Ja kohta varmaan kasvihuoneilmiökin on 'vasemmistosikojen' aikaansaannosta?sale kirjoitti:Tämä on sitä saatanan paskademarien politiikkaa! Mutta itsehän olemme ne sosialistidemokraatit sinne valtionjohtoon äänestäneet presidenttiä myöden. Että eipä siinä mitään ole tehtävissä. Itse annan ääneni aina oikealle, mutta näitä vasemmistosikoja on suomi täynnä niin eikai se lopputulos voi olla muu kuin punikkihallitus.
Vero ei tule tietääkseni koskemaan museoautoja, joten kaikki taunusharrastajat kipinkapin laittamaan pelit museokilpiin niin ei tarvitse maksaa korotettua veroa
Köyhät kyykkyyn-tämän päivän suomea-
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Sedan GT '73
Ei ole, mutta ne suurentelee sitä. Ja käyttää sitä tekosyynä nostaa bensaveroa ym... kaikkia autoihin liittyviä maksuja.Sumu kirjoitti:Ja kohta varmaan kasvihuoneilmiökin on 'vasemmistosikojen' aikaansaannosta?sale kirjoitti:Tämä on sitä saatanan paskademarien politiikkaa! Mutta itsehän olemme ne sosialistidemokraatit sinne valtionjohtoon äänestäneet presidenttiä myöden. Että eipä siinä mitään ole tehtävissä. Itse annan ääneni aina oikealle, mutta näitä vasemmistosikoja on suomi täynnä niin eikai se lopputulos voi olla muu kuin punikkihallitus.
Vero ei tule tietääkseni koskemaan museoautoja, joten kaikki taunusharrastajat kipinkapin laittamaan pelit museokilpiin niin ei tarvitse maksaa korotettua veroa
By: peeaa
Olen saanut niin tarpeekseni em. poliittisen suunnan edustajista tällä alueella, missä vaikutan tällähetkellä. Voin kertoa elävästä elämästä pari hyvää esimerkkiä - nää menee kyllä off-topic, mutta eikai se haittaa.
- Tässä viimekesänä Hyvinkäällä eräs juuri siihen lentokentän kupeeseen muuttanut perhe arvioi paikallislehdessä kovin sanoin, kuinka kurjaa on kuunnella päivät pitkät lentokoneiden ääntä, katsella, kuinka ne lentävät taivaalla jne.
Kirjoitin piruuttani vastineen, jossa kysyin, että miksi on pitänyt ostaa se rintamamiesmörskä just siitä "lentomelualueelta", olisihan niitä muitakin paikkoja ollut olemassa.
Siitä kehkeytyi varsinainen verbaalinen mittelö, johon liittyi demaripoliitikkoja sekä riihimäestä, että Hyvinkäältä. He totesivat, kuinka kenttä pitäisi sulkea, ja siirtää muualle, lentäminen on vain rikkaiden eliittiharrastus, vähäpätöinen muiden harrastusten lomassa ym. skeidaa. Loppupeleissä kävi ilmi, että nämä ilmailun erikoisasiantuntijat eivät omanneet itse lentolupakirjaa, eivätkä ole olleet missään kosketuksissa ilmailuun tai edes lentokoneisiin muuta kuin finnairin turistiluokassa.
Toin asian julki, ja sama ralli jatkui...kyllä oikein nauratti!!!! Ja kolme kuukautta tämän jälkeen pyörähti käyntiin samanlainen loanheitto Räyskälän kenttää ja siellä harrastavia ilmailijoita kohtaan. Ja jälleen oli demarimiehet etulinjassa sulkemassa kenttää, mittaamassa hinauskoneen melutasoa ja vaatimassa äänenvaimentajia ja nelilapaisia potkureita Räyskälässä lentäviin koneisiin. Ei voinut kuin nauraa, enkä pystynyt enää sanoiksi pukemaan fiiliksiäni, ja jätin koko kommentoimisen sikseen...
Taitaa käydä tämän korotetun maksun kanssa samalla lailla: Me autoharrastajat olemme häviävän pieni vähäpätöinen ryhmä, joiden ajoneuvot edustavat erittäin pientä osaa koko suomen autokannasta. Tokihan meille se maksu kuuluu, eihän se pensakaan maksa juuri mitään, saatikka vakuutukset ja muut autoon liittyvät kulut...joten antaa tulla vaan!!!
Olen itse harrastanut lentämistä vuodesta 1993 ja olen todennut sen, kuinka suomen valtiojohto on oikein tosissaan yrittänyt tappaa tuon harrastuksen kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla, ja aina ne vasemmistopuolen kannattajat ovat olleet etunenässä näissä asioissa. Tämän harrastuksen kulut ovat käytännössä tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ja lisää tulee. Lentobensiini maksaa kohta 2e/litra, vuonna 1993 se maksoi 50centtiä ( 2,90mk ).
