Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tuli säädettyä kylmään konehalliin faijan kanssa talli talveksi eli vähän kehikkoa ja pressu "välikatoksi" ja hallilämppärillä tila lämpimäksi..
Kuva

Tuntuu että tuo halpis 5kw lämpöpuhallin on aika köykänen..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ai että kun taunus kiihtyy niinkun auton kuuluu :D hain free technicsiltä huoltosarjan webruun ja vaihdoin kiihdytyspumpunkalvon ja neulaventtiilin kun kerran uus tuli sarjassa.
nyt sillä jo mukavasti ruopii soratiet piloille ja kiusaa hidastelevia bemarikuskeja :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mites muuten ne sytkän ajotuksen merkit meni? mulla on tällä hetkellä siinä ylimmässä merkissä. jostain vaan muistan lukeneeni että sen pitäis olla siinä yhen merkin alempana? ja kärjetön sytkä kyseessä.

E: löytyhän se ajotuksen kuva autodatasta. näinhän se oli että yks viiva alemmas pitäis säätää.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

joutu laittamaa taunukse takasi liikenteesee kun tulikin tarve päästä liikkumaa vähä kauemmaskin... pakko ne oli talvirenkaatki laittaa alle, sen verra liukasta alkaa jo olla :lol:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

vihdoinkin golffin rottelokin puhaltaa lämmintä. ensin vaihdoin uuden vesipumpun niin puhalsi lämmintä 2-tuhannessa kierroksessa, ja sitten kun nostin lämpöanturin ylös ja ilmat tuli ulos niin rupes puhaltaa lämmintä myös tyhjäkäynnillä...tästä lähin taidan aina ensimmäisenä käyttää sen lämpöanturin irti kun jossain autossa on lämpövikaa :roll:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Meinas kans kylmä tulla baijerin kopissa tossa eilen, ku puhaltimen moottori sano viimisen puhauksensa. Se oireili jo maanantaina, mut lähti käymään vielä ku vähä kopautti. Eilen ei sit enää tapahtunu mittään. Kylmä tuli!

Olin grillinluukulla juuri odottelemassa ruokatoimintaa, Tomi siinä parkkeerasi volkkaria eikä huomannut mitään ku sormet kohmeessa koitin heilutella :D


No tänään sit "pikkupikkupurkua" että sai sen halvatun moottorin sieltä esille. Foorumilta ensin lueskelin vähä ohjeita, isot pojat taas kehui helpoksi ja nopeaksi hommaksi. Juu kyllä, taaskin asia osottautui juurikin sellaiseksi. Voi jumalauta :lol: Olisi varmasti ihan helppo ja nopea homma tehdä jos ei ois esim. moottoria paikallaan.


Kuva

Kyllä niin julmetun monta kirosanaa lenteli ja suoraansanottuna vitutti useaan kertaan kun raiskasin tuota ulos mutta tuli se sieltä sitten lopulta ehjänä. Hiilet olivat loppu, annoin akkulaturilta virtaa ni hyvin se vielä muuten tuntui toimivan. Uudet hiilet motormarketin tiskiltä kympillä ja takas kasaan.

Uusi moottori on +100-250e~ väliin riippuen merkistä ja mallista. Eli ei kiitos.

Taas toimii ja ei pääse vilu tulemaan puseroon!
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

zmuli kirjoitti:Meinas kans kylmä tulla baijerin kopissa tossa eilen, ku puhaltimen moottori sano viimisen puhauksensa. Se oireili jo maanantaina, mut lähti käymään vielä ku vähä kopautti. Eilen ei sit enää tapahtunu mittään. Kylmä tuli!

Olin grillinluukulla juuri odottelemassa ruokatoimintaa, Tomi siinä parkkeerasi volkkaria eikä huomannut mitään ku sormet kohmeessa koitin heilutella :D


No tänään sit "pikkupikkupurkua" että sai sen halvatun moottorin sieltä esille. Foorumilta ensin lueskelin vähä ohjeita, isot pojat taas kehui helpoksi ja nopeaksi hommaksi. Juu kyllä, taaskin asia osottautui juurikin sellaiseksi. Voi jumalauta :lol: Olisi varmasti ihan helppo ja nopea homma tehdä jos ei ois esim. moottoria paikallaan.

Kyllä niin julmetun monta kirosanaa lenteli ja suoraansanottuna vitutti useaan kertaan kun raiskasin tuota ulos mutta tuli se sieltä sitten lopulta ehjänä. Hiilet olivat loppu, annoin akkulaturilta virtaa ni hyvin se vielä muuten tuntui toimivan. Uudet hiilet motormarketin tiskiltä kympillä ja takas kasaan.

Uusi moottori on +100-250e~ väliin riippuen merkistä ja mallista. Eli ei kiitos.

Taas toimii ja ei pääse vilu tulemaan puseroon!
Mun -98 E36 Coupesta ei mahtunnu puhallin ulos ennenku taivutti tuulilasin alapuolella olevaa peltiä ylöspäin. Piti ihan reilusti taivutella sitä peltiä. Yritin ekaks väkisin sitä sieltä ulos ja siivethän siinä hajos. Jouduin ostaa uuden koko puhaltimen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

saitko noi ympärysmuovitkin vielä siististi kasaan.. :shock: :shock:

noita kun on tullu purettua jonkunverran niin nähny
kaikki mahdolliset korjaus yritykset :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ne suojamuovit oli jesarilla kii, joku edellinen amatimies käyny myös kurkkaamas joskus moottoria mitä ilmeisemmin. Taito vaan loppunu vissii kesken sit takasin kasatessa :D

Pelästyin et se on sössitty rikki, mut kyl se ehjä oli klipsukoineen ja hakoineen yms jotka sain kiinni ihan normaalisti. Sinne se meni ku kusi lumeen. Pois ottaminen vähän kysyi hermoja enemmän.
Se viimeisin pelli meni vain kahdella ruuvilla kiinni, loput oli joku katkonut jo paikalleen. Viisi tai neljä niitä taitaa siinä kaikenkaikkiaan olla. Tuntui pysyvän ja kahdella se siinä on jo pitkään ilmeisesti ollutkin.

Uskon että E36 varmasti ihan yhtä ahdas. Muoveja irrottelin venakopan päältä, tuulilasilta, sulat ja kaikki ylimääräinen mikä vaan irti lähti. Alkuperäisiä johtosarjan kiinnikkeitäkin tuhosin että sain enemmän liikkumavaraa tolle kaapelikasalle.
-Pori Connection-
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

no joo onhan nämä tietyt automallit aika ahtaasti tehty..joskus yhdestä autosta ikkunamekanismia korjasin niin tuntu että kone pitää nostaa pois. nykyjään tosiaan asconaa (tai jo 2v) rakentelen ja onnistu niin hyvin että huomatuksitta katsastettu..emminä muuten mutta kun bemarikin on jo mainittu ja asconalla on kiusattu uusia bemareita valoissa ja bemaria on jo ylistetty tällä voorumilla tarpeeksi niin hauska nähdä miten käy oisko joku niin hullu että rupeis opelia puolustaan
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
apukuski
Viestit: 145
Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja apukuski »

Tulipa hiljasta Taunuksessa ku säädin uudet(käytetyt) oven tiivisteet. Nyt vaan lenkottavat ovet korostuu vielä enemmän. :D
'73 Taunus 2d 1600
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Säädin Taunuksesta koneen pois, valuttelin turbiinin tyhjäksi öljystä ja huomasin että tihkuttaa vähän vaihteenvalitsimen stefasta atf:ää pihalle. :( Kai siellä on stefa? Onko tietoa kellään, mistä uusi tilalle?
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Riku kirjoitti:Säädin Taunuksesta koneen pois, valuttelin turbiinin tyhjäksi öljystä ja huomasin että tihkuttaa vähän vaihteenvalitsimen stefasta atf:ää pihalle. :( Kai siellä on stefa? Onko tietoa kellään, mistä uusi tilalle?
on siellä stefa,motomobilista ainakin sai sitä...
öljypohja pitää irrottaa että saa vaihettua,se ikäänkuin purkautuu sisälle päin se akseli,mut ei oo paha rasti.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Taunus-Sälli kirjoitti:on siellä stefa,motomobilista ainakin sai sitä...
öljypohja pitää irrottaa että saa vaihettua,se ikäänkuin purkautuu sisälle päin se akseli,mut ei oo paha rasti.
Näytti Motomobilissa olevan, eikä montaa euroa maksakkaan. Öljypohjan olen irrottamassa muutenkin, kun vaihdan öljyt ja suodattimen laatikkoon.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Ajattelin laittaa nokan tunnistuksen sittenkin jakajalta. Värkkäsin jo eilen virranjakajan tilalle tulevaa "tumppia" johon sijoitan vr-anturin. Toimiva ratkaisu olisi alkuperäinen hall-anturikin, mutta rakennellaan nyt... :)
Vastaa Viestiin