Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
zmuli kirjoitti:Meneekö 2litrasen nokka suoraan 1.6 tilalle? Ois ylimääräsen melkohyväkuntone nokka vois vaihtaa toho pannuu jos sais sen kiertämään edes se 4tonnia
Eli sopiiko se sinne iha suoraan bolt-on.. ?
Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella sanon, että käy suoraan bolt-on
Kyl niis laakeripinnat on saman kokoset molempien koneiden nokissa. Esim. 1.6 GT:ssä on 2 litrasen nokka ja 2-kurkkunen kaasari, joilla on tehoa nostettu. Nokan ajotuksesta en oo 100% varma, et onko se kohdallaan 1.6:n nokkapyörällä, siitä voi asiasta enemmän tietävät kertoa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nokka-axelin ajoitus "kohillaa" 1.6 nokkapyörän kera. 1.6GT:ssä myös venat on samat kuin 2.0l:ssa. Kaxkurkkusen weberin kera mul ainakin "ajokäytös" parani huomattavasti
4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut Tässä kuussa kilpien väliin
Sultzi kirjoitti:4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut Tässä kuussa kilpien väliin
2-tiinan sähköt on alkuperisinä hieno tekele.. omassa -68:ssa ei sulakkeen sulaketta..
ainut relekin on vilkun rele.. vilkkuja kun ei oikeen saa muuten toimimaan..
ihmettelin että kun ei oo kaikki noi palanu, mutta eihän ne oo voinnukkan
palaa kun ei sähköt oo varmaan toiminu edes sen vertaa..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Mois kirjoitti:
Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella sanon, että käy suoraan bolt-on
Kyl niis laakeripinnat on saman kokoset molempien koneiden nokissa. Esim. 1.6 GT:ssä on 2 litrasen nokka ja 2-kurkkunen kaasari, joilla on tehoa nostettu. Nokan ajotuksesta en oo 100% varma, et onko se kohdallaan 1.6:n nokkapyörällä, siitä voi asiasta enemmän tietävät kertoa!
Kannattaako yrittääkää vaihdella ilma kannen irrottelua, vai suoraa vaa kansi pöydäl ja hieroo sitä siinä..?
Samalla vois vaihdella pellisarjan ja 2kurkkuse weeberi ku semmoset ny löytyy, hmm.
2l pannu odottelee työn alle kaivamista, mut siitä sit joskus lisää. Tarvis ny kesäks "herätellä" tää orkkis 1.6 semmoseks että pärjää joinkuin.
Sultzi kirjoitti:4päivää tehny sähköjä kakkostiinaan töiden jälkeen, rupee oleen melkein hanskassa. Starttailin tänään öljynpaineet ekan kerran tohon mottiin! Vkl toivottavasti savut Tässä kuussa kilpien väliin
2-tiinan sähköt on alkuperisinä hieno tekele.. omassa -68:ssa ei sulakkeen sulaketta..
ainut relekin on vilkun rele.. vilkkuja kun ei oikeen saa muuten toimimaan..
ihmettelin että kun ei oo kaikki noi palanu, mutta eihän ne oo voinnukkan
palaa kun ei sähköt oo varmaan toiminu edes sen vertaa..
Ei oo tarvinnu onneks koskea orkkis sähköihin, ne toimii ainakin vielä kuin kello. Ruiskun ja mittareiden johtoja tehnyt. Kohta taas talliin jatkamaan
TuohkaRacing kirjoitti:
se riippuu onko se kone lattialla vai autossa kii, se nokka tulee meinaa kannen taka päästä pois.
Tässä on kans insinöörit taas miettiny että miten se olis ihmisille mahdollisimman vaikeeta
sehän olis liian yksinkertasta että se irtois etukautta
Haha, näin mä veikkasinki ettei sitä nyt fordin insinöörit oo liian helpoks ainakaan tehny
Noh, ei se mitää! Laitetaan mietintämyssyyn. En tiiä kyl kestääkö perse ajella koko kesän tuolla alitehosella 1.6:lla
nimim. 0-100km/h +++60sec edit:+ huiput on tuo 100km/h