.fi/transit/transit.htm
-vk-
Hain sunnuntaina vaasasta transiitin osia ja nappasin ylihärmästä mukaan
muutama sata kiloa painavan traktorin lumilingon henkilöauton peräkärryyn.
Päivähän oli se lumipyryn kyllästämä, joten 200 km sai ajella siten ettei uskaltanu edes jaffapullosta ottaa hörppyä yhdellä kädellä.Linko tuli 30 cm yli auton leveyden molemmilta puolin ja kolmotiellä ei ollu aurattu lunta vaan oli ajourat. pukkasi hikeä ohimolle aina kun rekka tuli vastaan. No, kotiin päästiin.
Tutkailin äsken noita transiitin osia kun pitäs voimansiirtoa kasailla ja huomasin että 2.4d moottorissa on samankokoinen ja samanpoorinen kytkinlevy kuin v6 colognessa .Myöskin kardaanin poori on sama ja myös kytkinkoppa on samantyylisesti kiinni ...joten jos tuosta joskus tulee katsastettu niin pitänee miettiä type9:n laittamista transiittiin. vaihdekeppi tosin on noin 40 cm eri paikassa mutta kuitenkin Bensakonetta en taida laittaa, vaikka tuonne ilmeisesti 2.8iinkin sais laittaa suoraan. 3.0 essex taitaa olla mallisarjan suurin.Dieselillä vois päästä matalampaan rahanmenekkiin kulutuksen osalta.
Paripyörätransiittiin (mk2) löyttyy aika hintsusti teknistä tietoa joten vinkkejä otetaan vastaan.
-vk-
-vk-
muutama sata kiloa painavan traktorin lumilingon henkilöauton peräkärryyn.
Päivähän oli se lumipyryn kyllästämä, joten 200 km sai ajella siten ettei uskaltanu edes jaffapullosta ottaa hörppyä yhdellä kädellä.Linko tuli 30 cm yli auton leveyden molemmilta puolin ja kolmotiellä ei ollu aurattu lunta vaan oli ajourat. pukkasi hikeä ohimolle aina kun rekka tuli vastaan. No, kotiin päästiin.
Tutkailin äsken noita transiitin osia kun pitäs voimansiirtoa kasailla ja huomasin että 2.4d moottorissa on samankokoinen ja samanpoorinen kytkinlevy kuin v6 colognessa .Myöskin kardaanin poori on sama ja myös kytkinkoppa on samantyylisesti kiinni ...joten jos tuosta joskus tulee katsastettu niin pitänee miettiä type9:n laittamista transiittiin. vaihdekeppi tosin on noin 40 cm eri paikassa mutta kuitenkin Bensakonetta en taida laittaa, vaikka tuonne ilmeisesti 2.8iinkin sais laittaa suoraan. 3.0 essex taitaa olla mallisarjan suurin.Dieselillä vois päästä matalampaan rahanmenekkiin kulutuksen osalta.
Paripyörätransiittiin (mk2) löyttyy aika hintsusti teknistä tietoa joten vinkkejä otetaan vastaan.
-vk-
-vk-