- Tässä viimekesänä Hyvinkäällä eräs juuri siihen lentokentän kupeeseen muuttanut perhe arvioi paikallislehdessä kovin sanoin, kuinka kurjaa on kuunnella päivät pitkät lentokoneiden ääntä, katsella, kuinka ne lentävät taivaalla jne.
Kirjoitin piruuttani vastineen, jossa kysyin, että miksi on pitänyt ostaa se rintamamiesmörskä just siitä "lentomelualueelta", olisihan niitä muitakin paikkoja ollut olemassa.
Siitä kehkeytyi varsinainen verbaalinen mittelö, johon liittyi demaripoliitikkoja sekä riihimäestä, että Hyvinkäältä. He totesivat, kuinka kenttä pitäisi sulkea, ja siirtää muualle, lentäminen on vain rikkaiden eliittiharrastus, vähäpätöinen muiden harrastusten lomassa ym. skeidaa. Loppupeleissä kävi ilmi, että nämä ilmailun erikoisasiantuntijat eivät omanneet itse lentolupakirjaa, eivätkä ole olleet missään kosketuksissa ilmailuun tai edes lentokoneisiin muuta kuin finnairin turistiluokassa.
Toin asian julki, ja sama ralli jatkui...kyllä oikein nauratti!!!! Ja kolme kuukautta tämän jälkeen pyörähti käyntiin samanlainen loanheitto Räyskälän kenttää ja siellä harrastavia ilmailijoita kohtaan. Ja jälleen oli demarimiehet etulinjassa sulkemassa kenttää, mittaamassa hinauskoneen melutasoa ja vaatimassa äänenvaimentajia ja nelilapaisia potkureita Räyskälässä lentäviin koneisiin. Ei voinut kuin nauraa, enkä pystynyt enää sanoiksi pukemaan fiiliksiäni, ja jätin koko kommentoimisen sikseen...
Taitaa käydä tämän korotetun maksun kanssa samalla lailla: Me autoharrastajat olemme häviävän pieni vähäpätöinen ryhmä, joiden ajoneuvot edustavat erittäin pientä osaa koko suomen autokannasta. Tokihan meille se maksu kuuluu, eihän se pensakaan maksa juuri mitään, saatikka vakuutukset ja muut autoon liittyvät kulut...joten antaa tulla vaan!!!
Olen itse harrastanut lentämistä vuodesta 1993 ja olen todennut sen, kuinka suomen valtiojohto on oikein tosissaan yrittänyt tappaa tuon harrastuksen kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla, ja aina ne vasemmistopuolen kannattajat ovat olleet etunenässä näissä asioissa. Tämän harrastuksen kulut ovat käytännössä tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ja lisää tulee. Lentobensiini maksaa kohta 2e/litra, vuonna 1993 se maksoi 50centtiä ( 2,90mk ).
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Pakko heittää lusikka soppaan.
Jos politiikasta ja vanholla autoilla
ajavista puhutaan,niin kyllähän
nuo viherpiipertäjät on suurin uhka
harrasteautoilijoille.
Päästävät ilmoille milloin mitäkin
ahaa elämyksiä ja veronkorotus
ehdotuksia vanhojen autojen käyttäjille
Ja vielä,"ei vesivoimaa,ei ydinvoimaa,
ei hiilivoimaa"ja kle silti pitäis
töpselistä virtaa tulla.
Haluan nähä miten tuulimylly pyörii
30 asteen pakkasessa
Jos politiikasta ja vanholla autoilla
ajavista puhutaan,niin kyllähän
nuo viherpiipertäjät on suurin uhka
harrasteautoilijoille.
Päästävät ilmoille milloin mitäkin
ahaa elämyksiä ja veronkorotus
ehdotuksia vanhojen autojen käyttäjille
Ja vielä,"ei vesivoimaa,ei ydinvoimaa,
ei hiilivoimaa"ja kle silti pitäis
töpselistä virtaa tulla.
Haluan nähä miten tuulimylly pyörii
30 asteen pakkasessa
Joo...mä unohdin nuo vihreet täysin. Tosin samalla puolellahan ne on kuin muutkin vasemmistolaiset. Mitä jos alettas käyttää julkisia? Voitas ajaa noi Taunukset ja kaikki muutkin yli kymmenvuotiaat harraste-ja käyttökiulut isoon kasaan ja polttaa ne turhuuden roviolla. Vedetään punainen pipo päähän ja painutaan pysäkille, kyllä se bussi sieltä kohta tulee ja vie asemalleHerkko kirjoitti:Pakko heittää lusikka soppaan.
