Sivu 1/2

Ykköskoppaisen aerodynamiikka

Lähetetty: 30 Syys 2005, 19:42
Kirjoittaja Hessu
Moro,

Tein tässä tanarille syyshuollon ja päätin kotiappäin ajellessa vähän testata: 135km/h nopeudessa konepellin etunurkat väpättävät niin maan peijakkaasti että melkein pelottaa :twisted: Oletteko huomanneet samaa, vai voisiko salpaa ja niitä kumitassuja yrittää säätää? Eipä se toisaalta haittaa, harvoin viitsin yli satasta ajaa...

Lähetetty: 30 Syys 2005, 19:48
Kirjoittaja JiiTee
Vähän samaa vikaa oli Coupe Consulissa 185km/h vauhdissa... :lol: Lukkoa voi säätää kuin myös niitä kumitassuja. Liika lukon kiristys aiheuttaa tuskallista konepellin aukomista. Kannattaa ekana säätää niitä tassuja sitten vasta koskee lukkoon jos on tarvis.

Lähetetty: 30 Syys 2005, 20:40
Kirjoittaja Stance
Jees, väpättäähän ne, hiukka lisää vauhtia niin lähtis kai lentoon :) 1600L:ssä on joku jo lukkoa kiristänyt joten konepellin avaaminen onkin pikkuprojekti, varsinkin jos ei ole kaveria apuna...eli ehkä kannattaa aloittaa niistä tassuista.

Lähetetty: 30 Syys 2005, 20:46
Kirjoittaja jakes
jees sama homma täällä,jostain 140 km/h ylöspäin ottaa pelti sen verran ilmaa alleen et alkaa täristä. ominaisuus?, ollut mulla ainakin kaikissa ykkös koppasissa vuosien varrella :?:

Lähetetty: 30 Syys 2005, 20:59
Kirjoittaja Janzamar
sillähän siitä aika hyvin pääsee että laitaa puoleenväliin peltiä vielä yhdet säätöpultit..kunhan ei laita niitä niin ylös että pelti taittuu kun sen sulkee :lol:
tai ainakin luulisin näin..en oo kokeillut kyllä koskaan.. :)

Lähetetty: 30 Syys 2005, 23:01
Kirjoittaja tane16
niin se väpää meikänkin taunossa... 140 on normaali motari vauhti...;)

Lähetetty: 30 Syys 2005, 23:06
Kirjoittaja tanari
kyllä se 160vauhdissa jo väpätti melko paljon :lol: tossa 2korisessa ei tuntuis väpättävän juurikaan :wink:

Lähetetty: 30 Syys 2005, 23:09
Kirjoittaja Mois
Kyl se väbää II - koppasessakin...

Lähetetty: 30 Syys 2005, 23:22
Kirjoittaja Pj
mois13 kirjoitti:Kyl se väbää II - koppasessakin...
Huomenna Naantalissa Sporttiautossa on mittarissa 180km/h ja konepelti kokonaan auki... :D :D Kannattaa tulla paikanpäälle katsomaan.

Lähetetty: 06 Loka 2005, 21:11
Kirjoittaja Timppa
ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:

Lähetetty: 06 Loka 2005, 22:11
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
timppa kirjoitti:ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:
Asiaa :twisted: :twisted:

Mulla väpättää pelti vaan silloin, kun pikatiellä tulee rekka vastaan :roll:
muuten ei..

Lähetetty: 07 Loka 2005, 07:43
Kirjoittaja samiharju
HESSU!!! Eihän museoautolla saa koheltaa??? :twisted:

Satkukin tuntuu tossa tonnikuussatasessa hirvittävältä, kutosversiolla pystyy ajelemaan arviolta 120-130km/h ilman että hirvittää. Se tuulen suhina on myös jotain kamalaa :-)

Lähetetty: 07 Loka 2005, 08:52
Kirjoittaja Hessu
Eipä museoajoneuvon ajotyylistä ole kai mitään säädetty kunhan noudattaa liikennesääntöjä kuten muillakin menopeleillä... Koheltamisella käsitän kyllä jotain muuta kuin suoralla tiellä "kovaa" (130km/h+) ajamisen hetkellisesti :)
Se on kyllä ihan totta, että tuommoinen 90-100 on suurin miellyttävä matkanopeus. Ei ole kiekkamittaria mutta luulisin että 4000 rpm menee rikki hyvin pian satasen jälkeen.

P.S: Vedettiin eilen kaverin kanssa läpi Ouninpohja, Päijälä ja pari muuta suurajopätkää (ei Taunuksella kuitenkaan). Kyllä on vauhdin hurmaa ihan sallittujen nopeuksien puitteissa 8)

Lähetetty: 07 Loka 2005, 11:04
Kirjoittaja Tuukka
samiharju kirjoitti:Satkukin tuntuu tossa tonnikuussatasessa hirvittävältä, kutosversiolla pystyy ajelemaan arviolta 120-130km/h ilman että hirvittää. Se tuulen suhina on myös jotain kamalaa :-)
Milläs ihme ritsoilla sitä ajellaan??? :twisted:

Mulla ois autossa ajo-ominaisuuksissa riittoo helposti kahen markan rikkomiseen, vanhoilla puslilla. Myönnetään, iskarit ja jouset on uudet. Nyt projektin jäljiltä on kaikki uudet puslat, saa nähä, miten sit käyttäytyy...

Nimim. 100 vauhdissa mittarissa heittoa 1km/h, alamäessä mittari näytti hetkellisesti 185 (tietenkin suljetulla alueella, mitä kuvittelitte??? :twisted: ) eikä vielä hirvittäny yhtään sen enempiä kuin 15 vuotta nuoremmilla ja 10 kertaa turvallisemmillakaan autoilla...

Nähtäväks jää, miten helposti se V6 kipuaa tuollasiin nopeuksiin :D

Lähetetty: 07 Loka 2005, 18:33
Kirjoittaja taunus mkII
timppa kirjoitti:ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:

:lol: