Tallin rakentaminen

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Tallin rakentaminen

Viesti Kirjoittaja klasu »

Ois aate jossakin vaiheessa pikkuinem talli takentaa...
Oisko jollaki hyvii neuvoja antaa. Esim. mites vedetään vesi ja viemärilinjat? Tartteeks ne joteski kaivaa syvälle ennen ko alkaa anturaa ja sokkelii tai mikälie tekemään, vai miten ne vedetään?
Mites muute kannattaako valaa antura vai käyttää anturaharkkoja?
Onko halvempaa ostaa valmis paketti, vai naputtaa itse metritavarasta?
Jos jollaki on hyvät vinkit ja tai kuvat rakennusvaiheista, niin kehiin vaan, vaikka s.postiin niko@katavisto.com

Tattist vaa...
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Nuo vesi ja viemärilinjat ruukataan kaivaa routarajan alapuolelle, ite en näe niitä välttämättöminä mutta tokihan kaikki riippuu siitä mitä kukin katsoo tarvitsevansa. Jos nyt puhutaan yhen auton rakenteluun tarkoitetusta tilasta.

Samaten ostaako vai tekeekö riippuu ihan omista mahdollisuuksista, jos on aikaa ja riittävästi taitoa niin luonnollisesti rahaa menee vähemmän itse tekemällä ja saa just sellasen kun kehtaa tehä. Anturakin taitaa olla mielipide kysymys, tieten jos ei ole tarpeeksi soraa perustuksissa niin valettu pysyy paremmin kuosissaan.

Rakennuslupa ja tarkastus jutut kannattee kans setviä etukäteen tarkkaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mulla olis tarkotus jossainvaiheessa kahden auton valmispaketti hommata. Ongelmana on että kaupungin vesijohto ja viemäri menee mein pihan läpi siitä kohtaa johon talli olis tarkotus pykätä. Porinvedestä sanottiin 3 vuotta sitten että olis tarvinnu ne putket uusia ja reitittää eri kautta jo aikaa sitten kun on niin vanhat.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Syntymässä "kahden auton" talli.
tulee vain harrastekäyttöön (käyttikset pysyköön tallin yhteyteen tulevassa katoksessa)
ja vessakin tuli tehtyä.. tuli mieleen vasta jälkikäteen mutta onneksi olin
laittanu varauksen viemäreihin valmiiksi.. 8)
Lämmitys toteutetaan vesikiertoisella lattialämmityksellä, ja tallin yhteydessä on pannuhuone.

menee vielä parivuotta että on valmis kun täytyy koittaa saada pirtti asumiskuntoon
talveen mennessä.

mutta kyllä se päivä koittaa kun coupe projekti pääsee työnalle.. 8)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin