Ihan näin ohimennen

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ei oo valkosen miehen hommaa tehdä töitä tämmösil ilmoilla... huh huh. Valimolla tarkenee, voin kertoo :D
-Pori Connection-
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

myös viljakuivurilla tarkenee..

hienoa kun on alhaalta kavunnut ylimpään.. huomatakseen että akkukone jäi alas..
hakee akkukoneen niin muistaa että ruuvejakin piti ottaa.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Paljos teillä on lämpötilat duunissa? Itelä mukavat 35astetta maalaamossa:D
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

21,6.... jäähdytetty toimisto.... Kotona 28,6 tänä aamuna.....
Autotallissakin mukavempaa noin 26 siellä! Siksi oonkin nyt harrastellu puoli pimeässä siellä
osien rapsuttelua ja putsausta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kotona parhaimmillaan ollut yli 34-astetta ja tämän viikon kun olin suutaria tuuraamassa niin kaupan kellarikerroksessa kai semmonen 20-24-astetta
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Jäi kaivelemaan kun tutkiskelin noita 4.0l Colognen koneen kuvia että on onko/saako niihin mitään kaasaria viriteltyy?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Saahan siihen kaasarin, kun tekee ensin imusarjan kaasarille.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sanokaapas onko sellaista kaasupuhallinta joka olisi pieni ja siellä saisi metallin punaiseksi?
Ainakaan http://www.motonet.fi/fi/tuote/789432/Dremel-Versaflame tuolla ei saa
metallia niin kuumaksi. Olisiko jollain ideoita? Wheel dealers ohjelmassa oli joku sellainen
jolla se veti pakoputken punaiseksi. Sellainen työkalu olisi asiallinen mutta satoja euroja
en ole sellaisesta valmis maksamaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Riittävän pienen metallinhan saa punaiseksi vaikka tavallisella sytkärillä.

Jos tuommoinen taskutöhö ei riitä, niin sitten varmaan tarvii isomman tai kaasuhitsauslaitteet.

Toki jos on mahdollista voit myös yrittää eristää lämmitettävän kohteen, niin voi riittää pienempikin liekinheitin hehkuttamiseen.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

toi saattais toimia, mut on sillä hintaa hieman dremeliä enemmän

töhö

tossa toinen vaihtoehto, mut ei niin hyvä

töhö2
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Saiskohan tommosen töhösarjan halvemmalla kun ostas osat erikseen?
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

happea se tarvii.. ei muuten lämpene muuta kun omat hermot :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

vilunki78 kirjoitti:toi saattais toimia, mut on sillä hintaa hieman dremeliä enemmän

töhö

tossa toinen vaihtoehto, mut ei niin hyvä

töhö2

kattelin tuota vaihtoehtoa 1... mutta jäin miettimäään, että saako tollaselle propaani/butaani seoksella mitään oikeasti kuumaksi...

eikös tollaset happivaihtoehdot maksa maltaita alkaen jostain 400€....-2000€
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Vähän kehnostihan sillä hehkutetaan kun hapetettunakin liekin lämpötila on noin puolet happi-asetyleeniin verrattaessa, kun yleensän lämmitettävät kohteet tarvii saada korjaus hommissa lämpiämään nopeasti jotta lämpö leviää mahdollisimman pienelle alueelle lämmitettävän kohteen ympärille. Yleensän tohoa käytetään metallihommissa isojen kappaleiden esilämmitykseen valumateriaalien hitsauksessa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Itse tarvisin jotain millä saa metallin sen verta kuumaksi että se taipuu helposti ruuvipenkissä....

esim 22mm ulkohalkaisijaltaan ja 16mm sisähalkaisijaltaan oleva haponkestävä putki....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin