Sivu 1/1

Käsien läpi kulkenutta kalustoa

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 19:49
Kirjoittaja haapis75
Rupesin tossa miettiin, että kuinkahan monta autoa on itellä ollu..
Ja mitkä on ollu hurjimpia pommeja, joita ei ois pitäny hameikseen ottaa.
Ja mitkä taas sellasia helmiä, ettei ois pitäny myydä tai pistää paaliin.

Vertaistukea etsien voisin tunnustaa hävittäneeni joskus jopa Taunuksia!!

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 20:47
Kirjoittaja zmuli
Itseä on joskus harmittanut, kun päästin W123 200D Mesen maailmalle.. 70-luvun unelma joka toimi kuin kello. Se voitto siinä kaupassa taisi viehättää liikaa, en tainnut tajuta "hyvänpäälle" :D

Kallis käyttishän se oli, pelkät verot jo melkoiset verrattuna bensavehkeeseen, mutta halpaa ajoa se muuten oli. 6-7litraa sai menemään sadalla jos kenki kokoajan. Ja muutenkin varsin turvallinen vehje. Nollasta sataan 2kilometriä ja top speed 140km/h 8)
ehkä vielä joskus samanlainen...

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 21:57
Kirjoittaja haapis75
No meisselscmiteistä jokainen olkoon omaa mieltään, mutta itse olen tyytyväinen siihen, etten ole koskaan ollut lähelläkään moisen omistussuhdetta :lol:
Yks ikävöinnin kohde omasta historiasta on '66 tähtiperä Cortina. Kaks ja puoli vuotta,ja 125000km yhteistä taivalta kuljettiin. Sen laitteen kanssa sattu ja tapahtu.. Liekö vielä jossainpäin hengissä? Mustat kilvet: LHY-44.
Ja joskus oli välikoppa estate ekkeri. Tautisen kiva ajettava.(tautisen joo, paitsi kun piti Ahvenistolle FoMoCo-day:hin lähtee, ni iski pukamat, ja ei ollu Tautisen kiva ajaa...)
2.8 V6 Taunuskin oli kymmenkunta vuotta sitten aika eto värkki. Ed. omistajalla oli vissiin ollu tylsää, ja liikaa aikaa.. Siihen oli väsätty 911 Porschen kolme reikäset Zenithin pystykaasarit vierekkäin, ja eihän ne pellin alle mahtunu.. Keitto kelpas, mutta latu maitto..ja se saundi! Kyllä se vaan niin on, että vaikka on kuinka voimaa aivasteleva pata, niin aina on kivempi kuunnella puhtaasti laulavaa vaparia :wink:
Onhan näitä kapistuksia tainnu hyvän matkaa toista sataa räpylöitten välistä livahtaa. Pikaisen laskutoimituksen perusteella tälläkin hetkellä taloudessamme majailee 24 Fordia ja 60-luvun puolen välin Simca 1300.
Jotain tarttis vissiin tehrä...

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 21:57
Kirjoittaja ft79
Peltoautona oli Mazda 1800 deluxe -69.. orkkiskunnossa, eikä olis ollu paha laittaa leimakuntoon..
perän hajottua meni paaliin.. :(


Kaverilla oli samohin aikoihin S Taunus.. paaliin meni sekin, kun ei tajuttu mitään.. :(

Yksi B kadetti, Pari C kadettia, bmw e21, Fiat mirafiori ja monia muita..
nämä siis ns. "pikku laitolla leimaan".. tässä vasta peltoautoilu ajoilta..


Taunuksessa ja Mirafiorissa oli jopa vikalista voimissaan kun tuli
peltoautoksi.. fiatissa olisi ollu yksi reikä pyöränkotelossa.. muuten saakelin siistissä kunnossa.. :(

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 22:01
Kirjoittaja Hessu
Yksi auto jonka voisin ottaa takaisin nyt museoiän pikku hiljaa lähestyessä olisi Sierra XR4x4 -86 eli vanhakeulainen ja vieläpä tehtaan ilmastoinnilla. Kyseinen yksilö tosin on saanut ansaitsemaansa huomiota osakseen sittemmin ja uskon että se on hyvissä käsissä.

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 22:13
Kirjoittaja Mois
Ainoa mikä just nyt harmittaa, oli Volvo Amazon -66. Roverin V8:lla. Kukaan ei halunnu ostaa vuonna -93, joten jouduin myymään 2000 mummon tappiolla ko. koslan... Nyt siit sais korkojen kera kaikki mitä siit ite maksoin...

