Talvikäyttis

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

se on ihan totta että ei fordin moottoreista ole voimapesäksi..

M-B OM606.. siinä olis garanadaan moottori.. holsettia, isompaa pumppua jne..
siinä sitä todellista voimaa.. 8) ja vähä savuakin.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
hermanni
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Loka 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja hermanni »

[quote="Vermilion"]Emmä mitään kestävyydestä sanonnukaan, vaan enemmänkin tehosta, fordilta ei löydy yhtään moottoria joka kestäis ottaa 700 heppaa... Bimmereistä M:lläisistä otetaan 1000 ja ne kestää sen...

Kerroppa meille muillekki milloin JÄISELLÄ/LUMISELLA tiellä TARVITAAN 700-HEPPAA koneesta :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.

Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.

löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..

5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
hermanni
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Loka 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Vermilion kirjoitti:Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.

Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
"Vermilion"ei ilmeisesti ole lukenut,topikin ensimmäistä viestiä?
TALVELLA EI TARVITA KONEESTA 600:a pollea,olokoon sitten vaikka Bimmeri!
"vermilionin"kirjoituksista päätellen hän ei ole koskaan ajanut GRANADALLA :roll:

:roll: :roll:
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....


Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

huurtuu se autosta kuin autosta jos on kosteutta tai huono ilmanvaihto,ja sillo se ei välttämättä tarkota että on "tyyppivika"..kyllä noita bimmereitäkin näkyy kylillä "lasit huurussa" :lol: ..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

bimmereissä on kyllä kosteus katossa kun siellä' viilataan ja höylätään takapenkillä... :lol:

Säilytän autoa kuivassa tallissa silti ei ilmastointi tahdo pelittää.. jos vääntää täysille etulasi pysyy auki (naama kuivuu kasaan) mutta sivu- ja takalasit on ihan huurussa :(
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

lökäpöksyt ja pikkutytöt :lol: .. ei vaan..kyllä sitä toosaa irtoo foordilla jos niikseen on.mutta nyt ei tainu pohjimmiltaan siitä olla kyse..
hermanni
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Loka 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Vermilion kirjoitti:Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....


Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
Herra INSINÖÖRI TUOMITSEE GRANADAN,JOLLAISELLA EI OLE KOSKAAN AJANUTKAAN!

bIMMEREILLE ON OMA fooruminsa pysykää siellä!
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Juu, kun tää homma nyt lähti ihan lapasesta, niin kerrotaan nyt tarina.

Velimies joskus kävi Taunuksella kylillä ajelemassa ja totesi kotiin palattuaan, että naiset jotenkin katsoi ihan eritavalla kuin normaalisti, kun Ooppelilla ajaa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janki »

Mikäs siinä taunuksellakin talvella ajaessa. Eikös sen lämmitystä ole kehuttu hyväksi ja ainakin itellä kyllä tarkenee -35 pakkasessakin, se tuli testattua eka talvena kun taunuksen hommasin.
Kun itehän meen ympärivuoden samalla autolla ja eihän siinä muuta ongelmaa kun että liikkeellelähöissä pitää olla kärsivällisyyttä. :)
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ft79 kirjoitti:
Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.

löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..

5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen.. :lol:
Raskas lotja :D paperilla vain 0,5 sek R6 535ia:ta nopeampi.

Ja itse aiheeseen: jos vähän nykyaikasempi paketti ei haittaa niin suosittelen 2.9 Scorpiota, olen ajanu talvella kuin myös 2.8 Granadalla. Ongelmahan varmaankin on hyvän löytäminen kun ikäähän nuilla alkaa jo olemaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tää topic on menny päin vittua jo alusta alkaen mut.
Vermilion kirjoitti:Missä takavetoiset Fordit?
Ei niitä ole....
Murica... http://p.bfram.es/torque-no-your-honda-cant-do-this.jpg
Vastaa Viestiin