moi

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

natuli
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Loka 2004, 09:09
Paikkakunta: vantaa

moi

Viesti Kirjoittaja natuli »

on tylsä hetki. ajattelin vaan kysyä vaikka, että kun mulla on taunus, ihme et täällä pälätän..=) niin kun mun mielestä se vaan on maailman hienoin auto, nimenomaan se mun oma. mun mielestä se on hienompi ku muut. ja mua vaan aina siitä kiusataan. niin joo..=) moi.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yleensä kaikki jotka eivät ymmärrä autojen päälle niin aukovat päätään. Suurin osa mun kavereista on tuninki miehiä ja ne ei kyllä ymmärrä vanhojen autojen päälle yhtään mitään.
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Jeps...
Nykyajan trendi kun on et ostetaan kaikenlaisia "hilavitkuttimia" ja "mouvilärppänöitä" ja viiään ne jollekin pajalle kiinni laitettavaksi....
Ite autotekniikasta harvempi "tuuninki"-kaveri tietää yhtään mitään....mut on niitäkin onneksi jotka tietää....mut mut mut kovin harva...

Kaikkein säälittävimpiä on mun mielestä nää "pakoputkiviritteiset" kärryt... pirusti tulee röörejä helman alta vaikka, ite pannu pärjäis hyvin puutarhaletkun paksuisella putkella..... :lol:
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Sodfor äläs soimaa, me tehään / asennetaan niitä 4" hormeja niihin muutenvakioihinkin :-)

www.thomasmotortuning.tk
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: moi

Viesti Kirjoittaja Taco »

natuli kirjoitti:.... mun mielestä se on hienompi ku muut. ja mua vaan aina siitä kiusataan. niin joo..=) moi.
Mää oon törmänny samaan seikkaan. Taunuksella nyt vaan sattuu olemaan sellainen kansanauton maine että näitä ennakkoluuloja riittää. Parasta kuitenkin on nauraa mukana, kyllä hymy on yleensä hyytynyt kun pihaan kurvaa coupe ja vielä "hyvässä" kunnossa :P

PS. Natuli ... olikos sun coupes tänä kesänä (en muista numeroo) Seiskassa ?? Muistaakseni jonkun sivun oikeessa yläkulmassa, ilman kuvatekstiä tai mitään järjellistä selitystä. Kuva oli otettu kai jossain tapahtumassa kuitenkin...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Tähän kohtaan pitää kertoa että viime kesänä olin hukkaamassa aikaa kesäkahvilan terassilla kun paikalle huristeli VW kupla. Komea kuin mikä ja vanha kanssa. Ennen kuin omistaja kerkesi autosta kunnolla pihalle niin jo oli joku pariskunta (30 hujakoilla) juttelemassa, että ompas harvinainen peli käytössä. Tää äijä jutteli sit niitänäitä autostaan ja nakkas sitten että kaikillahan tälläsiä volkkareita on talleissaan mutta kattokaas tonne nurkalle sielä on vähän harvinaisempi mobiili kuin tämä. Kattelin ihan pirruuttani että mitähän autoa tää kolmikko sitten menee kattelemaan. Sehän olikin minun Ford Taunus 2D´73 :D menin sitten mukaan kiertelemään taunusta ja kuuntelin jutustelua. On kuulemma käynyt harvinaiseksi nimenomaan nämä 2 oviset mallit. 4 ovisia sedaneita, farmareita ja coupeita on liikkeellä mutta 2 oviset on kadonneet.
Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Kiva et joku arvostaa Taunuksiakin. Mut yks juttu kuulostaa aika hassulta. Onko farmareita tosiaan vielä jossain enemmänkin liikkeellä? Mulla on farkku, olen nähnyt toisesta kuvia netissä ja kolmannen olen nähnyt lahoamassa erään kerrostalon parkkiksella.

Onko täällä kerhossa jollakulla farkkumallia?
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Tjaa....

teijosuuronen.....

