Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

JeeSe kirjoitti:
Luhtis kirjoitti:
JeeSe kirjoitti: Toi on kyllä nykynuorisolle liian vaikeaa.

Siinähän joutuu työstämään metallia, ja sitte joutuu vielä miettimään, että kummasta reunasta uraa poistetaan ja kummalle puolelle kiilaa sitten pistetään fylliä.

No mahtuuhan siihen rattaaseen tietysti useampikin ura, jos ei sitä yhtä leventämällä satu kohilleen. :lol:
Joo, onhan siinä vähän jumppaa kun joutuu monta kertaa ottamaan rattaan pois ja viilaamaan ja kokeilemaan, mutta kunhan sanoin että tuolleenkin se on mahollista tehdä, tarkasti kohalleen ja luotettavasti.
Nii, no eihän sekään tietysti ihan kauheen monimutkaista avaruusfysiikkaa vielä vaadi, että saa laskettua vaaditun siivun paksuuden jolla sais kerralla kohilleen, jos vaan on haluttu kulmamuutos ja akselin paksuus tiedossa.
ei sitä koskaan tiedä, ite en ainakaan usko omaan laskupäähäni niin paljoa että uskaltaisin sen perusteella lähtä viilaamaan :lol:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta" :roll:

Kuva

ja tänään tuli farkkua laitettua. hörähtää mukavasti käyntiin mutta n. 5-10 sekunnin päästä sammuu itestään. varmaan tyhjäkäyntisuutin tukossa? kaasua kun painaa niin pysyy käynnissä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tommosen kanssa joutuu rälläköimään nokan päähän uutta uraa..
Tai sitte pyöräyttämään koko nokareen pois sorvilla ja tekemään muita taikoja, että saa säätyvän.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ajattelin kyllä että olis helpompi jo tässävaiheessa tehdä ite säädettävä nokkapyörä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Rostyle
Viestit: 257
Liittynyt: 01 Marras 2006, 18:19
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Rostyle »

Tai vaihtaa vakionokka paikalle ja saada auto vielä ajoon syksyksi....
Taunus 1.6gx -82
Volvo v70 stw -01
Vermilion
Viestit: 1642
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Eikös se oo parempi tehdä kunnolla ja ajaa ens vuonna kuin hätiköidä?
Itse ruuvasin auton ja autotalliin tarvis vielä syyspesu ja sitte talviseisontaan.

Kesä on ohi vaikka mitä väittäisitte kohta on liukasta ja suolaa joka tuhoaa auton. Talvella on aikaa sitte
tehdä kaikkea rauhassa ja hyvällä lopputuloksella.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Ite meinasin laittaa tanen seisontaan nyt, jotta pääsis talvella ajelemaan, viimetalvi pololla oli :cry: Tosin pahimmat loskapaskat jätän suosiolla poijes!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

tarkotus olis jollain tanella ajaa talvellakin. varmaan tolla farkulla kun se taitaa huomenna tulla moottorin puolesta kuntoon. pitää vielä kertaalleen putsata kaasari että sais käymään tyhjäkäyntiäkin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Samu kirjoitti:laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta" :roll:
Sorvissa pyöräytää pois tuon ja poraa reijän tilalle. Nokan ajoituksen jälkeen poraa reijän läpi nokkaan kolon ja lukitsee ne toisiinsa sopivalla sokkatapilla. Näin toimitaan zetec-koneen säädettävien nokkapyörien kanssa.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

Riku kirjoitti:
Samu kirjoitti:laitanpa teille kuvan siitä 2.9:n "kiilasta" :roll:
Sorvissa pyöräytää pois tuon ja poraa reijän tilalle. Nokan ajoituksen jälkeen poraa reijän läpi nokkaan kolon ja lukitsee ne toisiinsa sopivalla sokkatapilla. Näin toimitaan zetec-koneen säädettävien nokkapyörien kanssa.
muuten ihan hyvältä kuulostava idea, mutta enpä tiedä siitä kuinka hyvin saa reikää porattua nokka-akseliin kun se on koneessa kiinni ja kone on paikoillaan tanessa. voi olla että pitää ettiä jostain samalla hammastukslla oleva ratas ja koneistaa siitä säädettävä. ei tota orkkista viitti ruveta ensmäisenä tuhoomaan
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kumma juttu, putsasin farkun kaasarin jo kolmatta kertaa mutta edelleenkään ei käy tyhjäkäyntiä kuin sen 5-10sekunttia. olisko bensapumppu / pumpun kalvo vikana?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Taunus säädetty "seisontaan"
Ensi kesää odotellessa :D
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

hain taunuksee alkuperäset kilvet äsken, näemmä tuli ajoaikaakin 5 kuukautta lisää :lol: no eipähän tarvii murehtia katastuksesta pitkään aikaan
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

rasavili kirjoitti:Taunus säädetty "seisontaan"
Ensi kesää odotellessa :D
Käydään nyt ensin penkissä hakemassa se +50hp lappu ja sitten talviunille :D
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1642
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Hieman kiinnotaisi lähteä kokeilemaan itsekin, mutta tarvis penkityksen lisäksi säädön... mutu tuntumalla tuli heitettyä 0,15 bar ahtoja ja tää kesä ajeltu niillä. (arviosta +5% lisää soppaa ja sytyksiä ei tullu säädettyä ollenkaan).

Huonolla tuurilla kun ei ole säädöt tip top niin teho pysynny sama kuin ennen ahtojen nostoja... se meinaan hävettäis. Parempi kuin ei tiedä. Muutenkin liian myöhään koko tehopenkki auto lähtee tänään pesun jälkeen pukille ja odottamaan talvi huoltoa ja parannuksia. Jos vaikka sais talvella nää tehtyä. Tai edes osan...

- Parannettu öljypohja
- Jarrutlevyt sorvattu suoraksi
- Venttiilinsäätö
- Strut Brace
- Sytytystulpan tarkistukset
- Ahtimen uudelleen laakerointi
- Varamoottorin rakentelu, lohkopesuun, mahdollisesti yhden pytyn putkitus
jos ei saa sopivia mäntiä... jne
- Vanteet rumat => maalaus... tai myyntiin ja uudet tilalle
- Vaihdelaatiikon uudet syncrot 1&2+ pakki tai sitte uus loota kokonaan...

Voihan sitä aina haaveilla.... että sais kaikki tehtyä mutta iso epäilys on että ei saa.. :?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin