Laadukas veden lämpömittari

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Voiskohan vika olla siinä jossain "mötikässä" mittariston takana? Ku mulla ei toimi bensa-, lämpö- eikä jenkamittari, Jenkakellosta ei oo niin väliä. Nyt kun vaihdoin tuon anturin niin tuli ajaessa hiukan molempiin mittareihin eloa, mm. bensamittari näytti jotakin hetken aikaa ja se lämpömittari kohos siniseen :D
Kardaani
Viestit: 67
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 15:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Täällä on samaa vikaa. Se mötikkä on kuumalankarele, yhden ehjän löysin romuistani mutta vaan bensamittari alkoi pelaamaan. Lämpömittarin antureita kokeilin valkoista ja violettia mutta ei nouse ku nipin napin yli sinisen.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Minä oon kokeillu valkosta, sinistä ja vihreetä.. viimesimmäks ihan upouutta valkosta ja sillä pelas hieman. Saako noita hehkulankareleitä enää mistään?
Kardaani
Viestit: 67
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 15:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Pitää vielä koittaa semmoista että laittaa sinne releen alle johdon ja vetää sen maihin. Jos se mittaristo ei saa kunnolla maita.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo se kävi myös mielessä, kun ei mittariston valotkaan toimi. Pitänee huomenna kokeilla
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Valkoinen anturi on mulla toiminu aina omissa taneleissa. Laitoin semmosen nyt eskorttiin, saas nähä toimiiko siinä...todennäköisesti toimii.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Ei auttanu lisämaadoitus kun pikaseen kokeilin.. antaa olla, tutkin keväällä tarkemmin :D
Kekkis
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Heinä 2014, 21:19

Viesti Kirjoittaja Kekkis »

Eli siis -79 mk2 1.6 koneella ja lämpömittari mykkänä. Mittari menee tappiin kun lyö johdon maihin ja motonetin kummatkin anturit keltanen ja violetti on kokeiltu, ei eloa. Pitäsköhän vielä koittaa arpoa jotai anturia vai voiko se vika vaa olla mittarin päässä silti, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Kokeile valkosta jos on saatavilla? Eihän ne anturit paljoo maksa. Sen jälkeen siirtysin tutkimaan mittariston takana olevaa kuumalankarele. Siitä en osaa antaa parempia neuvoja kun en oo itekkään kerenny vielä tutkia edes minkälainen se on. Sen voin sanoa että melko yleinen vika.
Vastaa Viestiin