täytelanka miggi

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

täytelanka miggi

Viesti Kirjoittaja taunusti »

kattelin että ostaisin jonku halvan täytelanka migin. pitäis vaan yks pelti hitsuuttaa taunukseen ja opeliin pari jousilautasta hitsata+pakoputkee. paljon sen enempää mulla ei olekkaan tarvetta hitsaus koneelle kun just pakoputkee ja sen sellasta että varmaan se ois sitte järkevintä ostaa. mutta onko täällä kukaan koittanu autoo hitsata sellasella sen verran että ois oppinu sen tekniikan? onko miten paha rasti johki milliseen peltiin saada saumaa?
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

suosittelen ostamaan ainakin sellasen migin,missä on "peruslangan" valmius.minusta tuo täytelankahomma on ihan perseestä.jos hitsaat jatkuvasti kovassa tuulessa,niin ehkä sitten,mutta ei muuten.jos alat touhuamaan vanhojen autojen kanssa,niin sille mikille on aina käyttöä.muutakin kuin ne peltien hitsaukset.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Kossi
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Syys 2010, 20:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Semmoinen on ja onhan se vähän semmoinen :roll:
Räiskii paljon ja vähän hankala hitsata jos ei ole kunnolla putsit paikat. Paras puoli on se ettei tuuli vie suojakaasua mennessään, jos ja kun pitää pihalla hitsata. Itse kun en uskalla tallissa tehdä mitään tulitöitä kun se on talossa kiinni ja täynnä roinaa...

Ei mihinkään isompaan hitsaustarpeeseen ole hyvä.

Mainettaan parempi ja hintahan kertoo aika paljon nuista. Jos ostat, niin osta sellainen mihin saa joskus kaasupullon kiinni tarvittaessa.
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

taisi kossi sanoa hyvin samat kuin minä :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

töissä on tullut hitsailtua ja aina pihalla joskus tuulee joskus ei :lol: lähinnä puikon kanssa kun on nuita isompia systeemi tullut tehtyä ja joskus taunustakin siinä samalla pihalla migillä niin se suojakaasu kyllä lähtee aika helposti tuulen mukaan ja just siks tuo täytelanka kiinnostais,en vaan ole koskaan koittanu. mutta ei mulla mitään isompaa tarvesta ole sille. ja mitä Kossin pihamaalla on renkaita potkinu niin en kyllä itekkään siinä tallissa hitsais ja lähtis sen jälkeen saunomaan..voi olla että on koko pirtti ja naapurusto palanut :lol: en oo kyllä koskaan edes valovirta konetta koittanu voi olla että sekin tuottaa ongelmia
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Velipoika hitsailee töissä välil täytelangalla + suojakaasulla... En muista miks?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Mois kirjoitti:Velipoika hitsailee töissä välil täytelangalla + suojakaasulla... En muista miks?
jos niillä ei ole rahasta kiinni? mutta kait mää tuota koitan ainaskin että miten käy..100e lisää kun panostais niin sais jo varmaan vähän paremman täytelanka koneen mutta eipä tässä nyt auta kun meinaa olla vähän kiirus nuiden hitsaus hommien kans
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Itse ostin aikanaan käytetyn valovirta kempin kaasukoneen. oli saman hintainen kun uusi halppispaska ja ei ole tarvinnu kohta kymmenen vuoden aikana muuta kun hitsataIdiootivarma peli perus autopeltihommissa
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tomi kirjoitti:Itse ostin aikanaan valovirta kempin kaasukoneen. oli saman hintainen kun uusi halppispaska ja ei ole tarvinnu kohta kymmenen vuoden aikana muuta kun hitsataIdiootivarma peli perus autopeltihommissa
Kempin valovirta koneet uudet lähtee sieltä 900€++
kaasut päälle siihen.

Esab myy noin satasen halvemmalla omia koneitaan ja tietäkseni saman laatuisia.

Kyllä noilla halppis koneillakin hitsaa, itsellä tollanen Cebora teo riittää sinne 4mm tienoille.
Kempillä vetää sellasta yli 5-6mm helposti. Tosin kunnon vehkeissä on tasaisempi langansyöttö siistimpi jälki ja vie vähemmän virtaa.


Suojakaasuksi kelpaa ihan tuollanen hiilidioksidisammutin.
Pieniä kaasupulloja saa nykyään ostettua samalla metodilla kuin nestekaasupulloja (4 litraa) tais olla jotain 250€ sitte sen jälkeen kun käy vaihtaa saa huomattavasti halvemmalla.
K-rauta myy 1litran argon pulloja 30€, kestää sen 45min.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Mulla on tuollainen Kemppi Migomag 150A voimavirtakone, vanha olisko -80/-90lukujen vaihteesta...pomminvarma vekotin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

isoatlas kirjoitti:Mulla on tuollainen Kemppi Migomag 150A voimavirtakone, vanha olisko -80/-90lukujen vaihteesta...pomminvarma vekotin.
tuon ikäisellä telwinillä oon monesti hitsaillu. aika varmasti toiminut,yhden kerranlangan syöttö mennyt talvella jumiin. ajattelin että pitäskö alkaa katteleen käytettyjä parin sadan kaasu/täytelanka koneita jotka toimii valovirralla vai joku uus parin sadan halpis
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tomi kirjoitti:Itse ostin aikanaan valovirta kempin kaasukoneen. oli saman hintainen kun uusi halppispaska ja ei ole tarvinnu kohta kymmenen vuoden aikana muuta kun hitsataIdiootivarma peli perus autopeltihommissa
Meil on yks aika vanha mut vähä käytetty Kempin valovirta miggi, mut siin on joku häikkä, ku laukoo jotain ylilämpösuojaa vähän välii. En oo ehtinny koskaa tutkii sitä sen tarkemmin.
Velipojal on semmonen vähä kalliimpi Kempin kannettava valovirta miggi ja se on ollu täysin maanantaipäivän versio. Se on ollu enemmän korjattavan ku käytös.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Hitsitinka :lol: Niitä halvimpia koneita ei kannate ostaa kun niistä puuttuu säädöt ja on kiinteä poltinkaapeli. Eli semmonen kone jossa on portaaton langansyötön säätö ja irroitettava poltinkaapeli.

Ite olen hitsaillu kotosalla jo 15v täytelangalla.Niissä langoissa on eroja, ite tykkään Bilteman langasta, taitaa olla halvintakin? Eihän sillä hitsaaminen tapahu samanlailla kun suojakaasulla, mutta se on paska puhetta että sillä ei pysty kunnollista saumaa tekemään.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

tuossa taitaa olla vaan MIN/MAX tehon säätö ja langan syöttö on sentään ihan 1-10 asteikko tai jtn. irrotettavaa poltinkaapelia tuossa ei taida olla eikä kaasuvalmiutta mutta seuraava malli oiski jo liian kallis,melkeen 500e
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9663
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Avatar
Kossi
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Syys 2010, 20:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Tuohon omaan perintökoneeseen vaihdoin kaapelin vaikkei se vaihdettavissa muka ollutkaan :D

Vanha rikkoomalla pois ja uusi ruuvaamalla tilalle. Onnistuu kyllä, ainoa vain että kaapeli on arvokkaampi kuin kone.

Mutta vehkeet käyttötarpeen mukaan :D Kahteen saksalaiseen takavetoiseen olen leimaa varten paikat saanut tehtyä tuolla.
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Vastaa Viestiin