Ykköskoppaisen aerodynamiikka

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Ykköskoppaisen aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Moro,

Tein tässä tanarille syyshuollon ja päätin kotiappäin ajellessa vähän testata: 135km/h nopeudessa konepellin etunurkat väpättävät niin maan peijakkaasti että melkein pelottaa :twisted: Oletteko huomanneet samaa, vai voisiko salpaa ja niitä kumitassuja yrittää säätää? Eipä se toisaalta haittaa, harvoin viitsin yli satasta ajaa...
JiiTee
Viestit: 495
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Vähän samaa vikaa oli Coupe Consulissa 185km/h vauhdissa... :lol: Lukkoa voi säätää kuin myös niitä kumitassuja. Liika lukon kiristys aiheuttaa tuskallista konepellin aukomista. Kannattaa ekana säätää niitä tassuja sitten vasta koskee lukkoon jos on tarvis.
Stance
Viestit: 102
Liittynyt: 13 Elo 2005, 10:53

Viesti Kirjoittaja Stance »

Jees, väpättäähän ne, hiukka lisää vauhtia niin lähtis kai lentoon :) 1600L:ssä on joku jo lukkoa kiristänyt joten konepellin avaaminen onkin pikkuprojekti, varsinkin jos ei ole kaveria apuna...eli ehkä kannattaa aloittaa niistä tassuista.
jakes
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Touko 2005, 20:37

Viesti Kirjoittaja jakes »

jees sama homma täällä,jostain 140 km/h ylöspäin ottaa pelti sen verran ilmaa alleen et alkaa täristä. ominaisuus?, ollut mulla ainakin kaikissa ykkös koppasissa vuosien varrella :?:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

sillähän siitä aika hyvin pääsee että laitaa puoleenväliin peltiä vielä yhdet säätöpultit..kunhan ei laita niitä niin ylös että pelti taittuu kun sen sulkee :lol:
tai ainakin luulisin näin..en oo kokeillut kyllä koskaan.. :)
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

niin se väpää meikänkin taunossa... 140 on normaali motari vauhti...;)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kyllä se 160vauhdissa jo väpätti melko paljon :lol: tossa 2korisessa ei tuntuis väpättävän juurikaan :wink:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl se väbää II - koppasessakin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1262
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

mois13 kirjoitti:Kyl se väbää II - koppasessakin...
Huomenna Naantalissa Sporttiautossa on mittarissa 180km/h ja konepelti kokonaan auki... :D :D Kannattaa tulla paikanpäälle katsomaan.
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:
#2
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

timppa kirjoitti:ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:
Asiaa :twisted: :twisted:

Mulla väpättää pelti vaan silloin, kun pikatiellä tulee rekka vastaan :roll:
muuten ei..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

HESSU!!! Eihän museoautolla saa koheltaa??? :twisted:

Satkukin tuntuu tossa tonnikuussatasessa hirvittävältä, kutosversiolla pystyy ajelemaan arviolta 120-130km/h ilman että hirvittää. Se tuulen suhina on myös jotain kamalaa :-)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eipä museoajoneuvon ajotyylistä ole kai mitään säädetty kunhan noudattaa liikennesääntöjä kuten muillakin menopeleillä... Koheltamisella käsitän kyllä jotain muuta kuin suoralla tiellä "kovaa" (130km/h+) ajamisen hetkellisesti :)
Se on kyllä ihan totta, että tuommoinen 90-100 on suurin miellyttävä matkanopeus. Ei ole kiekkamittaria mutta luulisin että 4000 rpm menee rikki hyvin pian satasen jälkeen.

P.S: Vedettiin eilen kaverin kanssa läpi Ouninpohja, Päijälä ja pari muuta suurajopätkää (ei Taunuksella kuitenkaan). Kyllä on vauhdin hurmaa ihan sallittujen nopeuksien puitteissa 8)
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

samiharju kirjoitti:Satkukin tuntuu tossa tonnikuussatasessa hirvittävältä, kutosversiolla pystyy ajelemaan arviolta 120-130km/h ilman että hirvittää. Se tuulen suhina on myös jotain kamalaa :-)
Milläs ihme ritsoilla sitä ajellaan??? :twisted:

Mulla ois autossa ajo-ominaisuuksissa riittoo helposti kahen markan rikkomiseen, vanhoilla puslilla. Myönnetään, iskarit ja jouset on uudet. Nyt projektin jäljiltä on kaikki uudet puslat, saa nähä, miten sit käyttäytyy...

Nimim. 100 vauhdissa mittarissa heittoa 1km/h, alamäessä mittari näytti hetkellisesti 185 (tietenkin suljetulla alueella, mitä kuvittelitte??? :twisted: ) eikä vielä hirvittäny yhtään sen enempiä kuin 15 vuotta nuoremmilla ja 10 kertaa turvallisemmillakaan autoilla...

Nähtäväks jää, miten helposti se V6 kipuaa tuollasiin nopeuksiin :D
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

timppa kirjoitti:ei taunuksen pelti väpätä vielä 260km/h nop.,mutku alkaa olee kallista löytää se nopeus missä se alkaa väpättää,yritän yritän yritän :wink:

:lol:
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Vastaa Viestiin