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 22:54
Kirjoittaja taunus 78
Vuoden 82 mitsu lancer harmittaa kun myin, kyseisen vuoden mallia muistaakseni 11kpl tuotu suomeen, yhden samanlaisen oon omistamani lisäksi nähny liikenteessä mutta se oli 84.
3 x mk3 ja 1 x mk2 Taunusta purettu osiksi.
2 x mk2 granadaa purettu.
2 x mk1 sierraa purettu.
Ja kohta 1.6 GT Cortina tulossa purkuun.
Mk2 mondeo tällähetkellä paloteltavana.
+ jokunen japsi ja ranskis purettu.

Lähetetty: 22 Helmi 2013, 19:28
Kirjoittaja Paussi
On ollu Amazonia -66 ja -67, oli kyllä kivoja simppeleitä möhkäleitä toimivat kuin kello.. (-67 vaihtu sillo Taneen, v.2006) Käyttiksinä Opeleita pääasiassa ollu :D Amazoni vois ehkä viel joskus olla, jos vaikka Gottlerin kisasta voittais :D

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 00:36
Kirjoittaja taunusti
mun pahin romu mitä mulla on käyttä autona ollu on honda accord 2.0 vm 92. oli oikeen automaatti vaihteet,sähkölasit joka ikkunassa,sähköpenkit(ei sellaset joilla telotetaan) sähköpeilit yms sähköllä. bensaa meni n.20L 100km kohden ja ei kulkenu kyllä yhtään sen kovempaa kun esim 1.3 corolla. ikkkunat toimi mutta jumitti.kerran painoin käsin ikkunaa alas kun jumitti niin ikkuna meni muusiksi. puola oli sitä mallia että toimi ainoastaan kylmänä..loppujen lopuks ei lähteny käyntiin ollenkaan. takavalot oli maalattu mustaksi niin ettei niitä nähny ollenkaan ja vasta leimattu,tosin autoliikkeen toimesta josta sen ostin. automaatti vaihteisto toimi niin hyvin että lähti käyntiin (sillon kun lähti) vaikka vapaalla tai d päällä. keskuslukitus ei toiminut. jos jätti auton parkkiin ja laitto ovet kiinni niin hetken päästä naps kaikki ovet auki. keitti ilman järkevää syytä..ajelin ilman termaria sitten ja silti meinas keittää..mitähän kaikkee siinä oli en edes muista. siellä se seisoo edelleen auto liikkeen pihassa johon sen möin vaihdossa diesel vw caddyyn joka toimi kun kello

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 15:55
Kirjoittaja p3
Taunuksia on hävitetty lukuisia :roll: Suurin pettymys tähän mennessä luotettavuuden kannalta on ollu V40 Volvo, ei voi suositella, voi tieten olla että mulle sattu tavan mukaan se surkein yksilö. 2 sijalla Opel Astra ecotec kaikkee sitä kehataan valmistaa.

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 17:16
Kirjoittaja henu
p3 kirjoitti:Suurin pettymys tähän mennessä luotettavuuden kannalta on ollu V40 Volvo, ei voi suositella, voi tieten olla että mulle sattu tavan mukaan se surkein yksilö.
Ei sattunu, ne on kaikki paskoja.

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 19:15
Kirjoittaja haapis75
Kun sain kortin syyskuussa 93, niin mulla oli käyttiksenä reilut kuukauden päivät mutsin entinen mazda 323 1,5. Kerkesin ajamaan vähän yli kymppitonnin sillä ennen kuin vaihdoin päikseen mk1 coronaan. Se mazda kulki aivan käsittämättömän kovaa, mut ei yllättäen oikeen tahtonu pysähtyä, eikä myöskään pysyä korin osalta nipussa. Corona oli sentään toista maata ainakin korin puolesta. Tekniikkahan siinä näköjään kestää vetää ilman vesiä 60km, ennen ku jumittuu.. Aamulla uutta öljyä ja vettä koneeseen, ja vetoja. Tosin siinä oli vikaa etupäässä takapäässä. Nimittäin pyllyjä meni kun näkkileipää. Eihän semmoseen kahvikupin kokoseen tasauspyörästönkoteloon voi isoja osia piilottaa. Ikävin tilanne kävi paikallisen huoltsikan pihassa, kun just oli vaihdettu koko taka-akseli. Läksin bensamittarilta ja vaihdoin kakkoselle, ja vannon, etten tahallani ruovitellu, mut toinen rengas oli vetisellä jäällä. Se sutas kerran tyhjää, ja putos asfaltille. Vetari poikki, ja kaikki sisäkälut paskaks.....