Jos politiikasta ja vanholla autoilla
ajavista puhutaan,niin kyllähän
nuo viherpiipertäjät on suurin uhka
harrasteautoilijoille.
Päästävät ilmoille milloin mitäkin
ahaa elämyksiä ja veronkorotus
ehdotuksia vanhojen autojen käyttäjille
Ja vielä,"ei vesivoimaa,ei ydinvoimaa,
ei hiilivoimaa"ja kle silti pitäis
töpselistä virtaa tulla.
Haluan nähä miten tuulimylly pyörii
30 asteen pakkasessa
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Eihän toi vihreiden bussi intoilu toimisi edes teoriassa. Miettikääpä kuinka paljon pitäisi hankkia lisää niitä busseja ja suunnitella uusia reittejä jotta takametsien asukkaat pääsisi kulkemaan. Ei tulisi mitään. Ja onhan se terveellistä ja mukavaa kun sillä fillarilla poljetaan räntäsateessa 25 km per suunta töihin.
Väitän et ne saatanan vihreet ja muut kettutytöt olisivat paskat housuis jos liikenne ja sähköntuotanto palautettaisiin kivikaudelle!!! Johan muuttuis ääni kellossa.
Edit: Korjailen kirotus virhettä...
Väitän et ne saatanan vihreet ja muut kettutytöt olisivat paskat housuis jos liikenne ja sähköntuotanto palautettaisiin kivikaudelle!!! Johan muuttuis ääni kellossa.
Edit: Korjailen kirotus virhettä...
By: peeaa
Saksassa taisi olla tuo vihreiden aikaansaannokset eniten näkyvillä. Jos oikein muistan, siellä vanhoja autoja rankaistaan urakalla verotuksella/käyttömaksuilla.
Hanna, onko tuosta kuulemastasi jutusta lisäinfoa jossain?
Mites sen käyttöpäiviin perustuvan käyttömaksun(vai oliko vapautus koko maksusta) kanssa on käynyt? Taannoin SAHK ajoi läpi jotain lakimuutosta ja valmistelukin oli jo pitkällä asian tiimoilta.
Edit: Jos saastumista ajatellaan maailman kantilta, on radikaalit toimenpiteet kuitenkin tejtävä hyvinkin nopeasti sillä tulevaisuudessa nämä ongelamt tulevat vielä suurenemaan. Jokainen varmaankin on kuitenkin huomannut suurenevat ongelmat esim sääolojen muutoksina ympäsi maailman. Itse ainakin aion nauttia harrasteautoilusta niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.
Tulevaisuudessa nämä ajat muistetaan kuitenkin aikoina , jolloin bensa oli vielä halpaa...
Hanna, onko tuosta kuulemastasi jutusta lisäinfoa jossain?
Mites sen käyttöpäiviin perustuvan käyttömaksun(vai oliko vapautus koko maksusta) kanssa on käynyt? Taannoin SAHK ajoi läpi jotain lakimuutosta ja valmistelukin oli jo pitkällä asian tiimoilta.
Edit: Jos saastumista ajatellaan maailman kantilta, on radikaalit toimenpiteet kuitenkin tejtävä hyvinkin nopeasti sillä tulevaisuudessa nämä ongelamt tulevat vielä suurenemaan. Jokainen varmaankin on kuitenkin huomannut suurenevat ongelmat esim sääolojen muutoksina ympäsi maailman. Itse ainakin aion nauttia harrasteautoilusta niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.
Tulevaisuudessa nämä ajat muistetaan kuitenkin aikoina , jolloin bensa oli vielä halpaa...
Sedan GT '73
Vanha juttu :twisted: Huhtikuun alusta ei voi enää laittaa autoa seisontavakuutukseen vaan tehdään AKEen käytöstäottoilmoitus (10e) jolloin autosta ei mene vakuutusmaksuja eikä veroa. Kun auton haluaa ottaa käyttöön, niin tehdään käyttöönottoilmoitus (10e) jolloin maksut alkaa taas rullata. Mitä hyötyä? 20e ylimääräistä maksua, mutta puolen vuoden seisokilla säästää ~40e verorahaa joten ihan hyvä. Varsinkin kesäprätkäilijöille joilla kotilo seisoo kesän sekä useamman kulkineen omistajalle.Sumu kirjoitti:Löysin eduskunnan sivuilta ilouutisen:
"Kesäautojen omistajia puolestaan ilahduttaa tulossa oleva lakimuutos (HE 61/2006), jonka jälkeen ajoneuvoveroa ei tarvitse maksaa auton ollessa pois liikenteestä. Asiantuntijakuuleminen on päättynyt ja valiokunnan mietintö valmistuu lähiaikoina."
