Turbo foorttin suunnittelua
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Tästä voisin olla eri mieltä. Tiivistesarjat tuli mulle zeteciin Englannista, hinta n. 70€ kotiin toimitettuna. Siis ylä- ja alapuolen sarjat yhteensä. Vesipumppu maksaa Silvertoppiin 45€ ja uudempaan Blacktoppiin reilu kolmekymppiä. Ja näitä saa joka varaosaputkasta. Jakohihnasarja maksaa satasen paikkeilla, ja nokkapyöräthän näissä ovat jo itsessään säädettäviä, niin ei tartte minkään kiilojen kanssa kikkailla.Samu kirjoitti:ja zetecin varaosat on älyttömän kalliita, 2,8 ja 2,9 v6 saa paljon halvemmalla tiivisteet, jakopäänosat ja varmaan myös vesipumpun.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
jaa että sitä on kutosenakin, ei oo hirveest tietoo kyl näist . täytyy lueskella varmaa vähä muiltaki sivuilt specsejä. Ja täytyy tarkemmin kans tota zetekkii tutkia. No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.Taunusmies Jussi kirjoitti:Puhutteko nyt durateckkina mondeon V6 koneesta pelkästään vai näistä uudemmista neloskoneista myös?
Riku kirjoitti:Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
eikös noissakin männissä ollu omat sovittamis ongelmansa..
paljon koneistettavaa paljon hintaa.. ei kannata kun
amikset tekee yhtätehokkaan ohc:n bolt-on osista ja kolmekertaa halvemmalla..
eli viivan alle jää lopulta se 16v mallimerkintä takaluukkuun..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Niin 8V dochien kansissa ongelmaa kai, mutta eikai niissä uudemmissa 16v kansissa enää ongelmia ole ollu? Eli mulkkarin 2.0 ja 2.3 koneissa..FoorttiFani kirjoitti: No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Kyl nyt täs vaihees näyttäis toi ohc aikast hyvält, mitä vähä lueskellu ni aikast paljo noit on rakenneltu. Et osaa ja vinkkejä luulis löytyvän helposti. perkkele olis kauhee hinku päästä uutta rojektii väsäilee, rahapuoli vaan puuttuu. Ja ens vois rauhassa metsästää sopivan kopan, kovin tekis mieli löytää mk1 capri,consul tai granu.