...Liekkö näitä liikenteessä??!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
On siinä tosiaan vähä tuulitunneli-muotoilua havaittavissa...heh!
Niin ja periaatteessahan se on vieläpä Jenkkiauto, kun alunperinhän se taunus oli suunniteltu Amerikan markkinoille, mutta ei saavuttanut siellä kovin suurta suosiota kokonsa puolesta!
Siellä se kuusen alla odottelee hiljaista kuolemaansa, mutta minkäs teet...
(minä siis oon se joka tuon ensimmäisen viestin kirjotti)
Niin ja periaatteessahan se on vieläpä Jenkkiauto, kun alunperinhän se taunus oli suunniteltu Amerikan markkinoille, mutta ei saavuttanut siellä kovin suurta suosiota kokonsa puolesta!
Siellä se kuusen alla odottelee hiljaista kuolemaansa, mutta minkäs teet...
(minä siis oon se joka tuon ensimmäisen viestin kirjotti)
Itte asiassa Taunus on suunniteltu nimenomaan Euroopan markkinoille, USA:n Ford on kuitenkin halunnut vaikuttaa muotoiluun ja sen kyllä huomaa. Loppu suunnittelu on jätetty Saksan Fordille. Näin kertoo Tekniikan Maailma jossa oli Taunuksen koeajo joskus -70 luvun alussa.
Tälläinen tieto ainakin minulla on, korjatkoon joku jos tietää paremmin
Tälläinen tieto ainakin minulla on, korjatkoon joku jos tietää paremmin
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Joo siis tarkennettakoon että tarkoitin lähinnä ns. I-korista Taunusta, eli -70-75. Mulla on muutenkin sellanen käsitys että tuolloin jenkit on aika pitkälle sanellu mitä euroopan tehtailla tehdään?Sumu kirjoitti:60 luvulla ollut Euroopan Fordin johtaja oli muistaakseni hyvin amerikka-henkinen. Siitä kuulemma isokoriset(metriset) Taunukset saivat alkunsa...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
P3 Taunuksen maski"matkittu"Thundebirdiltä,
70-73 koelauta Mustangilta.
Puhumattakaan tosiaan P7:sta,on kuin jenkki kompakti
kokonsa ja näkönsä puolesta.
65-67 mittaristo taas melkein suoraan 65 mallin
Mustangin tai Cometin vastaava.
Nii ja lukeehan mullaki Mondeon tupakin
sytyttimessä että Made in Usa.
70-73 koelauta Mustangilta.
Puhumattakaan tosiaan P7:sta,on kuin jenkki kompakti
kokonsa ja näkönsä puolesta.
65-67 mittaristo taas melkein suoraan 65 mallin
Mustangin tai Cometin vastaava.
Nii ja lukeehan mullaki Mondeon tupakin
sytyttimessä että Made in Usa.
Mitäs kaikkea tuommoseen -63 17M super sedaniin joutuu vaihtamaan jotta saapi laittaa keulille 2.0 V6 koneen tuon 1.7 rivikoneen tilalle? Eteen joutuu laittamaan ainakin rumpujarrujen tilalle levyjarryt. Takana onkin jo valmiiksi atlas... tuo kutoskone ja laatikko on peräsin tuommosesta samanlaisesta farkusta kuin nuissa Ticon kuvissa.
P3 ei vain ikään ole ollut 2.0 V6 joten vertailu autona pitää käyttää tehokkainta 1.7 rivi nelkkua...(75 hv) jos tehot ja paino ja kuutiotilavuus menee % sääntöjen sisään niinViipo kirjoitti:Mitäs kaikkea tuommoseen -63 17M super sedaniin joutuu vaihtamaan jotta saapi laittaa keulille 2.0 V6 koneen tuon 1.7 rivikoneen tilalle? Eteen joutuu laittamaan ainakin rumpujarrujen tilalle levyjarryt. Takana onkin jo valmiiksi atlas... tuo kutoskone ja laatikko on peräsin tuommosesta samanlaisesta farkusta kuin nuissa Ticon kuvissa.
ei sun mitään jarruille tartte tehdä.
Mutta eikös p3 ole vakiona levyt edessä vai oliko TS mallissa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Kyllä ne tilavuus % on edelleen käytössä... www.ake.fi tai www.finlex.fiViipo kirjoitti:paljonkohan se "yksseiska" painaa? onko nuita tilavuusrajotuksia muuten enää?
75 + 0.2*75 = 90, eli heppojen puolesta tuon vois siihen sulloa,
Samoin vanhojen tilavuusrajoitusten mukaan, mutta eihän niiden pitäisi olla enää käytössä?
Mistä olet semmosta kuullut ??
1.7 v4 painaa 120 kg saman verran rivikone noin suunnilleen
http://www.sunpoint.net/~mmodel/p7_tekn_erot.JPG
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6