Ihan näin ohimennen

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

sierra lähti aikanaan hyvin ilman lämppäriä käyntiin -32c
ei olis ikinä uskonu että niinhiljaa pyörivä kone voi käynnistyä..

toki ei kerenny kevät koittamaan kun oli kone p-askana.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Aikanaan kokeilin,että miten vani (6.5d)lähtee pakkasesta ilman ilman lämmitystä. Karvan päälle -30 oli pakkasta,tuplahehkutus ja ekasta käyntiin(akkuna Optima redtop) kone kävi ehkä 5 sekuntia ja sammu kuin seinään,kun öljy lähti kiertämään.Yritin uudestaan,niin ei jaksanu enää pyörähtääkkään :D .menee niissä olosuhteissa perus mineraaliöljy aika jähmeäksi..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Nollan tietämillä kosteassa kelissä mun Taunusta on ollu vaikeinta saada käyntiin. Pakkasilla ja kesäkelillä lähtee kyllä helposti.

Ja ryyppyä täytyy kylmällä koneella melkein aina käyttää.
Ilman ryyppyä nimittäin herkästi sammuu n. 5 metriä liikkeelle lähdön jälkeen, mikä ei oikein ole kiva ominaisuus ainakaan risteykseen ajaessa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Manuaalilla se ei ole niin justiinsa,kun kytkimellä voi vähän jeesata,mutta automaattilaatikolla on todella vittumainen jaa jos meinaa sammahdella. Sillon ryyppy on kyllä tarpeen.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janki »

onko tuossa kutoskoneessa mitään hyötyä laittaa menemään kaksi erillistä putkea vai onko sama yhistää yhteen rööriin?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Janki kirjoitti:onko tuossa kutoskoneessa mitään hyötyä laittaa menemään kaksi erillistä putkea vai onko sama yhistää yhteen rööriin?
On,ääni. Sen takia aikanaan laiton syöksysämpyläänkin tuplaputket ;)
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

tietääkö kukaan tekeekö nykysin joku "pyöreä reikäisten" mangelsien näkösiä vanteita? kun ei noita alkuperäsiä taho löytyä. american racing outlaw 2 on yks mut hankala saaha suomesta ilmeisesti
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janki »

Tomi kirjoitti:
Janki kirjoitti:onko tuossa kutoskoneessa mitään hyötyä laittaa menemään kaksi erillistä putkea vai onko sama yhistää yhteen rööriin?
On,ääni. Sen takia aikanaan laiton syöksysämpyläänkin tuplaputket ;)
No sehän se toki. :D
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Walttu kirjoitti:tietääkö kukaan tekeekö nykysin joku "pyöreä reikäisten" mangelsien näkösiä vanteita? kun ei noita alkuperäsiä taho löytyä. american racing outlaw 2 on yks mut hankala saaha suomesta ilmeisesti
Cragar QuickTrick on kanssa ihan asiallinen vanne. On tehty 4x108,mutta en nopeella googlauksella löytänyt kun 5-pulttisia suomesta. varmaan saa tilaamalla esim US-patrsilta. Tossa kuva: http://www.magandturbo.com/wheels/4-stu ... uicktrick/

Tuossa hinnasto,mutta ei ollu 4x108 www.4x4cruiser.eu/UserFiles/File/crgvan ... elo[1].pdf
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

taunus 78 kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Osta avensis :lol: jos tää on se sama v6 sierra nii äijällä ollu kyllä nii paskaa tuuria..
Sama vehje. Rahaa ja aikaa menny niin vitusti mutta silti ei ikinä yli kuukautta menty ilman vikoja.
Onneks meillä on tuo volvo niin päässy kulkemaan.
Tuon lämppärin kennon ny jotenki ymmärtää kun ikää 32 vuotta mutta toisaalta luulis että olis kesällä alkanu vuotamaan kun sitä painetta teki.
Pari päivää meni kivasti.
Nyt nykii röpöttää ja paukuttaa putkessa, ei kiihdy kunnolla...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1643
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sanokaapas mulle.... uskaltaakos tollasen Mikalor 21-23mm lemmarin ostaa

http://www.ebay.co.uk/itm/W4-Full-A2-ST ... 0912073217

SSH 013 13mm 1/2" (outerdiameter) 22mm (suggested clamp size) 18mm-25mm 4.5mm 3 8.33 Bar 25.00 Bar

Tollaselle letkulle... Mahtaakohan tuo puristaa mitään?

Meinaan vanha lemmari oli rikkonnu yhden letkun kun siinä oli ollu terävä reuna.. tossa lemmarissa ei olis sitä vaaraa. Ei huvittais vaan turhana noita silikoni letkuja vaihdella...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Eikös tuon kokonsa puolesta pitäs mennä.
Hyviä klemmareita nuo ovat, mulla oli 77:kassa tuollaset ennen mutta laitoin motorcraft klemmarit kun sain koko sarjan kerättyä.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Itellä -00 Neon lähtenyt kelillä kun kelillä kerrasta käyntiin, eikä mulla mitään roikkaa tai tallia ole. Edes akkua ei oo tarvinnu latailla kertaakaan, enkä ajele sillä kuin n.10km työmatkaa :o Täytyy sanoa että hintaan nähden aivan todella asiallinen amerikkalainen käyttökikkare.

Audi myös lähti todella yllättäen kerrasta käyntiin, seissyt käyttämättömänä reilut pari kuukautta, vaihdoin vain juurikin tuon Cysyn akun tilalle.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Onkos tämänvuoden Apianmiitin ajankohta nyt sitten toukokuun viiminen viikko, vai siitä seuraava?
Aina huudellaan vaan että muutama vk ennen juhannusta, eikö samalla vaivalla vaan niitä päivämääriä voisi kertoa :D
-Pori Connection-
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

zmuli kirjoitti:Onkos tämänvuoden Apianmiitin ajankohta nyt sitten toukokuun viiminen viikko, vai siitä seuraava?
Aina huudellaan vaan että muutama vk ennen juhannusta, eikö samalla vaivalla vaan niitä päivämääriä voisi kertoa :D
ei kukaan muista tarkkoja päivämääriä,mut tänäkin vuonna se on kaks viikkoo ennen juhannusta :D eikös se oo sillo 7-8.6 ja innokkaimmat ja janosimmat tulee paikalle jo perinteisesti perjantaina eli 6pvä. :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Vastaa Viestiin