Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

zmuli kirjoitti:Meneekö 2litrasen nokka suoraan 1.6 tilalle? Ois ylimääräsen melkohyväkuntone nokka vois vaihtaa toho pannuu jos sais sen kiertämään edes se 4tonnia :D :D

Eli sopiiko se sinne iha suoraan bolt-on.. ?
Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella sanon, että käy suoraan bolt-on :D
Kyl niis laakeripinnat on saman kokoset molempien koneiden nokissa. Esim. 1.6 GT:ssä on 2 litrasen nokka ja 2-kurkkunen kaasari, joilla on tehoa nostettu. Nokan ajotuksesta en oo 100% varma, et onko se kohdallaan 1.6:n nokkapyörällä, siitä voi asiasta enemmän tietävät kertoa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tanerock
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:19
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tanerock »

Nokka-axelin ajoitus "kohillaa" 1.6 nokkapyörän kera. 1.6GT:ssä myös venat on samat kuin 2.0l:ssa. Kaxkurkkusen weberin kera mul ainakin "ajokäytös" parani huomattavasti :lol:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Ajoin Audin tänään paaliin!! MUAHAAHHAA!!! Nyt pääsee taas keskittyy olennaiseen, eli Taunusteluun. :D

edit:

MUAAAHAAAHHHAAA!!! :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

teroniusmonk kirjoitti:Ajoin Audin tänään paaliin!! MUAHAAHHAA!!! Nyt pääsee taas keskittyy olennaiseen, eli Taunusteluun. :D

edit:

MUAAAHAAAHHHAAA!!! :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
hienoa 8)
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut 8) Tässä kuussa kilpien väliin :P
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Sultzi kirjoitti:4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut 8) Tässä kuussa kilpien väliin :P
2-tiinan sähköt on alkuperisinä hieno tekele.. omassa -68:ssa ei sulakkeen sulaketta..
ainut relekin on vilkun rele.. vilkkuja kun ei oikeen saa muuten toimimaan.. :lol:

ihmettelin että kun ei oo kaikki noi palanu, mutta eihän ne oo voinnukkan
palaa kun ei sähköt oo varmaan toiminu edes sen vertaa.. :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei ole tosiaan Angliassakaan yhtään
sulaketta,ja ne sähkötkin pyörii
"väärinpäin".
On se britti-insinööri hauska :)

Mut tässä maassa on Cortinoilla ja Anglioilla
ajettu aika paljon :wink:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

löytyy loota cortiinasta vielä tarra konehuoneesta jossa mainitaan
että tämä auto on miinus maadotteinen.. :lol: (enklanniks totta kai)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Mois kirjoitti: Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella sanon, että käy suoraan bolt-on :D
Kyl niis laakeripinnat on saman kokoset molempien koneiden nokissa. Esim. 1.6 GT:ssä on 2 litrasen nokka ja 2-kurkkunen kaasari, joilla on tehoa nostettu. Nokan ajotuksesta en oo 100% varma, et onko se kohdallaan 1.6:n nokkapyörällä, siitä voi asiasta enemmän tietävät kertoa!
Kannattaako yrittääkää vaihdella ilma kannen irrottelua, vai suoraa vaa kansi pöydäl ja hieroo sitä siinä..?
Samalla vois vaihdella pellisarjan ja 2kurkkuse weeberi ku semmoset ny löytyy, hmm.
:D 2l pannu odottelee työn alle kaivamista, mut siitä sit joskus lisää. Tarvis ny kesäks "herätellä" tää orkkis 1.6 semmoseks että pärjää joinkuin.
-Pori Connection-
TuohkaRacing
Viestit: 76
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
Paikkakunta: Hollola/Miekkiö

Viesti Kirjoittaja TuohkaRacing »

zmuli kirjoitti:
Kannattaako yrittääkää vaihdella ilman kannen irrottelua...
se riippuu onko se kone lattialla vai autossa kii, se nokka tulee meinaa kannen taka päästä pois.
Ford Taunus 1.6 2d -75 (projekti)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

TuohkaRacing kirjoitti:
se riippuu onko se kone lattialla vai autossa kii, se nokka tulee meinaa kannen taka päästä pois.
Tässä on kans insinöörit taas miettiny että miten se olis ihmisille mahdollisimman vaikeeta
sehän olis liian yksinkertasta että se irtois etukautta :evil:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

ft79 kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut 8) Tässä kuussa kilpien väliin :P
2-tiinan sähköt on alkuperisinä hieno tekele.. omassa -68:ssa ei sulakkeen sulaketta..
ainut relekin on vilkun rele.. vilkkuja kun ei oikeen saa muuten toimimaan.. :lol:

ihmettelin että kun ei oo kaikki noi palanu, mutta eihän ne oo voinnukkan
palaa kun ei sähköt oo varmaan toiminu edes sen vertaa.. :lol: :lol:
Ei oo tarvinnu onneks koskea orkkis sähköihin, ne toimii ainakin vielä kuin kello. Ruiskun ja mittareiden johtoja tehnyt. Kohta taas talliin jatkamaan :)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kannattaa ainakin valoille laittaa releet väliin.. se apostolin tekemä
valokytkin oli ainakin omassa ottanu lämpöä osakseen..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

TuohkaRacing kirjoitti:
zmuli kirjoitti:
Kannattaako yrittääkää vaihdella ilman kannen irrottelua...
se riippuu onko se kone lattialla vai autossa kii, se nokka tulee meinaa kannen taka päästä pois.
kaveri teki omaan turbo sierraan lunkan koelaudan alle mistä oli kätevää vaihella eri nokkia 8)
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

taunus 78 kirjoitti:
TuohkaRacing kirjoitti:
se riippuu onko se kone lattialla vai autossa kii, se nokka tulee meinaa kannen taka päästä pois.
Tässä on kans insinöörit taas miettiny että miten se olis ihmisille mahdollisimman vaikeeta
sehän olis liian yksinkertasta että se irtois etukautta :evil:
Haha, näin mä veikkasinki ettei sitä nyt fordin insinöörit oo liian helpoks ainakaan tehny :D
Noh, ei se mitää! Laitetaan mietintämyssyyn. En tiiä kyl kestääkö perse ajella koko kesän tuolla alitehosella 1.6:lla

nimim. 0-100km/h +++60sec :shock:
edit:+ huiput on tuo 100km/h :D
-Pori Connection-
Vastaa Viestiin