Onko harvinainen yksilö ?

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Moottorivaihtoehdoista on näköjään hieman epäselvyyksiä. Suomen esitteissä (09/70 & 02/73) on tarjolla 4 eri moottorivaihtoehtoa:

1300 OHV
1600 OHV
1600 OHC (GT)
2000 OHC (GT)

Tässä linkki 73/02 esitteen sivuun, jossa listataan eri korimalli-, moottori- ja varustelutasovaihtoehdot ja niiden saatavuus keskenään:

http://koti.mbnet.fi/janneau6/Data/cortina_7302.jpg

Tilastokeskukselta saa tietoja paljonko ko. mallia on nykyään rekisterissä.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hitto, mul on vaan 2.o V6 perushärpäkkeillä... -72
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taustapeili
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Elo 2012, 15:18

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

Noniin nyt on cortina omalla markilla ja rojekti pyöräytetty käyntiin.. eli autohan oli Cortina 2d gt2000.Ja tosiaan 2 ovinen porrasperähän se tietysti oli eikä coupe niinkuin tuossa jossain sekoilin...Aikojensaatossa vaihtunut 1.6 keulille mutta sierran 205 ohc odottelee jo tallissa vuoroaan ja pohjatöitä tässä aloteellaan ja koitetaan saada ensikesäksi vanhus liikenteeseen :wink:
FoMoCo
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Marras 2012, 14:00

Viesti Kirjoittaja FoMoCo »

>Taunus alkoi voittamaan Cortinan paremmalla laadulla. mk4 tai mk5 cortinoita ei suomeen enään tullutkaan tuosta syystä.

Taisi olla foortin omaa politiikkaa englannin väärän puoleisen ohjauksen vuoksi.

Tuskin noissa autoina mitään muuta huonompaa ollut kuin korkeintaan lucasin sähköt kun samoja autoja muuten olivat.

Kovempi mätänemään 76 taunus on kuin vastaava 74 taunus.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

joo,Lucas-pimeyden ruhtinas :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

wikipediassa lukee kaikista sähköä tutkineista merkittävistä keksijöistä. esim Edison ja Faraday, mutta Lucasta ei mainita, Lucashan on sentään keksinyt oikosulun :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

:D :D
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

FoMoCo kirjoitti:>Taunus alkoi voittamaan Cortinan paremmalla laadulla. mk4 tai mk5 cortinoita ei suomeen enään tullutkaan tuosta syystä.

Taisi olla foortin omaa politiikkaa englannin väärän puoleisen ohjauksen vuoksi.
Toinen syy oli se, että Suomi teki EEC-vapaakauppasopimuksen vuoden 1974 alusta, jolloin ei ollut enää tullien kannalta eroa tuotiinko auto Saksasta vai Englannista. Sitä aikaisemmin oli Briteistä tuominen edullisempaa.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mois kirjoitti:Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
Okei. Kerro siis kyseinen vuosi (kenties niiden autojen valmistenumerot joihin ko. peltiä on käytetty), pellin metallurginen koostumus ja tietolähde.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hessu kirjoitti:
Mois kirjoitti:Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
Okei. Kerro siis kyseinen vuosi (kenties niiden autojen valmistenumerot joihin ko. peltiä on käytetty), pellin metallurginen koostumus ja tietolähde.
Niin tarkkaan en enää muista asiasta, velipoika siitä luki joskus jo 70-luvulla jostain julkaisusta. Oisko ollu rikkiä tai jotain vastaavaa metallin seassa liikaa joka aiheutti normaalia suurempaa ruostumista? En ole metallurgi, joten en osaa kertoa enempää :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

taunus 78 kirjoitti:wikipediassa lukee kaikista sähköä tutkineista merkittävistä keksijöistä. esim Edison ja Faraday, mutta Lucasta ei mainita, Lucashan on sentään keksinyt oikosulun :lol:
Lucas teoria on sitä, että sähkö on johtimessa kulkevaa savua :wink:
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

gepardi kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:wikipediassa lukee kaikista sähköä tutkineista merkittävistä keksijöistä. esim Edison ja Faraday, mutta Lucasta ei mainita, Lucashan on sentään keksinyt oikosulun :lol:
Lucas teoria on sitä, että sähkö on johtimessa kulkevaa savua :wink:
Miksi englantilaiset juo oluensa lämpimänä?

Lucas valmistaa niiden jääkaapit.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Mois kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Mois kirjoitti:Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
Okei. Kerro siis kyseinen vuosi (kenties niiden autojen valmistenumerot joihin ko. peltiä on käytetty), pellin metallurginen koostumus ja tietolähde.
Niin tarkkaan en enää muista asiasta, velipoika siitä luki joskus jo 70-luvulla jostain julkaisusta. Oisko ollu rikkiä tai jotain vastaavaa metallin seassa liikaa joka aiheutti normaalia suurempaa ruostumista? En ole metallurgi, joten en osaa kertoa enempää :lol:
En tiedä itse peltien laadusta,mutta britannian
ruostesuojaukset olivat huomattavasti heikommat
aseveljien vastaaviin nähden.

Oli kenties yksi syy,miksi brittiFord henkilöautojen
tuonti päättyi 1975.
Immu
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 12:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Immu »

Kuusankoskella oli aikoinaan kaverilla semmoinen neliovinen Cortina jonka peräluukussa ja lokasuojissa oli joku "Decore" merkki. Autossa oli OHV-moottori ja Taunuksen kojelauta. Siis ei jälkiasennuksena vaan alunperin. Semmoinen vaaleankeltainen oli väri. Miten lie harvinainen oli tämä malli?
Omistin muinoin Tanelin
Vastaa Viestiin