PÄIVÄN SÄÄTÄMISET 2
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Uskalsi kytkeä akkukaapelin, joka tulee nyt farkun tavaratilasta ja kiemurtelee kuskinpuolelta mittariston takaa nopeusmittarinvaijerin reiästä apukuskin puolelle jossa jakolaatikko.Sähköt pelaa muuten mutta jostain syystä laturin valo ei pala kun virrat on päällä. no, voi olla folio huonosti mittarissa ku sekin oli irti. Solenoidinjohto pitää tehä uusiksi kun tulee väärältä puolen autoa (1.6 alunperin)
turbokoneen kasausta pikkuhiljaa hahmotellaan , kampuravalinta vielä vähän vielä mietinnässä (puristukset).
-vk-
turbokoneen kasausta pikkuhiljaa hahmotellaan , kampuravalinta vielä vähän vielä mietinnässä (puristukset).
-vk-
Lauantai illan kirjottelua
Tää ei oo nyt iha tän päivän juttu mitä on taunukseen säädelty. Iha kesän ja tän syksyn aikana on kaikennäköstä tehty.
Alustaa on parannettu sen verran että joka nurkkaan laitettiin vakio jouset, ja etuiskarit tuli vaihdettua ku tuntu nii pyörän pumpuilta jo. Korkeutta oli vähä jousien puolesta ensi mutta kyllä se siitä sitte madaltu hiuka ku asettu paikalleen. Pohja remppakin tehtiin tuossa peltiä meni sen verra ku meni, aika paljon (galleriassa kuvia ennen tätä hommaa, pitäis varmaa päivitellä)
Tuplaputket laitettiin "uudestaan" sivuille elikkä vähä paranneltiin roikkumia. Pääs tallille ja montulle ajaa nii sai vähä paremmi laitettuu putket, aikasemmi tuli laitettuu tunkin avustuksella..
Kaasari nimeltään Weber 38/38 tuli laitetuu kans hienolla kromiputsarillaan, kyllä nyt toimii varma tunne kun on uusi kosari.
Venttiilit säädettiin, oli kyl aika perseellään edes kehtaa sanoa kuinka.. Mutta nyt tyhjäkäynti on niinku pitääki. Sytkät kohallaan kans.
Pikku sähköjuttuja tehty, mittarin valot laitettu kuntoo. Uudet piuhat vedin ja ketjutin kaikki neljä valoa. Tanen oma mittari "piirilevy" oli nii kulahtanu ettei sähkö enää kulkenu siellä. Sitten ajovalojen rele tuli vaihdettua joka on kans vähä paskana jo heti uutena. Pitkien valojen kärkikoskettimet välillä jää kiinni jolloin ajetaa pitkillä välillä, avautuu sitte jossai vaihees ajoo aina itestää jolloi tulee taas lyhyet valot käyttöö. Täytyy siihe hommaa vähä erilaine rele sitte että saa toimii kunnol.
Tässä ny jotai virityksiä mitä tuli mielee, toki voi olla vielä jotai mitä en maininnu.
Taunus lähtee sitte talveks talliin seisoskelemaan ja odottamaan kevättä.
Tää ei oo nyt iha tän päivän juttu mitä on taunukseen säädelty. Iha kesän ja tän syksyn aikana on kaikennäköstä tehty.
Alustaa on parannettu sen verran että joka nurkkaan laitettiin vakio jouset, ja etuiskarit tuli vaihdettua ku tuntu nii pyörän pumpuilta jo. Korkeutta oli vähä jousien puolesta ensi mutta kyllä se siitä sitte madaltu hiuka ku asettu paikalleen. Pohja remppakin tehtiin tuossa peltiä meni sen verra ku meni, aika paljon (galleriassa kuvia ennen tätä hommaa, pitäis varmaa päivitellä)
Tuplaputket laitettiin "uudestaan" sivuille elikkä vähä paranneltiin roikkumia. Pääs tallille ja montulle ajaa nii sai vähä paremmi laitettuu putket, aikasemmi tuli laitettuu tunkin avustuksella..
