2D Taunus GXL 2,0 '74

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Automotive Engineer

2D Taunus GXL 2,0 '74

Viesti Kirjoittaja Automotive Engineer »

Tere

Onko kenelläkään havaintoa otsikon mukaisesta oranssista GXL:stä, musta vinyylikatto, rek tunnus HCR-123?

Auto on poistettu rekisteristä 2000-luvun taitteessa ja AKE:n palvelusta on jo selvitetty tuolloinen omistaja.

Auto oli minulla 80-ja 90-luvulla lähes 15 vuotta. Oli ainut noilla spekseillä maahantuotu 74-mallinen, siis jonkinasteinen harvinaisuus. Toivottavasti auto olisi päätynyt jollekin harrastajalle.

t. Jukka
mayline
Viestit: 147
Liittynyt: 11 Marras 2004, 11:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja mayline »

Missäpäin auto on pyörinyt??
Automotive Engineer

Viesti Kirjoittaja Automotive Engineer »

2DXL kirjoitti:Missäpäin auto on pyörinyt??
Auto on kiertänyt minun mukana mm. Humppilassa, Turussa, Hämeenlinnassa, Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä.
Minua ennen auto oli mm. 80-luvun alussa Urjalassa, alkujaan myyty uutena Tampereelta. Myin sen 99 ja viimeiset jäljet loppuvat Keravalle.

Myydessä siinä oli jäljellä kaikki GXL:n spesiaaliosat, esimerkiksi jalopuukojelauta ja oviviilut yms.

Sääli, jos on mennyt Kuusakoskelle :cry:
mayline
Viestit: 147
Liittynyt: 11 Marras 2004, 11:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja mayline »

Yhtään -74 mallista (olihan auto ensirekisteröity -74 vuonna?) 2 D GXL:ä ei ollut rekisterissä 31.12.2005.(katso linkki http://kotisivu.mtv3.fi/janneau6/TaunusInfo/.) Joten heikolta näyttää...

Kaikki Keravan kollit, vainukoirat hommiin!!
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

soitas sille viimeiselle omistajalle, jos muistais kenelle on myyny (jos on myyny), taas soitto seuraavalle jne..
RSME
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RSME »

Toi linkin tilasto kertoo vain rekisterissä olevat autot, ja tästä yksilöstä kilvet on palautettu v.2000.

Käytännössä ainoa tapa päästä edes jäljille on ottaa yhteyttä viimeiseen rekisteriin merkittyyn omistajaan. Muuten täytyy vaan huudella ympäriinsä että olisko jollain jotain havaintoa autosta...

Mulla ei ole mun lippulappuja käsillä mutta muistelisin joskus bonganneeni tuon auton, vuosia vuosia sitten...
Automotive Engineer

Viesti Kirjoittaja Automotive Engineer »

HCR- 123 GXL oli ensirekisteröity joulukuun alussa 1974 eli olisi tilastoissa 74:na, jos olisi vielä (tai uudelleen) rekisterissä.

Auto oli minulla käyttiksenä reilusti yli 10 ja niihin aikoihin ajoin sillä 20-30 tkm vuodessa. Auto on varmasti bongattu monilla paikkakunnilla, ei pelkästään niillä, joilla olen asunut. Viimeiset vuodet se palveli perheessämme kakkosautona ollen vähällä käytöllä ulkosäilytyksessä, jolloin kori alkoi osoittamaan väsymisen merkkejä samoin kuin omistaja auton ylläpitämiseen.

HCR:n elontaival oli katketa 80-luvun alussa, jolloin silloinen omistaja Urjalasta ajoi sohjokelissä sillä kolarin kuorma-auton kanssa. Kaverini osti auton ja siihen vaihdettiin keulapala. Erinäisten kuvioiden seurauksena auto jäi minulle. Vuosien varrella ajoin sillä yhteensä n. 300.000 km.

Tekniikkasaldona yli 500.000 km ajetulla autolla oli yksi täydellinen koneremontti 360.000 km kohdalla, hoonaus ja nokan vaihto olisi riittänyt, mutta samalla remppasin koko koneen. Yksi katkennut vaihteiston häntä, mutta ei esimerkiksi peräremonttia, ainoastaan pyöränlaakereiden vaihto.

Lähtiessään minulta auto oli ns matching numbers, eli moottori, vaihteisto ja perä alkuperäiset. Samoin sisusta oli alkuperäinen ehjä ja tärvelemätön.

Peltitöitä auto oli vaatinut muutamaan kertaan ja todennäköisesti ruostevaurioiden vuoksi se on otettu pois rekisteristä

Peltityöt hallitsevalle Taunus-harrastajalle se olisi mielenkiintoinen kohde.

