Talvikäyttis
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Talvikäyttis
Tuli tässä hävitettyä tuo 523 ja nyt ois mielessä jokin FoMoCo tuote talveksi
Granua näyttäs saavan kohtuu edullisesti, niin haenko sellaisen
Onko talviominaisuudet Sierran tasolla, lämmitys, eteneminen ?
Vai siirrynkö uudempiin, kuten Sierra?
Ajattelin pysyä takapotkuissa jatkossakin, joten uudemmat Fordit ei oikeen sovi
Granua näyttäs saavan kohtuu edullisesti, niin haenko sellaisen
Onko talviominaisuudet Sierran tasolla, lämmitys, eteneminen ?
Vai siirrynkö uudempiin, kuten Sierra?
Ajattelin pysyä takapotkuissa jatkossakin, joten uudemmat Fordit ei oikeen sovi
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Granadalla en ole koskaan ajanut, en minkään korin yksilöllä. Sierroilla senkin edestä. Itte tykkäsin enemmän sedanisierran "notkeudesta", pitkä perä = pidempänä ja leveempänä sivuttain.
Ilman lukkoa tosin aivan onnettomia kamppeita. Omassa ollut kempillä naputellut ja hyvin on pärjännyt.
Sitten taas toisaalta itse kun koitan olla joku bmw-harrastaja, niin suosittelen mielummin vanhempaa 3-sarjalaista elikkäs E30. Mahtavia laitteita talvikäytössä. Helppo ajaa, halpa pitää ja moottorivalikoimaa on laidasta laitaan! Eivätkä E36:tkaan enää niin kalliita taida olla, hinnat-alkaen malleista, mutta itse en pidä niitä juuri minään.
Ilman lukkoa tosin aivan onnettomia kamppeita. Omassa ollut kempillä naputellut ja hyvin on pärjännyt.
Sitten taas toisaalta itse kun koitan olla joku bmw-harrastaja, niin suosittelen mielummin vanhempaa 3-sarjalaista elikkäs E30. Mahtavia laitteita talvikäytössä. Helppo ajaa, halpa pitää ja moottorivalikoimaa on laidasta laitaan! Eivätkä E36:tkaan enää niin kalliita taida olla, hinnat-alkaen malleista, mutta itse en pidä niitä juuri minään.
-Pori Connection-
saaphan ne kaikki moottorit rikki jos niikseen on..ite ajanu sierroilla kymmenkunta vuotta ympäri vuoden,se että pääseekö niillä riippuu pitkälti siitä millasia renkaita alla jne,mulla kaikki ollu orkkis korkeuksisia eikä mitään blingbling lumiauroja,muutaman talven ajanu 16t nastakumeilla eikä ole yhtään kakistellu vaikka lunta ollu enemmänkin eikä ole lukkoa,ja saa olla aika liukasta että alkaa sutimaan ..lämpöäkin piisaa kun perusasiat kunnossa eikä nyt muutenkaan surkein ajaa..Eivät nuo ehkä kauneimpia ole autoina,mutta ei ole sierrat tielle jättäny..Tämä toki vain minun kokemus kyseisistä vehkeistä
ei noita bimmerin moottoreuta pelasteta edes öljynvaihdolla..Mois kirjoitti:Ei ne mihkään hajoa ku muistaa vaihtaa öljyttauno82 kirjoitti:Mois kirjoitti:E36 loisto auto, ja koneita saa halvalla jos hajoaa
vai pitäskö sanoa "kun hajoaa" .. mitä minä olen bimmeri miesten puheita kuullu
tehty kestämään n. 150tkm.. ja täts it..
sillon joskus kun tuli imusarjan läpät mukaan niin oli
n. 40-100tkm ja totaali tuho.. BMW Suomen komentti; normaalia käyttäjästä johtuvaa kulumista
ei mene takuuseen.. mutta voidaan antaa vähä alennusta uudesta mosasta..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Emmä mitään kestävyydestä sanonnukaan, vaan enemmänkin tehosta, fordilta ei löydy yhtään moottoria joka kestäis ottaa 700 heppaa... Bimmereistä M:lläisistä otetaan 1000 ja ne kestää sen...
Cologne ja Cosworthin koneet hajoaa siellä 500 luokassa aina.
Eikä uusissa moottoreissa oo yhtään hyvää jumalmoottoria
aina vaan huonompia.... Joku 3 litranen 350 heppanen ecoboost
olis hyvä jossa olis niin vahvat kamat että kestää ilman isompia muutoksia
700 heppaa mutta ei. Tehdään 1 litran ecoboosteja jotka kestää 150tkm sitte
pitää tehdä moottori remontti, viehän se vähän ainetta.
Nää 2.5 litran moottorit nehän on Volvon moottoreita...
jos joku kehuu niitä hyväksi. Missä takavetoiset Fordit?
Ei niitä ole....
Töihin nyt voi ajaa vaikka 1.6 Toyotalla kun siellä ei ole mitään väliä, miten
tylsä auto on.. kunhan vaan ei tarvi kävellä tai mennä julkisilla.
Tai millä tahansa käkkänällä. Kuhan ei vaan vie 20litraa sataselle.
Cologne ja Cosworthin koneet hajoaa siellä 500 luokassa aina.
Eikä uusissa moottoreissa oo yhtään hyvää jumalmoottoria
aina vaan huonompia.... Joku 3 litranen 350 heppanen ecoboost
olis hyvä jossa olis niin vahvat kamat että kestää ilman isompia muutoksia
700 heppaa mutta ei. Tehdään 1 litran ecoboosteja jotka kestää 150tkm sitte
pitää tehdä moottori remontti, viehän se vähän ainetta.
Nää 2.5 litran moottorit nehän on Volvon moottoreita...
jos joku kehuu niitä hyväksi. Missä takavetoiset Fordit?
Ei niitä ole....
Töihin nyt voi ajaa vaikka 1.6 Toyotalla kun siellä ei ole mitään väliä, miten
tylsä auto on.. kunhan vaan ei tarvi kävellä tai mennä julkisilla.
Tai millä tahansa käkkänällä. Kuhan ei vaan vie 20litraa sataselle.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!