Sivu 2/6

Lähetetty: 29 Loka 2013, 18:41
Kirjoittaja ft79
se on ihan totta että ei fordin moottoreista ole voimapesäksi..

M-B OM606.. siinä olis garanadaan moottori.. holsettia, isompaa pumppua jne..
siinä sitä todellista voimaa.. 8) ja vähä savuakin.. :lol:

Lähetetty: 29 Loka 2013, 19:09
Kirjoittaja hermanni
[quote="Vermilion"]Emmä mitään kestävyydestä sanonnukaan, vaan enemmänkin tehosta, fordilta ei löydy yhtään moottoria joka kestäis ottaa 700 heppaa... Bimmereistä M:lläisistä otetaan 1000 ja ne kestää sen...

Kerroppa meille muillekki milloin JÄISELLÄ/LUMISELLA tiellä TARVITAAN 700-HEPPAA koneesta :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Lähetetty: 29 Loka 2013, 19:14
Kirjoittaja Samu
niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.

Lähetetty: 29 Loka 2013, 19:14
Kirjoittaja Vermilion
Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.

Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.

Lähetetty: 29 Loka 2013, 19:33
Kirjoittaja ft79
Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.

löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..

5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen.. :lol:

Lähetetty: 29 Loka 2013, 19:37
Kirjoittaja hermanni
Vermilion kirjoitti:Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.

Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
"Vermilion"ei ilmeisesti ole lukenut,topikin ensimmäistä viestiä?
TALVELLA EI TARVITA KONEESTA 600:a pollea,olokoon sitten vaikka Bimmeri!
"vermilionin"kirjoituksista päätellen hän ei ole koskaan ajanut GRANADALLA :roll:

:roll: :roll:

Lähetetty: 29 Loka 2013, 20:30
Kirjoittaja Vermilion
Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....


Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...

Lähetetty: 29 Loka 2013, 20:42
Kirjoittaja tauno82
huurtuu se autosta kuin autosta jos on kosteutta tai huono ilmanvaihto,ja sillo se ei välttämättä tarkota että on "tyyppivika"..kyllä noita bimmereitäkin näkyy kylillä "lasit huurussa" :lol: ..

Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:01
Kirjoittaja Vermilion
bimmereissä on kyllä kosteus katossa kun siellä' viilataan ja höylätään takapenkillä... :lol:

Säilytän autoa kuivassa tallissa silti ei ilmastointi tahdo pelittää.. jos vääntää täysille etulasi pysyy auki (naama kuivuu kasaan) mutta sivu- ja takalasit on ihan huurussa :(

Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:09
Kirjoittaja tauno82
lökäpöksyt ja pikkutytöt :lol: .. ei vaan..kyllä sitä toosaa irtoo foordilla jos niikseen on.mutta nyt ei tainu pohjimmiltaan siitä olla kyse..

Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:10
Kirjoittaja hermanni
Vermilion kirjoitti:Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....


Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
Herra INSINÖÖRI TUOMITSEE GRANADAN,JOLLAISELLA EI OLE KOSKAAN AJANUTKAAN!

bIMMEREILLE ON OMA fooruminsa pysykää siellä!

Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:18
Kirjoittaja JeeSe
Juu, kun tää homma nyt lähti ihan lapasesta, niin kerrotaan nyt tarina.

Velimies joskus kävi Taunuksella kylillä ajelemassa ja totesi kotiin palattuaan, että naiset jotenkin katsoi ihan eritavalla kuin normaalisti, kun Ooppelilla ajaa.

Lähetetty: 29 Loka 2013, 22:06
Kirjoittaja Janki
Mikäs siinä taunuksellakin talvella ajaessa. Eikös sen lämmitystä ole kehuttu hyväksi ja ainakin itellä kyllä tarkenee -35 pakkasessakin, se tuli testattua eka talvena kun taunuksen hommasin.
Kun itehän meen ympärivuoden samalla autolla ja eihän siinä muuta ongelmaa kun että liikkeellelähöissä pitää olla kärsivällisyyttä. :)

Lähetetty: 29 Loka 2013, 22:22
Kirjoittaja p3
ft79 kirjoitti:
Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.

löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..

5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen.. :lol:
Raskas lotja :D paperilla vain 0,5 sek R6 535ia:ta nopeampi.

Ja itse aiheeseen: jos vähän nykyaikasempi paketti ei haittaa niin suosittelen 2.9 Scorpiota, olen ajanu talvella kuin myös 2.8 Granadalla. Ongelmahan varmaankin on hyvän löytäminen kun ikäähän nuilla alkaa jo olemaan.

Lähetetty: 29 Loka 2013, 22:25
Kirjoittaja henu
Tää topic on menny päin vittua jo alusta alkaen mut.
Vermilion kirjoitti:Missä takavetoiset Fordit?
Ei niitä ole....
Murica... http://p.bfram.es/torque-no-your-honda-cant-do-this.jpg