ei sitä koskaan tiedä, ite en ainakaan usko omaan laskupäähäni niin paljoa että uskaltaisin sen perusteella lähtä viilaamaanJeeSe kirjoitti:Nii, no eihän sekään tietysti ihan kauheen monimutkaista avaruusfysiikkaa vielä vaadi, että saa laskettua vaaditun siivun paksuuden jolla sais kerralla kohilleen, jos vaan on haluttu kulmamuutos ja akselin paksuus tiedossa.Luhtis kirjoitti:Joo, onhan siinä vähän jumppaa kun joutuu monta kertaa ottamaan rattaan pois ja viilaamaan ja kokeilemaan, mutta kunhan sanoin että tuolleenkin se on mahollista tehdä, tarkasti kohalleen ja luotettavasti.JeeSe kirjoitti: Toi on kyllä nykynuorisolle liian vaikeaa.
Siinähän joutuu työstämään metallia, ja sitte joutuu vielä miettimään, että kummasta reunasta uraa poistetaan ja kummalle puolelle kiilaa sitten pistetään fylliä.
No mahtuuhan siihen rattaaseen tietysti useampikin ura, jos ei sitä yhtä leventämällä satu kohilleen.
Päivän säätämiset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta"
ja tänään tuli farkkua laitettua. hörähtää mukavasti käyntiin mutta n. 5-10 sekunnin päästä sammuu itestään. varmaan tyhjäkäyntisuutin tukossa? kaasua kun painaa niin pysyy käynnissä
ja tänään tuli farkkua laitettua. hörähtää mukavasti käyntiin mutta n. 5-10 sekunnin päästä sammuu itestään. varmaan tyhjäkäyntisuutin tukossa? kaasua kun painaa niin pysyy käynnissä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ajattelin kyllä että olis helpompi jo tässävaiheessa tehdä ite säädettävä nokkapyörä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Eikös se oo parempi tehdä kunnolla ja ajaa ens vuonna kuin hätiköidä?
Itse ruuvasin auton ja autotalliin tarvis vielä syyspesu ja sitte talviseisontaan.
Kesä on ohi vaikka mitä väittäisitte kohta on liukasta ja suolaa joka tuhoaa auton. Talvella on aikaa sitte
tehdä kaikkea rauhassa ja hyvällä lopputuloksella.
Itse ruuvasin auton ja autotalliin tarvis vielä syyspesu ja sitte talviseisontaan.
Kesä on ohi vaikka mitä väittäisitte kohta on liukasta ja suolaa joka tuhoaa auton. Talvella on aikaa sitte
tehdä kaikkea rauhassa ja hyvällä lopputuloksella.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
tarkotus olis jollain tanella ajaa talvellakin. varmaan tolla farkulla kun se taitaa huomenna tulla moottorin puolesta kuntoon. pitää vielä kertaalleen putsata kaasari että sais käymään tyhjäkäyntiäkin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Sorvissa pyöräytää pois tuon ja poraa reijän tilalle. Nokan ajoituksen jälkeen poraa reijän läpi nokkaan kolon ja lukitsee ne toisiinsa sopivalla sokkatapilla. Näin toimitaan zetec-koneen säädettävien nokkapyörien kanssa.Samu kirjoitti:laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta"
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
muuten ihan hyvältä kuulostava idea, mutta enpä tiedä siitä kuinka hyvin saa reikää porattua nokka-akseliin kun se on koneessa kiinni ja kone on paikoillaan tanessa. voi olla että pitää ettiä jostain samalla hammastukslla oleva ratas ja koneistaa siitä säädettävä. ei tota orkkista viitti ruveta ensmäisenä tuhoomaanRiku kirjoitti:Sorvissa pyöräytää pois tuon ja poraa reijän tilalle. Nokan ajoituksen jälkeen poraa reijän läpi nokkaan kolon ja lukitsee ne toisiinsa sopivalla sokkatapilla. Näin toimitaan zetec-koneen säädettävien nokkapyörien kanssa.Samu kirjoitti:laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta"
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
kumma juttu, putsasin farkun kaasarin jo kolmatta kertaa mutta edelleenkään ei käy tyhjäkäyntiä kuin sen 5-10sekunttia. olisko bensapumppu / pumpun kalvo vikana?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Hieman kiinnotaisi lähteä kokeilemaan itsekin, mutta tarvis penkityksen lisäksi säädön... mutu tuntumalla tuli heitettyä 0,15 bar ahtoja ja tää kesä ajeltu niillä. (arviosta +5% lisää soppaa ja sytyksiä ei tullu säädettyä ollenkaan).
Huonolla tuurilla kun ei ole säädöt tip top niin teho pysynny sama kuin ennen ahtojen nostoja... se meinaan hävettäis. Parempi kuin ei tiedä. Muutenkin liian myöhään koko tehopenkki auto lähtee tänään pesun jälkeen pukille ja odottamaan talvi huoltoa ja parannuksia. Jos vaikka sais talvella nää tehtyä. Tai edes osan...
- Parannettu öljypohja
- Jarrutlevyt sorvattu suoraksi
- Venttiilinsäätö
- Strut Brace
- Sytytystulpan tarkistukset
- Ahtimen uudelleen laakerointi
- Varamoottorin rakentelu, lohkopesuun, mahdollisesti yhden pytyn putkitus
jos ei saa sopivia mäntiä... jne
- Vanteet rumat => maalaus... tai myyntiin ja uudet tilalle
- Vaihdelaatiikon uudet syncrot 1&2+ pakki tai sitte uus loota kokonaan...
Voihan sitä aina haaveilla.... että sais kaikki tehtyä mutta iso epäilys on että ei saa.. :?
Huonolla tuurilla kun ei ole säädöt tip top niin teho pysynny sama kuin ennen ahtojen nostoja... se meinaan hävettäis. Parempi kuin ei tiedä. Muutenkin liian myöhään koko tehopenkki auto lähtee tänään pesun jälkeen pukille ja odottamaan talvi huoltoa ja parannuksia. Jos vaikka sais talvella nää tehtyä. Tai edes osan...
- Parannettu öljypohja
- Jarrutlevyt sorvattu suoraksi
- Venttiilinsäätö
- Strut Brace
- Sytytystulpan tarkistukset
- Ahtimen uudelleen laakerointi
- Varamoottorin rakentelu, lohkopesuun, mahdollisesti yhden pytyn putkitus
jos ei saa sopivia mäntiä... jne
- Vanteet rumat => maalaus... tai myyntiin ja uudet tilalle
- Vaihdelaatiikon uudet syncrot 1&2+ pakki tai sitte uus loota kokonaan...
Voihan sitä aina haaveilla.... että sais kaikki tehtyä mutta iso epäilys on että ei saa.. :?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!