Kaasari nimeltään Weber 38/38 tuli laitetuu kans hienolla kromiputsarillaan, kyllä nyt toimii varma tunne kun on uusi kosari.
Venttiilit säädettiin, oli kyl aika perseellään edes kehtaa sanoa kuinka.. Mutta nyt tyhjäkäynti on niinku pitääki. Sytkät kohallaan kans.
Pikku sähköjuttuja tehty, mittarin valot laitettu kuntoo. Uudet piuhat vedin ja ketjutin kaikki neljä valoa. Tanen oma mittari "piirilevy" oli nii kulahtanu ettei sähkö enää kulkenu siellä. Sitten ajovalojen rele tuli vaihdettua joka on kans vähä paskana jo heti uutena. Pitkien valojen kärkikoskettimet välillä jää kiinni jolloin ajetaa pitkillä välillä, avautuu sitte jossai vaihees ajoo aina itestää jolloi tulee taas lyhyet valot käyttöö. Täytyy siihe hommaa vähä erilaine rele sitte että saa toimii kunnol.
Tässä ny jotai virityksiä mitä tuli mielee, toki voi olla vielä jotai mitä en maininnu.
Taunus lähtee sitte talveks talliin seisoskelemaan ja odottamaan kevättä.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Uudet osat saapuivat saksasta. Ovien tiivistelistat ja kaasuttimen korjaussatsi. Ovien listat laittelin jo kiinni. Olipa muuten vittumainen homma kun sen listan sisällä ollut metalli oli ruostunut kiinnikkeisiin kiinne. Aivan lopussa oli vanhat listat.
Kaasuttimen purkamisen jätin huomiseksi, josko näillä sen sais pelittämään hyvin. Nyt kun toimii muuten, mutta tyhjäkäynti pitää olla 900-1000 välissä, että ei sammu.
Talvirenkaat pitäis käyhä vaihdattamassa. Päätin etten pistäkkään tätä rautaa talviunille uudestaan.
Ja sitten olis vielä jarrujen laittoa. Toivottavasti korjaantuu "uusilla" osilla.
Kaasuttimen purkamisen jätin huomiseksi, josko näillä sen sais pelittämään hyvin. Nyt kun toimii muuten, mutta tyhjäkäynti pitää olla 900-1000 välissä, että ei sammu.
Talvirenkaat pitäis käyhä vaihdattamassa. Päätin etten pistäkkään tätä rautaa talviunille uudestaan.
Ja sitten olis vielä jarrujen laittoa. Toivottavasti korjaantuu "uusilla" osilla.
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hain 2-kurkkusen weberin matkahuollosta, purin sen palasiksi ja putsasin läpikotaisin, mitä nyt liinalla ja aineilla sai. Eipä se pahalta sisältäpäin näyttänyt, ulkoa oli kyllä öljyssä ja mudassa. No, nyt on puhdas ja tilasin huoltosatsin siihen joten sitä odotellessa otan pari lonkeroa. Laittelin eilen myös vähän sähköjohtoja nippuun konehuoneessa kun olivat ihan levällään kun on edelliset omistajat vedelleet piuhoja miten sattuu. Nyt ei pitäis katsastus-sedänkään päästä sanomaan että on piuhat sykkyrällä.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Taunus tuli tänään säädettyä tolppaan eli talveks on hommia tiedossa
http://s124.photobucket.com/albums/p36/ ... 007217.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p36/ ... 007217.jpg
taunus 2d 2.6 `77
fairlane 500 '64
fairlane 500 '64
kaksi viikkoa sitten tein löydön paikkalliselta autokauppiaalta. 82 2.0gx 4d vaarin vanha täysin alkuperäinen ruosteeton 137000 ajettu.. sisustakin virheetön ajoin kaupasta suoraan konttorille.. hitsaamaton pohja ja kaikki :O ja kerrasta tuli leima ei mitään huomauttamista... ja auton hintahan oli 350€. kone käy nätisti ja pikku aineiden ja poletuksen avulla tehotkin alkavat löytyä..