Onkos -75 2d Tanarit kans yhtä harvinaisia ku -73....?
Ku meikällä on just -75 tanari projektina.....
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

samiharju kirjoitti:Sodfor äläs soimaa, me tehään / asennetaan niitä 4" hormeja niihin muutenvakioihinkin :-)

www.thomasmotortuning.tk
Katohan... ookko sä "Tuuninki hemmo"...... :lol: :lol:
Ei vaiskaan... mut eikös me ihan aiheesta niitä laiteta..... :D
Harjunsamppa noita sun jutskii on mainostanukkin tuol Ford Clubin sivuilla,,,, :wink:
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Minä oon kans törmänny ihan samaan. Mutta kaikki arvostelijat on yleensä ollu näitä ihmisiä joilla ei oo mitään käsitystä autoista ym. vaikka kyllä välillä sielua kirvelee kun tietämättömät arvostelee harvinaista auto klassikkoa... :evil:
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Antti kirjoitti:Minä oon kans törmänny ihan samaan. Mutta kaikki arvostelijat on yleensä ollu näitä ihmisiä joilla ei oo mitään käsitystä autoista ym. vaikka kyllä välillä sielua kirvelee kun tietämättömät arvostelee harvinaista auto klassikkoa... :evil:
Mulla on ollu 17 vuotta Taunus :D . Työkaverit naureskelee mokomalle "romulle"? Puhuppa niille klassikosta niin, nehän repeää nauruun :D . Onneks niistä ei tarvi välittää, koska niillä on itsellä peukalo keskellä kämmentä... :shock:
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Jep, mutta luulen että hymyt hyytyy viimestään siinä kohti kun lyö faktat pöytään. Mobilisti nro. 3/1993 kertoo seuraavaa Coupe GT:n myyntiluvuista suomessa: 1970: 1600 Coupe GT 2d -kpl, 2000 Coupe GT 2d 1kpl, 1971: 1600 Coupe GT 2d 3kpl, 2000 Coupe GT 2d 100kpl, 1972: 1600 Coupe GT 2d -kpl, 2000 Coupe GT 2d 142 kpl. Lisäksi kun itse tiedustelin joku vuosi sitten tietoja omastani ('71 2000 Coupe GT) niin selvisi että silloin niitä oli suomessa ALKUPERÄISREKISTERÖINTEJÄ 28 tai 29 kappaletta, kaiken kaikkiaan (eli muualta tuodut ym. myöhemmin rekisteröidyt mukana) vähän toista sataa. Ja omani yks noista ihan alkuperäisistä. :D Tosin nykyään vähän tulisemmalla koneella... Eli ei nuo ihan jokapäiväisiä autoja ole, mutta sehän vain kertoo niiden tyhmyydestä jotka niille naureskelevat, itse kun ajelevat yleensä sellaisilla autoilla joita mahtuu 13 tusinaan... :twisted:
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Antti kirjoitti:Lisäksi kun itse tiedustelin joku vuosi sitten tietoja omastani ('71 2000 Coupe GT) niin selvisi että silloin niitä oli suomessa ALKUPERÄISREKISTERÖINTEJÄ 28 tai 29 kappaletta, kaiken kaikkiaan (eli muualta tuodut ym. myöhemmin rekisteröidyt mukana) vähän toista sataa. Ja omani yks noista ihan alkuperäisistä. :D
Mistä tiedustelit? Olis hauska itsekin kysellä, sattuu olemaan tasan saman mallinen ja vuotinen kärry alla.
-71 Coupe GT
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Olisi kiva nähdä niitä hienoja TAUNUKSIA kerhon kokoontumisissa kesällä.Itsellä ei niin hieno 73 1600 orkkis.ja 73 2.3 ikuisuus projekti.JOTEN KAIKKI MUKAAN ENSI KESÄNÄ.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Entä paljonko on 73 sedan GT-malleja ja yleensäkin GT sedaneita rekisteröity?
Vastaa Viestiin