...Liekkö näitä liikenteessä??!

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

On siinä tosiaan vähä tuulitunneli-muotoilua havaittavissa...heh!
Niin ja periaatteessahan se on vieläpä Jenkkiauto, kun alunperinhän se taunus oli suunniteltu Amerikan markkinoille, mutta ei saavuttanut siellä kovin suurta suosiota kokonsa puolesta!
Siellä se kuusen alla odottelee hiljaista kuolemaansa, mutta minkäs teet...
(minä siis oon se joka tuon ensimmäisen viestin kirjotti)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Itte asiassa Taunus on suunniteltu nimenomaan Euroopan markkinoille, USA:n Ford on kuitenkin halunnut vaikuttaa muotoiluun ja sen kyllä huomaa. Loppu suunnittelu on jätetty Saksan Fordille. Näin kertoo Tekniikan Maailma jossa oli Taunuksen koeajo joskus -70 luvun alussa.

Tälläinen tieto ainakin minulla on, korjatkoon joku jos tietää paremmin :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

60 luvulla ollut Euroopan Fordin johtaja oli muistaakseni hyvin amerikka-henkinen. Siitä kuulemma isokoriset(metriset) Taunukset saivat alkunsa...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Sumu kirjoitti:60 luvulla ollut Euroopan Fordin johtaja oli muistaakseni hyvin amerikka-henkinen. Siitä kuulemma isokoriset(metriset) Taunukset saivat alkunsa...
Joo siis tarkennettakoon että tarkoitin lähinnä ns. I-korista Taunusta, eli -70-75. Mulla on muutenkin sellanen käsitys että tuolloin jenkit on aika pitkälle sanellu mitä euroopan tehtailla tehdään?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Kyllä tuossa coupe taunuksessa on paljon amerikkalaisen näköä kun vertaa vaikka -70 luvun alun Mustangii. 8)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tai Ford Torinoon...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

P3 Taunuksen maski"matkittu"Thundebirdiltä,
70-73 koelauta Mustangilta.
Puhumattakaan tosiaan P7:sta,on kuin jenkki kompakti
kokonsa ja näkönsä puolesta.
65-67 mittaristo taas melkein suoraan 65 mallin
Mustangin tai Cometin vastaava.
Nii ja lukeehan mullaki Mondeon tupakin
sytyttimessä että Made in Usa. :lol:
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mitäs kaikkea tuommoseen -63 17M super sedaniin joutuu vaihtamaan jotta saapi laittaa keulille 2.0 V6 koneen tuon 1.7 rivikoneen tilalle? Eteen joutuu laittamaan ainakin rumpujarrujen tilalle levyjarryt. Takana onkin jo valmiiksi atlas... tuo kutoskone ja laatikko on peräsin tuommosesta samanlaisesta farkusta kuin nuissa Ticon kuvissa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

www.sunpoint.net/~mmodel

asiasta hieman lisää
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Viipo kirjoitti:Mitäs kaikkea tuommoseen -63 17M super sedaniin joutuu vaihtamaan jotta saapi laittaa keulille 2.0 V6 koneen tuon 1.7 rivikoneen tilalle? Eteen joutuu laittamaan ainakin rumpujarrujen tilalle levyjarryt. Takana onkin jo valmiiksi atlas... tuo kutoskone ja laatikko on peräsin tuommosesta samanlaisesta farkusta kuin nuissa Ticon kuvissa.
P3 ei vain ikään ole ollut 2.0 V6 joten vertailu autona pitää käyttää tehokkainta 1.7 rivi nelkkua...(75 hv) jos tehot ja paino ja kuutiotilavuus menee % sääntöjen sisään niin
ei sun mitään jarruille tartte tehdä.
Mutta eikös p3 ole vakiona levyt edessä vai oliko TS mallissa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

-64 mallissa ainakin levyt vakiona kaikissa P3 vaunuissa.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

paljonkohan se "yksseiska" painaa? onko nuita tilavuusrajotuksia muuten enää?

75 + 0.2*75 = 90, eli heppojen puolesta tuon vois siihen sulloa,

Samoin vanhojen tilavuusrajoitusten mukaan, mutta eihän niiden pitäisi olla enää käytössä?
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Viipo kirjoitti:paljonkohan se "yksseiska" painaa? onko nuita tilavuusrajotuksia muuten enää?



75 + 0.2*75 = 90, eli heppojen puolesta tuon vois siihen sulloa,

Samoin vanhojen tilavuusrajoitusten mukaan, mutta eihän niiden pitäisi olla enää käytössä?
Kyllä ne tilavuus % on edelleen käytössä... www.ake.fi tai www.finlex.fi
Mistä olet semmosta kuullut ??

1.7 v4 painaa 120 kg saman verran rivikone noin suunnilleen

http://www.sunpoint.net/~mmodel/p7_tekn_erot.JPG
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vastaa Viestiin