Harvinaiset taunukset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

RSME kirjoitti:Ei kun ennenvanhaan katsastusmies sai peukaloida autojen mallitietoja, ja tyyppitietojakin, eli jos autoon vaihdettiin moottori voitiin malli ystävällisesti muuttaa uuden moottorin mukaiseksi. Tyyppinumeroakin tiedetään peukaloidun sillointällöin, mutta ilmeisesti oikean tyypin etsiminen on ollut siinämäärin työlästä että useimmat ovan antaneet sen jäädä ennalleen. Näitä peukaloituja tyyppi- ja mallitietoja on tullut useimmin vastaan noissa Escorteissa, moni esco on moottorinvaihdon yhteydessä syntynyt uudelleen GT1600:ksi tai RS 2000:ksi. Ja valitettavasti noilla monia on rahastettu... On syntynyt myös jotain olemattomiakin kuten GT2000 jne. Taunuksissa en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Tuli muuten mieleen että montako Cobraa on tehty kyseenalaisin paperein...
Tämä oli erittäin mielenkiintoista kuulla. Olen itse pähkäillyt onko noihin rekisteriviranomaisten tietoihin luottamista, mutta eipä siis ole. Täytyy siis varmistaa alkuperäinen malli aina tyyppikilvestä.
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

RSME kirjoitti:
2DXL kirjoitti:Tietääkseni Gt:tä ei ole tuotu Suomeen 2,3 moottorilla vaan ainoastaan 1,6 ja 2,0 moottoreilla varustettuna. Myöskään Gt:n sedan mallia ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen. Yksi taatusti harvinaisimmista Taunus malleista Suomessa on -75 GXL farmari 2,3 moottorilla ja automaatilla!
Toi tieto paikkansa pitäessään noista 2,3:ta on ikävä uutinen, vaikea löytää jos sellaista ei tänneasti ole tullut. Tuo sedan GT sen sijaan kuullostaa jopa loogiselta, niitä luulis tulleen maahan enemmänkin virallista tietä ottaen huomioon suomen 70-luvun konservatiiviset autonostajat; sporttinen coupe on muutenkin ollut varmaan liikaa monelle ostajalle.

Saattaisin haluta kuulla vaikka lisää tollaisesta farkusta jos jollakulla tietoja siitä on!
Mä bongasin pari vuotta sitten '73 2300 GT Coupen, joka oli ollut Suomessa samalla suvulla uudesta lähtien. Kyseinen yksilö oli sekä rekisteriotteen että tyyppikilven mukaan em. malli. AKE:n rekisterin mukaan tätä mallia olisi Suomessa 2 kpl.

Myös '73 myyntiesitteen mukaan em. mallia on ollut saatavilla.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mikä on sitten ns. "yleisin malli?" näistä vanhemmista. itsellä alunperin 1600 L mikä sittemmin muutettu 2l ohc:ksi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

niin ja tietenkin coupe
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

RSME kirjoitti: -75 GXL Coupe-kanta on sitten ainakin 3 auton suuruinen sillä yksi lisää on ainakin "hengissä" kilvettömänä... Henkilöt, joilla olis etenkin sisustaan liittyviä GXL osia, saa tarjota! Hakusessa (edelleen) ainakin sisustan puuviiluja ja mustat ovipahvit.
Sulla on se vielä? Ettet ole paaliin laittanut? :)

Myy se takaisin mulle :D
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
RSME
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RSME »

Sorry, ei myynnissä! :) Ei vaikka eteen tulis toi aito 2,3ltr Coupe. Osien keräilyä jne, pikkuhiljaa...
RSME
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RSME »

Anonymous kirjoitti:mikä on sitten ns. "yleisin malli?" näistä vanhemmista. itsellä alunperin 1600 L mikä sittemmin muutettu 2l ohc:ksi
Varmaan 1600 L 2d sedan on yleisin, niitä ainakin eniten vielä jäljellä...
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eikös tuo 1600 L viittaa ykköskoppaiseen. Mk2 ja Mk3 olisivat sitten 1.6 L mallimerkinnältään. Luulen että kolmoskoppainen 1.6 2d on tosiaan yleisin tällä hetkellä mutta onko varusteversio sitten L, voi vain arvata...
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

No niin, täältä löytyy tilastoja:

http://kotisivu.mtv3.fi/janneau6/TaunusInfo/
Avatar
Sumu
Viestit: 1522
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Loistavaa työtä. Kiitos Janne.
Sedan GT '73
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Aivan mahtava homma!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kyllä ihan miehekäs teko :D
Kiitämme kovasti.
Taunus Maximus =)
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Hohtava mamma!!!Eikun MAHTAVA HOMMA! Vielä kun saatais maahantuodut määrät tai ensirekisteröidyt.... :roll: Mutta tuo sivusto on taas parempi kuin ne kuuluisat sata jänistä! :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hauska kuulla, että tästä on iloa muillekin. Kiitokset Mapille tilastokeskus -vinkistä.
jryti kirjoitti:Hohtava mamma!!!Eikun MAHTAVA HOMMA! Vielä kun saatais maahantuodut määrät tai ensirekisteröidyt.... :roll: Mutta tuo sivusto on taas parempi kuin ne kuuluisat sata jänistä! :lol:
Ensirekisteröintitilastoja ei tilastokeskuksen mukaan saa näin vanhoista autoista kuin karkeasti malli-tasolla (rekisteröidyt Taunukset vuonna x). Näiden kaivamisesta veloitetaan arviolta 50-100 e / vuosi (työmäärästä riippuen).
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Niinpä, että kunpa saataisiin...Mutta kun ei saada :lol: Onkohan tuo "tyyppikoodi" otettu käyttöön vasta myöhemmin, jonka vuoksi MK1:lle ei löydy tarkkaa ensirekisteröinti tilastoa sen perusteella...Mistähän ne on napanneet nuo myyntiluvut tuohon Mobilistin juttuun?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin