Roadsport
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Roadsport
Kesän ensimmäiset kisat oli 27-28. toukokuuta Kemoran moottoriradalla pohjanmaalla.
Roadsport B luokassa kilpailevaan Coupe Taunukseen oli talven aikana rakennettu uusi 2,6 litranen V6 moottori.
Paikalla oltiin perjantaina vähän ajamassa testiä ja "heittämässä mummo kyydistä" talven jälkeen.
Auto ja moottori tuntui hyvältä.
Lauantaina harjoitukset ajettiin vesisateessa.B:ssä mukana 15 autoa ja samassa lähdössä ajettavassa C luokassa 8 autoa.
Myös aika-ajot ajettiin todella kovassa vesisateessa.Vesi keli on myrkkyä Taunukselle.
Aika-ajon sijoitus 10 , oli todella kova pettymys.
Sunnuntaina paistoi yllättäen aurinko.
1. lähtöön startattiin siis lähtöpaikalta 10.
Koska oli kuiva keli , kisaan lähdettiin "veren maku suussa".
Lähtö onnistui hyvin , ekassa mutkassa sijoitus 4.
Neljännellä kierroksella oli Taunus jo kärjessä.
Siinä sitten taisteltiin Mäkisen Markon Escortin kanssa,joka toisella kierroksella vaihtui johto.
Lampelan Mika Cortinalla oli myös mukana kärkikahinoissa, mutta ei päässyt 3. sijaa paremmaksi.
Mäkinen voitti, Rajamäki toinen.
Paras kierrosaika Taunukselle 1.23.663
2. lähtöön lähdettiin ensimmäisen kisan kierrosaikojen mukaan.
Lähtöjärjestys: 1.Lampela (Cortina)
2.Heinonen (BMW)
3.Mäkinen (Escort)
4.Rajamäki (Taunus)
Lampela otti varaslähdön, eli loppusijoitus huononee 3 sijoitusta.
Lampela voitti lähdön, Mäkinen toinen, Rajamäki kolmas.
Mutta palkinot jaettiin : 1. Mäkinen
2. Rajamäki
3.Väänänen (Lada)
Lampelalla oli nyt vain 2,5 litrainen Volvon kone.
Mies ei vaikuttanut tyytyväiseltä tehoihin , suurempi kone rakenteilla seuraaviin kisoihin " ettei tarvitse katella Taunuksen perävaloja".
"Uutena" miehenä B:ssä oli Tomi Heinonen BMW:llä, joka on aikaisemmin kilpaillut C luokassa.
Vauhti oli hänellä kovaa harjoituksissa ja aika-ajossa (etenkin vesi sateessa), vauhti ei kuitenkaan riittänyt kisassa.
Taunuksen uusi moottori toimi hyvin ja säilyi ehjänä.
Seuraaviin kisoihin heinäkuun alussa Jurvassa lähdetään hyvillä mielin.
Tulokset kisasta: http://historicrace.mylaps.com/
jotain kuvia http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... 6%20kausi/
Roadsport B luokassa kilpailevaan Coupe Taunukseen oli talven aikana rakennettu uusi 2,6 litranen V6 moottori.
Paikalla oltiin perjantaina vähän ajamassa testiä ja "heittämässä mummo kyydistä" talven jälkeen.
Auto ja moottori tuntui hyvältä.
Lauantaina harjoitukset ajettiin vesisateessa.B:ssä mukana 15 autoa ja samassa lähdössä ajettavassa C luokassa 8 autoa.
Myös aika-ajot ajettiin todella kovassa vesisateessa.Vesi keli on myrkkyä Taunukselle.
Aika-ajon sijoitus 10 , oli todella kova pettymys.
Sunnuntaina paistoi yllättäen aurinko.
1. lähtöön startattiin siis lähtöpaikalta 10.
Koska oli kuiva keli , kisaan lähdettiin "veren maku suussa".
Lähtö onnistui hyvin , ekassa mutkassa sijoitus 4.
Neljännellä kierroksella oli Taunus jo kärjessä.
Siinä sitten taisteltiin Mäkisen Markon Escortin kanssa,joka toisella kierroksella vaihtui johto.
Lampelan Mika Cortinalla oli myös mukana kärkikahinoissa, mutta ei päässyt 3. sijaa paremmaksi.
Mäkinen voitti, Rajamäki toinen.
Paras kierrosaika Taunukselle 1.23.663
2. lähtöön lähdettiin ensimmäisen kisan kierrosaikojen mukaan.
Lähtöjärjestys: 1.Lampela (Cortina)
2.Heinonen (BMW)
3.Mäkinen (Escort)
4.Rajamäki (Taunus)
Lampela otti varaslähdön, eli loppusijoitus huononee 3 sijoitusta.
Lampela voitti lähdön, Mäkinen toinen, Rajamäki kolmas.
Mutta palkinot jaettiin : 1. Mäkinen
2. Rajamäki
3.Väänänen (Lada)
Lampelalla oli nyt vain 2,5 litrainen Volvon kone.
Mies ei vaikuttanut tyytyväiseltä tehoihin , suurempi kone rakenteilla seuraaviin kisoihin " ettei tarvitse katella Taunuksen perävaloja".
"Uutena" miehenä B:ssä oli Tomi Heinonen BMW:llä, joka on aikaisemmin kilpaillut C luokassa.
Vauhti oli hänellä kovaa harjoituksissa ja aika-ajossa (etenkin vesi sateessa), vauhti ei kuitenkaan riittänyt kisassa.
Taunuksen uusi moottori toimi hyvin ja säilyi ehjänä.
Seuraaviin kisoihin heinäkuun alussa Jurvassa lähdetään hyvillä mielin.
Tulokset kisasta: http://historicrace.mylaps.com/
jotain kuvia http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... 6%20kausi/
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Onneks olkoon vaan hyvin alakaneesta kaudesta..alkaa vauhtiaki olemaan ku meinaa etutassu nousta kurveissa ilmaan.. ->OHO
Moottorista on otettu kannet irti "varmuuden vuoksi" .
Ei mitään vaurioita havaittavissa.
Paitsi muutama alumiini retaineri on taas kulunut niin että vaihtoon vaan.
Tuntuu olevan kulutus tavaraa, vaikka jousipaineetkaan ei pitäisi olla liian suuret.
Koska Lampela ja Mäkinen tuskin malttavat olla tekemättä autojensa koneille mitään, päätin minäkin että jotenkin on vielä yritettävä saada lisää tehoa.
Eli kannet on tänään viety GT-Motorsille.
Niistä otetaan vielä lastua 0.4 milliä pois.
Näin saadaan puristussuhde lähelle kolmeatoista .
Nakutusta ei ole vielä havaittu, niin kauan voi puristusta lisätä.
Kansissa on otettu jo aikaisemmin niin paljon materiaalia pois että liikutaan riskirajoilla.
Voi olla että alkaa kohta menemään liian ohueksi.
Ei mitään vaurioita havaittavissa.
Paitsi muutama alumiini retaineri on taas kulunut niin että vaihtoon vaan.
Tuntuu olevan kulutus tavaraa, vaikka jousipaineetkaan ei pitäisi olla liian suuret.
Koska Lampela ja Mäkinen tuskin malttavat olla tekemättä autojensa koneille mitään, päätin minäkin että jotenkin on vielä yritettävä saada lisää tehoa.
Eli kannet on tänään viety GT-Motorsille.
Niistä otetaan vielä lastua 0.4 milliä pois.
Näin saadaan puristussuhde lähelle kolmeatoista .
Nakutusta ei ole vielä havaittu, niin kauan voi puristusta lisätä.
Kansissa on otettu jo aikaisemmin niin paljon materiaalia pois että liikutaan riskirajoilla.
Voi olla että alkaa kohta menemään liian ohueksi.
voin olla väärässäkin mutta:V6 kirjoitti:Moottorista on otettu kannet irti "varmuuden vuoksi" .
Ei mitään vaurioita havaittavissa.
Paitsi muutama alumiini retaineri on taas kulunut niin että vaihtoon vaan.
Tuntuu olevan kulutus tavaraa, vaikka jousipaineetkaan ei pitäisi olla liian suuret.
Koska Lampela ja Mäkinen tuskin malttavat olla tekemättä autojensa koneille mitään, päätin minäkin että jotenkin on vielä yritettävä saada lisää tehoa.
Eli kannet on tänään viety GT-Motorsille.
Niistä otetaan vielä lastua 0.4 milliä pois.
Näin saadaan puristussuhde lähelle kolmeatoista .
Nakutusta ei ole vielä havaittu, niin kauan voi puristusta lisätä.
Kansissa on otettu jo aikaisemmin niin paljon materiaalia pois että liikutaan riskirajoilla.
Voi olla että alkaa kohta menemään liian ohueksi.
vesikanava sielä tasaisella palotilattomalla puolella alkaa ensimmäisenä vuotamaan (sylinteriin) jos liikaa laskee.. ainakin A9 kansissa.
Vesikanava on voimakkaasti terävä eli mitä enemmän laskee niin sitä lähemmäs vesikanavan aukko siirtyy palotilaa.
-vk- (astriel)
Eiköhän se ole mun ja Timpan kohtalo vähän näyttää jengille mallia miten Taunuksella lonksautellaan alaleukoja.
Taitaa useamman tyypin alaleuat olla vieläkin sijoiltaan Timpan auton spekseistä.
kuva tältä päivältä mun kansista.Nopeaa palvelua koneistamolla.Pääsee viikonloppuna kasaamaan jo konetta.
Mahdollisella vuotokohdalla tarkoitetaan ilmeisesti kuvassa lähempänä olevaa kohtaa.Kannen tiivisteessä oleva metallirengas on siinä kohtaa muutaman millin leveämpi, parantaen ehkä tiivistystä.
Taitaa useamman tyypin alaleuat olla vieläkin sijoiltaan Timpan auton spekseistä.
kuva tältä päivältä mun kansista.Nopeaa palvelua koneistamolla.Pääsee viikonloppuna kasaamaan jo konetta.
Mahdollisella vuotokohdalla tarkoitetaan ilmeisesti kuvassa lähempänä olevaa kohtaa.Kannen tiivisteessä oleva metallirengas on siinä kohtaa muutaman millin leveämpi, parantaen ehkä tiivistystä.
http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... G_1949.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... G_1948.jpg
Pari kuvaa tänään Sporttiautossa järjestetystä "moottorin viritys kurssilta".
Kiitos Jannelle hyvistä tiedoista.
Kurssin jälkeen otettiin tuntumaan dynotukseen eli todettiin samat asiat dynolla.
Roadsport luokan Taunus kilpa-autosta oli siis puristuksia lisätty.
Tehot mitattiin tänään.
Tehot nousi 16 heppaa !!!
Tämä siis vain lisäämällä puristussuhdetta 12,5 -> 13.0
http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... G_1955.jpg
Tossa kuvassa musta käyrä tältä päivältä ja punainen kuukausi sitten.
http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... G_1948.jpg
Pari kuvaa tänään Sporttiautossa järjestetystä "moottorin viritys kurssilta".
Kiitos Jannelle hyvistä tiedoista.
Kurssin jälkeen otettiin tuntumaan dynotukseen eli todettiin samat asiat dynolla.
Roadsport luokan Taunus kilpa-autosta oli siis puristuksia lisätty.
Tehot mitattiin tänään.
Tehot nousi 16 heppaa !!!
Tämä siis vain lisäämällä puristussuhdetta 12,5 -> 13.0
http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... G_1955.jpg
Tossa kuvassa musta käyrä tältä päivältä ja punainen kuukausi sitten.
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
VETOOMUS:
Kyllä nämä kuvat täytyy saada meidän galleriaan. Joskus tais olla ongelmia kuvien pienentämisessä, mutta nykyään sekin on automaattista - viewtopic.php?t=2544
Kyllä nämä kuvat täytyy saada meidän galleriaan. Joskus tais olla ongelmia kuvien pienentämisessä, mutta nykyään sekin on automaattista - viewtopic.php?t=2544
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunus vaihtui näköjään Capriin... Uudessa Spinnerissä juttua projektista...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Tsori jätkät, älkää nyt pitäkö mua hirveenä jengipetturina kun vaihdoin
Taunuksen Capriin.
Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Caprissa on Taunuksen V6 moottori.
Kannattaa lukea seuraava Spinneri lehti myös, siinä kerrotaan miten
moottorista on yritetty ottaa vielä lisää heppoja, läppärillä.
Taunuksen Capriin.
Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Caprissa on Taunuksen V6 moottori.
Kannattaa lukea seuraava Spinneri lehti myös, siinä kerrotaan miten
moottorista on yritetty ottaa vielä lisää heppoja, läppärillä.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Touko 2008, 19:47