Kunpa voisi kääntää kelloa ja saada omasta iästä puolet pois sekä Tanen talliin 8)
Automotive Engineer
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Elo 2007, 23:15

Viesti Kirjoittaja Automotive Engineer »

Löysin vintiltä tähän HCR-123 autoon aikanaan varalle hankkimani takasivulasit, jotka olisivat nyt siis tarpeettomana myynnissä. Sivulasit ovat avattavaa mallia, joten sopivat GXL/XL -malleihin. Jos sinulla on tällainen auto, niin osta varmuuden vuoksi. Näitä ei ole enää helposti saatavana silloin kuin niitä tarvitseen

Myyn lasit mielummin niitä tarvitsevalle, kuin laitan lasinkeräykseen.

Tiedustele yv:llä tai s-postilla roadrunner440(ät)suomi24.fi.

Edelleen etsintäkuulutetaan tätä autoa

t. Jukka
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Automotive Engineer kirjoitti:Löysin vintiltä tähän HCR-123 autoon aikanaan varalle hankkimani takasivulasit, jotka olisivat nyt siis tarpeettomana myynnissä. Sivulasit ovat avattavaa mallia, joten sopivat GXL/XL -malleihin. Jos sinulla on tällainen auto, niin osta varmuuden vuoksi. Näitä ei ole enää helposti saatavana silloin kuin niitä tarvitseen

Myyn lasit mielummin niitä tarvitsevalle, kuin laitan lasinkeräykseen.

Tiedustele yv:llä tai s-postilla roadrunner440(ät)suomi24.fi.

Edelleen etsintäkuulutetaan tätä autoa

t. Jukka
laitas privaa tuolle 2DXL nimimerkille, ainakin joskus oli kova etsintä moisista päällä...
challenger
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 00:13

Viesti Kirjoittaja challenger »

muistaakseni noin 2005-2006 oli tuon merkkisillä kilvillä taunus jonka löysin maatumasta pirkanmaalta kuhmalahdelta (annoin tyhmänä) kaverille siitä vinkin ja se maalasi sen kirkkaaksi oranssiksi ja ajoi sen (ei rekisteröitynä) olisko ollut 2010 ( varmaan pienessä) kauheaa vauhtia soratiellä metsään pyöri ympäri ja meni ihan solmuun (varaosiksi)

oli 2000 gxl.
pun-oranssi alkup väri oli pinnassa kun löytyi.
musta vinyylikatto
kaikki merkit tallessa + mittarit jotka toimi.
gxl nelivalomaski
ford ralliratti
oli viritetty 2300 tai 2600 v6 keulilla.
kyllä se pirun upeasti kulki oli jotain 150-170hp varmaan puristettu koneesta.
oli omistajan isä joka auton näytti kautta puhui siitä,,,,,maksoi kaveri siitä sille 200e
aika paljon hitsattavaa,,toinen takasivulasi rikki ja siinä olikin metsästäminen
oli mun muistin mukaan -74 mallinen ja tuon tyylisillä kilvillä
harmittaa vietävästi kun en hakenu omaan suuliin talteen :( :(
se oli sen taunuksen tarina,,en tiedä kuka sen osti 2010 varmaan varaosiksi koneen takia kait osti,,,
Kardaani
Viestit: 67
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 15:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

challenger kirjoitti:muistaakseni noin 2005-2006 oli tuon merkkisillä kilvillä taunus jonka löysin maatumasta pirkanmaalta kuhmalahdelta (annoin tyhmänä) kaverille siitä vinkin ja se maalasi sen kirkkaaksi oranssiksi ja ajoi sen (ei rekisteröitynä) olisko ollut 2010 ( varmaan pienessä) kauheaa vauhtia soratiellä metsään pyöri ympäri ja meni ihan solmuun (varaosiksi)

oli 2000 gxl.
pun-oranssi alkup väri oli pinnassa kun löytyi.
musta vinyylikatto
kaikki merkit tallessa + mittarit jotka toimi.
gxl nelivalomaski
ford ralliratti
oli viritetty 2300 tai 2600 v6 keulilla.
kyllä se pirun upeasti kulki oli jotain 150-170hp varmaan puristettu koneesta.
oli omistajan isä joka auton näytti kautta puhui siitä,,,,,maksoi kaveri siitä sille 200e
aika paljon hitsattavaa,,toinen takasivulasi rikki ja siinä olikin metsästäminen
oli mun muistin mukaan -74 mallinen ja tuon tyylisillä kilvillä
harmittaa vietävästi kun en hakenu omaan suuliin talteen :( :(
se oli sen taunuksen tarina,,en tiedä kuka sen osti 2010 varmaan varaosiksi koneen takia kait osti,,,
Jos puhumme samasta autosta joka päätyi katolleen rautajärvellä kortteenpohjantiellä niin se oli vuosimalliltaan 72. Koneena siinä oli viritetty 2,6 litrainen.
challenger
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 00:13

Viesti Kirjoittaja challenger »

jaaaaaaaaaaaa se oli 72 :) :)
mulla huono muisti,,mutta joo sama auto,,olis sekin saanut säästyä :(
Vastaa Viestiin