Harvinaiset taunukset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Harvinaiset taunukset
Onko olemassa jotain harvinaisia taunuksia?
Minulla Olis 74 taunus, jenkki keulalla. onko se harvinainen?
Minulla Olis 74 taunus, jenkki keulalla. onko se harvinainen?
Alkuperäinen -83 jenkkikeulanen coupe taunus 2.8 V6:lla on aika harvinainen kapistus.. No joo..
Eihän niitä joka päivä näy, mutta ei ne nyt niin harvinaisiakaan ole. Aika moni taunus on projektina.. Mulla itellä on "samanlainen" ku sulla (siis -74 taunus).
Oliskohan ollu tuolla soopan puolella kun oli juttua mikä taunus kenelläkin on, no tuollahan se nyt onkin..
Eihän niitä joka päivä näy, mutta ei ne nyt niin harvinaisiakaan ole. Aika moni taunus on projektina.. Mulla itellä on "samanlainen" ku sulla (siis -74 taunus).
Oliskohan ollu tuolla soopan puolella kun oli juttua mikä taunus kenelläkin on, no tuollahan se nyt onkin..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on Suomen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.
-76 6 kpl.
-77 3 kpl.
-78 1 kpl.
Edittiä: Tiedot päivitetty ajantaselle 20.2.2006
-76 6 kpl.
-77 3 kpl.
-78 1 kpl.
Edittiä: Tiedot päivitetty ajantaselle 20.2.2006
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Meillä oli harvinainen taunus pari vuotta sitten. Se oli alunperin 1.6 -71 coupe Gt!! Tuotu suomeen 3 kpl! Ainakin yks taunustyyppi joka oli sitä ostamassa meilta, niin ties kertoa...
Tosin siihen oli vaihettu 2,6:nen ja muutenkin rakennettu... Että se siitä harvinaisuudesta.
Nyt on tuo tavan -74 coupe ja siinä nyt ei mitään sen harvinaisempaa ole. Tosin mietityttää onko se ollu alunperin 2.0 v6?! Kun se on alunperinkin ollu 2.0, mutta on jouduttu muutoskatsastamaan 2.0 OHC:lle... Kertokee!
Tosin siihen oli vaihettu 2,6:nen ja muutenkin rakennettu... Että se siitä harvinaisuudesta.
Nyt on tuo tavan -74 coupe ja siinä nyt ei mitään sen harvinaisempaa ole. Tosin mietityttää onko se ollu alunperin 2.0 v6?! Kun se on alunperinkin ollu 2.0, mutta on jouduttu muutoskatsastamaan 2.0 OHC:lle... Kertokee!
Go catch a Mopar, if you can...
Tyyppikilven "Motor" -kohdasta selviää alkuperäinen kone:Satellite kirjoitti:Meillä oli harvinainen taunus pari vuotta sitten. Se oli alunperin 1.6 -71 coupe Gt!! Tuotu suomeen 3 kpl! Ainakin yks taunustyyppi joka oli sitä ostamassa meilta, niin ties kertoa...
Tosin siihen oli vaihettu 2,6:nen ja muutenkin rakennettu... Että se siitä harvinaisuudesta.
Nyt on tuo tavan -74 coupe ja siinä nyt ei mitään sen harvinaisempaa ole. Tosin mietityttää onko se ollu alunperin 2.0 v6?! Kun se on alunperinkin ollu 2.0, mutta on jouduttu muutoskatsastamaan 2.0 OHC:lle... Kertokee!
NE = 2000 rivi 4
NY = 2000 V6
Suomen Fordin valikoimassa ei ole ollut 2000 V6:lla varustettuja Taunuksia vuonna '74.
Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?Mappi kirjoitti:Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on somen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.
-76 4 kpl.
-77 3 kpl.
-78 2 kpl.
Muistaakseni näin, varmat tiedot on mun toisella koneella tallessa kyselyn tein muutama viikko sitten.
Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Juu, se 1,6 gt on vissiin Polvijärvellä nykyään... Tai ainakin entinen koulukaveri, joka on polvijärveltä, sano että sen veli oli ostanu sen...
Aika jännä homma. En nyt muista mikä kone oli mainittu tyyppikilvessä, oliko se v vai suora, mutta sen muistan että se on alunperinkin ollu 2.0. Mutta miks se olis sitten muutoskatsastettu ja otteessa luki vielä, että vaihdettu vastaavankokoinen OHC-tekniikka...
Tämä pitää tarkistaa, kun käyn kahtomassa sitä autoo pitkästä aikaa.
Aika jännä homma. En nyt muista mikä kone oli mainittu tyyppikilvessä, oliko se v vai suora, mutta sen muistan että se on alunperinkin ollu 2.0. Mutta miks se olis sitten muutoskatsastettu ja otteessa luki vielä, että vaihdettu vastaavankokoinen OHC-tekniikka...
Tämä pitää tarkistaa, kun käyn kahtomassa sitä autoo pitkästä aikaa.
Go catch a Mopar, if you can...
Ei AKE!!Janne kirjoitti:Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?Mappi kirjoitti:Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on somen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.
-76 4 kpl.
-77 3 kpl.
-78 2 kpl.
Muistaakseni näin, varmat tiedot on mun toisella koneella tallessa kyselyn tein muutama viikko sitten.
Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Tiedot löytyy tilastokeskuksesta ja tyyppikoodin mukaan. www.stat.fi
Laita sähköpostia sinne niin asia selvenee muutamassa päivässä!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Tuo minun entinen lienee melko harvinainen malli, 1975 Coupe 2.0 GXL. Käsittääkseni oli kallein Taunuksen malli aikanaan. Vuonna 75 ei tainnu enää saada Suomessa kutoskonetta Taneen, ainakaan ilman erikoistilausta?
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i