Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
musche
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja musche »

Samu kirjoitti:farkkua taas kattelin. tarkotus olis vaihtaa juuttuvakurkkunen takas paikoilleen.
mut mikä ihme alipaine hässäkkä imusarjan pohjassa on? en enää muista mistä mihinkin jotain letkuja lähti :lol:
se säätää sytkäennakkoa lämmön mukaan, toihan on ruuvattu siihen vesikanavaan mikä menee imusarjan läpi.
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ok..eli yks letku lähtee jakajan alipaineelle, mut mihin noi 2 muuta? yks lähtis muistaakseni ilmanputsariin?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tulipa taas säädettyä oikeen sankarisuoritus.
Ostin 11mm poranterän, eikä sitte kaupassa tullu mieleen et koneessa on 10mm istukka.

No onneks kaupungissa asuessa ei ikinä tarvi mitään työkaluja, kun ei oo tiloja eikä saa tehäkään mitään.
Niin ei tietysti oo sen poran (mikä jokaisella miehellä kuulemma on pakko olla) lisäksi muuta kun Lethermanni.
No onneks siinä on viila, niin sai terän mahtumaan koneeseen!! :twisted:

Kyllä nyt melkeen kylmä kalja maistuis. Huhhuh.

Yllättävän suorakin muuten tuli siitä porasta. :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

JeeSe kirjoitti:Tulipa taas säädettyä oikeen sankarisuoritus.
Ostin 11mm poranterän, eikä sitte kaupassa tullu mieleen et koneessa on 10mm istukka.

No onneks kaupungissa asuessa ei ikinä tarvi mitään työkaluja, kun ei oo tiloja eikä saa tehäkään mitään.
Niin ei tietysti oo sen poran (mikä jokaisella miehellä kuulemma on pakko olla) lisäksi muuta kun Lethermanni.
No onneks siinä on viila, niin sai terän mahtumaan koneeseen!! :twisted:

Kyllä nyt melkeen kylmä kalja maistuis. Huhhuh.

Yllättävän suorakin muuten tuli siitä porasta. :lol:
:lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kaikkee sekopäistä mäkin kyllä teen mut kyl toi terä ois jäänyt viilaamatta, etenkin lettermänillä. :D
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Tuosta uroteosta saattaa syntyä vielä urbaani legenda.... LetterMän viilaa varjoisilla kujilla..


Itse viilailin hintaa sopivan alas, niin johan meni Sierra kaupaks...
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eilee säädettii ponttoonivenettä trailerille ja trailerin omista ei perkele ollu laittannu kunnol sitä traileria koukkuun kii ja tuloksena vasen jalka paska ja oikea käsi. Ei kestä jalka alla, en tiiä onko murtunnu vai mitä lie. Eilee viel pääsin jotenkin kävelemään. Traileri lähti irti koukust just kun oli vene nousemas ylös veestä ja sit lähettiikin vauhdilla takas Järveen :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mondeossa kansipahvi menny...ykköspyttyyn kun laitto 2baaria ilmaa niin puhalsi moottorin kyljestä ulos :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jaa-a huomenna sitten täytyy kokeilla sierran takapyrän laakerin vaihtoa, aika mukavasti näyttää olevan juttua aiheesta kun googlettaa, ja kyllä taas tuli ikävä tanelia..siinä kun oli suhteellisen helppo laakerin vaihto, kyllä tässä vain täytyy takaisin taneliin siirtyä jumpa huiti :shock:
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Re: säätämiset

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

taneli1 kirjoitti:jaa-a huomenna sitten täytyy kokeilla sierran takapyrän laakerin vaihtoa, aika mukavasti näyttää olevan juttua aiheesta kun googlettaa, ja kyllä taas tuli ikävä tanelia..siinä kun oli suhteellisen helppo laakerin vaihto, kyllä tässä vain täytyy takaisin taneliin siirtyä jumpa huiti :shock:
Alle tunti menee laakerin vaihtoon jos on oikeat työkalut, ainakin jos on rumpujarrut.
Napamutteri auki, rengas pois, jarrurumpu pois. 4 pulttia auki ja laakerit on käsissä.
Ennemmin vaihdan sierraan joka nurkkaan laakerit kun taunukseen yhden...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
musche
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja musche »

Samu kirjoitti:ok..eli yks letku lähtee jakajan alipaineelle, mut mihin noi 2 muuta? yks lähtis muistaakseni ilmanputsariin?
ensin ainakin letku kaasariin mist saa sitä alipainetta, sit toinen jakajaan ja kolmas oli mulla tulpattu. en tiedä alkuperäistä paikkaa, itse vedin pois koko paskan välistä kun oli jumissa, käytän alipainetta suoraan kaasarista jakajalle, voi olla että talviajossa sitten pätkii.
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

noh, eiköhän noilla mennä. tietysti sitten yks letku lähtee kaasariin että juuttuvakurkku toimii :lol:

ja GXLlä edistys sen verran että hain kympillä mittariston. väärää malliahan se oli, mut sainpa sopivan kehyksen, senkun hioo ja petsaa vähän vaaleemmaks ja ettii jostain sen oikeen GXL mittariston. ja nyt on sen kolaroitsijan vakuutusyhtiö tiedossa ja selvitykset meneillään. kohta vois jo saada auton oiontaan :D
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Se vaan on valitettava tosiasia,että taunuksen korjausta ei maksa mikään taho. Jos oikein tuuri käy,niin voit jonkun satasen saada,mutta tuskin sitäkään...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

yritin säätää mondeosta kantta irti. helvetin v¤#%mainen purkaa...siinä samalla kolvasin GXLlän virtalukonpohjaan uudet johdot ja kokeilin käyntiin. bensaa siellä ei tietysti oo tippaakaan :lol: mut kone sentään pyöris ihan nätisti.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Sopiiko mk3:seen suoraan jotkut aftermarket turvavyöt eteen? Nuo alkuperäiset ovat ruvenneet hieman haistattelemaan pahojansa, mm. tällä viikolla aamusti töihin lähtiessä kahtena aamuna sain vyön kiinni :)

Ei vaan halua tulla ulos, tai vaihtoehtoisesti sitten kelata takaisin sisään. Vai kannattaako noita alkaa availemaan ja putsailla yms toivoen että pelittävät vielä tulevaisuudessakin?
-Pori Connection-
Vastaa Viestiin