Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Laitoin Taunuksen seisomaan viimme kesäkuun lopussa ja unohdin irrottaa akun. Tänään kävin kattomassa telttatallissa et miten komiasti se akku on halki talven jäljiltä ja mitä kummaa, kello raksutti iloisesti ja oli täsmälleen ajassa . Ei näköjään paljon tuo kello vie virtaa kun ei ollut 9 kuukaudessakaan saannu akkua tyhjäksi
Toisaalta kestäähän noissa paristokelloissakin patterit pirun pitkään
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
En kokeillu käyntiin, kun ei ollu avaimia mukana. Tuskin se olis käyntiin lähtenny ilman ryyppyä, kun se on ollu aina huono lähtee käyntiin kun se seisoo vaikka muutaman päivän, Kaasari taitaa valua kuiviin. Siinä on 6-koneen vanha Solex ja sama vika oli jo silloin kun tuo Solex oli siinä kutosessa.
Ruisku oottaa laittajaansa, kai mä senkin joskus saan ruuvattua paikoilleen
Tai mulla ois kahdet ruiskutilpehöörit...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Paras akun säilytyspaikka on
tosiaan ulkona talvipakkasessa,
edellyttäen että se on täynnä sinne jätettäessä.
Jotkut lataa akun ja roudaa sen lämpimään
talveksi,varma konsti saaha akku tyhjäksi.
No oisko tuo aivan pakkanen paras paikka? Sanoisin että viileä tila ehkä ennemmin. Varmaan tärkeintä ois se ettei suuria lämpötilanvaihteluja tulisi. Viisaammat jatkakoon
En tiiä oonko edelleenkään sen viisaampi,
mutta pakkasessa olen aina täyden akun säilyttänyt,
kun tällaisen neuvon aikoinaan sain 25-vuotisen
uran Voortin sähköasentajana toimineelta...
Kylmässähän akku ei purkaudu niin nopeasti kuin lämpimässä, joten kai tuossa perää on... Muistaakseni uusia paristojakin pitäisi säilyttää mielummin viileässä, vaikka jääkaapissa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98