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet..
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet..
Samaa juttua on puitu aiemminkin toisessa topicissa.... sanoin tämän siellä ja sanon vielä tässäkin:
ÄLKÄÄ PANIKOIKO!!!!!!!
Ainahan noita kaiken maailman taivaanrannanmaalareita tms piipertäjiä riittää, jotka suunnittelee kaikenlaista. Mutta suunnitelmasta laiksi on pitkä matka!! Ja johan se on julkisuudessakin todettu moneen kertaan, että kerran ostettaessa raskaasti verotettua autoa ei voi uudelleenverottaa käytöstä enää merkittävästi, koska se asettaisi kansalaiset (uuden auton eilen ja tänään ostaneet) eriarvoiseen asemaan käytetyn auton arvon äkillisesti romahtaessa.
Olkaa siis ihan huoletta ja nauttikaa harrastepeleistänne!!! Mitään pakkoromutuslakeja ei ole eikä tule!! Päinvastoin: Suomen lainsäädäntöön ollaan viimein saamassa autoHARRASTUSystävällisiä elementtejä suuren maailman malliin. Lisää tietoa aiheesta esim. Overdriven foorumilla.
ÄLKÄÄ PANIKOIKO!!!!!!!
Ainahan noita kaiken maailman taivaanrannanmaalareita tms piipertäjiä riittää, jotka suunnittelee kaikenlaista. Mutta suunnitelmasta laiksi on pitkä matka!! Ja johan se on julkisuudessakin todettu moneen kertaan, että kerran ostettaessa raskaasti verotettua autoa ei voi uudelleenverottaa käytöstä enää merkittävästi, koska se asettaisi kansalaiset (uuden auton eilen ja tänään ostaneet) eriarvoiseen asemaan käytetyn auton arvon äkillisesti romahtaessa.
Olkaa siis ihan huoletta ja nauttikaa harrastepeleistänne!!! Mitään pakkoromutuslakeja ei ole eikä tule!! Päinvastoin: Suomen lainsäädäntöön ollaan viimein saamassa autoHARRASTUSystävällisiä elementtejä suuren maailman malliin. Lisää tietoa aiheesta esim. Overdriven foorumilla.
Eikön siinä ole autoteollisuuden lobbareillakin sormensa pelissä. Mikäs on sen näppärämpi tapa myydä uusia "eko"autoja kuin vanhojen paalaaminen jollakin verukkeella.Sumu kirjoitti:Saksassa taisi olla tuo vihreiden aikaansaannokset eniten näkyvillä. Jos oikein muistan, siellä vanhoja autoja rankaistaan urakalla verotuksella/käyttömaksuilla.
No, Suomessa tuskin koskaan luovutaan autoverosta ja ajoneuvoverokin todennäköisesti nousee ympäristö perustein. Kiitos valtion pohjattoman kassan.
Kattokaapa mihin suuntaan Norja on menossa. Tuulilasin sivuilta löytyy juttua.
Kyllähän se vanhojen autojen romutus monien etu olisi... metallinkierrättäjät (kiinalaiset ym. ostaa), poliitikot ja autoteollisuus jne. Luonnonsuojelun kanssa ei todellisuudessa mitään tekemistä, 30v. autoja kuitenkin säilynyt vähän ja nekin loput usein vähän ajettuja tai jossain määrin entisöityjä yksilöitä... Voisi ajatella miten uusien autojen valmistus saastuttaa, ja nehän hylätään tulevaisuudessa muutaman vuoden ikäisinä jos ei kannata korjata. En todellakaan halua ajaa moisella muovikipolla. Myös nuo teillä liikkuvat loppuunajetut ruosteiset japsit ym. voisi mun puolestani jo paalata. Mutta kova paikka on jos joskus täytyy nuo jo kertaalleen aliarvostettuina talteen ostamani taunukset romuttaa jonkun hiton maksun takia. Onneksi ei vielä sitä tarvi pelätä... mutta kaikki yli 30v. autot verovapaiksi olisi jo kohtuullista.
Tämä kierrätys sana on jotenkin kieroutunut nykypäivänä. Oikea kierrätys on sitä, että korjaataan vanha uudenveroiseksi tai jopa paremmaksi, kuin jotta se vietäisiin romutukseen. Viihde-elektroniikka on myös nykyaikana varsin tuhlailevaa. Ja kyllä vanhan auton korjaaminen ja sillä ajaminen saastuttaa aika häviävän vähän, kun jotta se paalattaisiin, sulatettisiin uudelleen raakametalliksi ja tehtäisiin siitä uusi auto.