Ihan näin ohimennen

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jotain soopaa kommentoi vanhoihin viesteihin, Englanniksi siis kommentoi!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Näin ohimennen: missä Fordeissa oli se vanhempi 4.0 Cologne? 8) Oliko myös 2.8:n stroukkaaminen isommaks mahdollista jollain toisella kampuralla kun en muista enkä haulla löytäny
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
-Pori Connection-
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja vtormane »

zmuli kirjoitti:Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
Mulla ois muistaakseni ehyt taunuksen pohja.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

zmuli kirjoitti:Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
Aittaluodon purkamoltakin varmaan löytys.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tarvisin juurikin sierran pohjan, et mahtuu öputki. Ne taitaa olla erimittaset kert.. ?

Täytyypä huomenna käydä aittaluodol kysymässä
-Pori Connection-
tumppi245
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2015, 22:38

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja tumppi245 »

Nyt olisi uudella käyttäjällä tyhmiä kysymyksiä esitettävänä. Autokortin saamiseen on aikaa suunnilleen 2 vuotta joka tarkoittaa, että projektiauto olisi löydettävä, jotta sen ehtisi puunata täyteen iskuun kun lappu on taskussa.
Tässä on nyt eri vaihtoehtoja tullut etsittyä ja taunus näyttää omissa silmissä mahtavalta autolta.

On kumminkin yksi mutka matkassa. Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Olen etsinyt tietoa miksi näin on ja muuttuvakurkkuinen kaasutin taitaa olla suurin tekijä (?).
Onko taunuksen kulutusta mahdollista muokata (esim. toisilla kaasareilla) järkeviin lukemiin?
Etsin siis neloskoneista vehettä ja käsittääkseni myöskään sillä onko kone 1.6 vai 2 litranen ei ole suurta merkitystä?
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

tumppi245 kirjoitti:Nyt olisi uudella käyttäjällä tyhmiä kysymyksiä esitettävänä. Autokortin saamiseen on aikaa suunnilleen 2 vuotta joka tarkoittaa, että projektiauto olisi löydettävä, jotta sen ehtisi puunata täyteen iskuun kun lappu on taskussa.
Tässä on nyt eri vaihtoehtoja tullut etsittyä ja taunus näyttää omissa silmissä mahtavalta autolta.

On kumminkin yksi mutka matkassa. Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Olen etsinyt tietoa miksi näin on ja muuttuvakurkkuinen kaasutin taitaa olla suurin tekijä (?).
Onko taunuksen kulutusta mahdollista muokata (esim. toisilla kaasareilla) järkeviin lukemiin?
Etsin siis neloskoneista vehettä ja käsittääkseni myöskään sillä onko kone 1.6 vai 2 litranen ei ole suurta merkitystä?

Etit jostain taunuksen vakio zetekillä 1.8:lla niin pääset pikku bensalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
tumppi245
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2015, 22:38

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja tumppi245 »

Jepjep. Ei huono ehdotus ollenkaan. Olen vaan niin tylsä, että tykkään vanhoissa autoissa myös vanhoista koneista.
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

tumppi245 kirjoitti:Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
No jaa, tietty jos vertaa johonkin nykyautoon niin kulutus voi olla suurta omasta mielestä. Tuo omani vie nätisti ajellessa n. 7,4l/100km jota pidän hyvinkin pienenä kulutuksena yli 40vee autolle. Jos (vakio) Tane on oikeasti kunnossa niin ei sen paljon soppaa kuuluis viedä. Riivatut pelit onkin sitten aivan eriasia.
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Janki »

Paras moottori näissä on 2.0 ohc kulutuksen kannalta ja oikeastaan kaiken muunkin. Sillä voi päästä maantielläkin alle kymppiin, jos vaan moottori ja muut osat on kunnossa. Itellä meni 8 litraa maantiellä, joka ei ole paljon näillä laitteilla.
Melkein tulee ikävä sitä konetta, nykyään kun 2.6 v6 11 litraa maantiellä. :lol:
tumppi245
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2015, 22:38

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja tumppi245 »

Tuo 7,4 kuulostaa todella hyvältä. Kuullut tutuilta, että taunukset vieny ennen +10 litraa maantiellä ja n.15 kaupungissa.
Tosiaan siis autopuolella olen ja ensimmäistä autoa haen. Uudet muovikiiturit ei kiinnosta pätkääkään (sama kävi mopoissa. Tallista löytyy pv:itä,raisuja ja pappatuna :lol: ). Joskus katsoin jotain kulutustestiä 80-luvulta mistä löytyi lähes kaikki sen ajan perusautot. Ajettiin 100km tyylillä 1/3 maantietä, 1/3 motaria ja 1/3 kaupungissa. 1,6l tanari oli taulukoissa kärkikastissa 11l kulutuksella.
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla menee maantieajossa 10 litraa sataselle ja 15-16litraa on yhdistetty kulutus :P
Melkein vakio 2.8 V6.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
tumppi245
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2015, 22:38

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja tumppi245 »

Nonni. Toimittaako siis harrasteauton virkaa? On tietysti varmaan 100 kertaa mukavampi tuollainen kutoskone ajella. :)
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

tumppi245 kirjoitti:Nonni. Toimittaako siis harrasteauton virkaa? On tietysti varmaan 100 kertaa mukavampi tuollainen kutoskone ajella. :)

Toimittaa
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... cle&CID=26
Mukavuudesta en tiedä pikkasen normaali enemmän pitää olla kierroksia, että jotain tapahtuu.

Kulutus on mitattu 3000km matkalta/polttoainemittarilta saaduista laskuista.
Jos jaksais säätää pääsis varmaan 1-2 litraa pienemmään kulutuksella..
Toisaalta tolla nyt ei tule aivan aina ajettua polttoaineenkulutus mielessä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin