E-Bay?

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Löystyisköhän esim. Fordson Majoriin ja Nuffieldiin edullisesti sieltä osia? Onko osunut kohdalle? Serkku-poika rakentaa Nuffieldiin Fordin 2.0 OHC konetta, tänään tilattiin nokkasarjaa ym. osia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jep, pirusti :D

Major

Nuffield
Avatar
jucca
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Touko 2008, 22:57
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja jucca »

Löysin Britti E-Bay:stä Taunuksen uudet peilit parilla kympillä, tein tunnukset, huusin kohteen, tein tunnukset PayPal:iin, maksoin myyjälle peilit ja toimituskulut. Kuluja tuli vain 7.50£ (jos oikein muistan)! Muistaakseni reilun viikon päästä tuli paketti lentorahtina.
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

Olen ostanut yli kymmenen kertaa Usan ja Itävallan/Saksan eBaysta, ja kaikki toistaiseksi onnistunut.

Eu-alueella on helppoa, koska voit maksaa suoraan pankistasi.

Myös Paypal on mahdollista, vaatii vain luottokortin. Toimii myös yksityisten välillä.

eBay periaatteessa takaa ostokset, katsotaan tilanne sitten uudelleen, jos (kun) tulee ensimmäinen epäonnistuminen.
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Oon kans ostannu Englannista, Saksasta ja Jenkeistä useemman kerran ebayn kautta eikä tähän asti oo ollu ongelmia. Jenkkilästä vaan osa tavaroista jäänny tullin haaviin, joten joutunnu maksaa niistä ALV:t :D
Yks myyjä makso kyllä mulle ne ALV:t takas, kun mainosti et kaikki maksut sisältyy ostohintaan :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jucca
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Touko 2008, 22:57
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja jucca »

pexi kirjoitti: Myös Paypal on mahdollista, vaatii vain luottokortin. Toimii myös yksityisten välillä.
Paypal ei vaadi luottokorttia.. On helppo tapa maksaa, itse olen käyttänyt sitä.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jucca kirjoitti:
pexi kirjoitti: Myös Paypal on mahdollista, vaatii vain luottokortin. Toimii myös yksityisten välillä.
Paypal ei vaadi luottokorttia.. On helppo tapa maksaa, itse olen käyttänyt sitä.
Joo, ei tosiaan enää nykyään vaadi luottokorttia, voi siirtää suoraan pankkitililtä rahaa paypal-tilille.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

Mois kirjoitti:
jucca kirjoitti:
pexi kirjoitti: Myös Paypal on mahdollista, vaatii vain luottokortin. Toimii myös yksityisten välillä.
Paypal ei vaadi luottokorttia.. On helppo tapa maksaa, itse olen käyttänyt sitä.
Joo, ei tosiaan enää nykyään vaadi luottokorttia, voi siirtää suoraan pankkitililtä rahaa paypal-tilille.
Ok. Olen käyttänyt vain kerran, en edes avannut mitään Paypal-tiliä. Älkää kysykö miten tein, mutta rahat menivät kuitenkin perille. Myyjällä oli kuitenkin ainoa vaihtoehto Paypal.
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

No heti kun kehuin, ettei ole huijattu eBayssä, niin nyt taitaa olla yritys päällä...

Tilanneselostus:

Tarjouduin ostamaan eräät osat 90e postikuluineen (itävallasta yleensä 17e / paketti).

Ei halunnut myydä alle 120e. No suurin huuto oli lopulta 79e (ei minulla).

Nyt tuli kuitenkin suoraan mailiin tarjous, että myy mulle 85e sisältäen postikulut.

Lähetti tilinumeronkin, ja koitin maksaa, mutta myyjän pankki ei kuulunut suoramaksun (seta) piiriin, vaan olisi pitänyt maksaa kuluja 21e. Tähän en siis suostunut.

Laitoin viestin, että maksan Paypalin kautta. Ei hänellä ollut sellaista.

Laitoin sitten, että olihan se ilmoituksessakin. Hetken päästä tuli viesti, että paypal käy (ja tunnus mukana).

Sitten laitoin, että panee kamat ostaheti-kaupaksi, niin huudan siihen.

enää sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hämärältä vaikuttaa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Perseestä toi Ebay! Erehdyin aikanaan rekisteröitymään Saksan ebayssa ja kaikki viestit tulee tietenkin edelleen Saksaksi, eikä sitä voi muuttaa mitenkään muuten kuin ottamalla uudet tunnukset esim. Englannin Ebayn sivuilla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kannattaa opetella vaan saksaa. Paljon helpommalla pääsee ja sen jälkeen voi sitte myös käydä lidlissä kaupassa ni osaa ostaa halvinta kaljaa.. :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jep, olen suurimman osan saksastani oppinut juuri eBay:n ansiosta, alkeet tuli nöösipoikana kun lueskelin faijan tilaamaa Auto, Motor und Sportia. Paremmin pääsee kauppoihin kun osaa lukea kaikkien ilmoitusten tekstit ja paremmin suostuvat lähettämään ulkomaille kun kysely tulee kotikielellä. Viel Spaß beim Bieten!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

JeeSe kirjoitti:Kannattaa opetella vaan saksaa. Paljon helpommalla pääsee ja sen jälkeen voi sitte myös käydä lidlissä kaupassa ni osaa ostaa halvinta kaljaa.. :lol:
Kävin Saksassa Lidlissä ja elekieltä siel piti käyttää :lol: Turkkilaisia ne myyjät.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tossa on kumma Firma toi supersparesni.

Myivät kyllä mulle muita osia, mut noita roiskeläppiä eivät suostu lähettämään Suomeen jostain syystä... Ihan pimeetä porukkaa noi Britit. Lukee viel et toimittavat Eurooppaan, mut Suomi ei niiden mielest kuulu Eurooppaan? Jos pilkkua hässitään, niin täähän kuuluu tietyst Scandinaviaan, ei Eurooppaan :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin