Jos se otti 5 vuotta sitten vitosella rajottimeen ja sillon oli 0.4 bar vähemmän ahtoja niin ei se nyt ainakaan vähemmän kulje.... tehojen puolestaPj kirjoitti:Vermilion kirjoitti:Emmä muista noin tarkkaan jotain 0.82
Laskuri tarjoaa joka tapauksessa 263km/h.... kun tossa katoin, tiedä sitten en oo testannu koskaan millään asiallisella nopeudenotto laitteella ja on toinen asia kuin kauan laatikko kestää moista hommaa....
Menee joka tapauksessa yli nopeusmittarin nykyisen asteikon.. aika reilusti. Nelosella (suora vaihde) GPS:llä mitattu noin 200 kait siitä pystyy jotenkin sen huippunopeuden laskemaan..
Noooh..teoria ja käytäntö ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa
Päivän säätämiset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Ideana on enemmänkin se, että miksi hankkia mittari joka näyttää liian vähän kuin jotakuinkin samalla rahalla saa mittarin joka näyttää oikein.... enemmän se haittaa jos ostaa mittarin joka näyttää 160km kuin se että ostaa liian pitkälle näyttävän mittarin. Tehtaatkin tekee autoihin kuin autoihin huippunopeudeksi mittariin 220-240km/h vaikka suurimman osan nyky autoista huiput on jotain 180-220km/h....
Yleensä vaan näissä hommissa tulee se vastaan, että aina on kaikki liian vähän ja kaikki on liian heikkoa...
Esimerkkinä miksi hankkia jotain Volvon perää kun melkein samalla hinnalla saa 9" perän joka kestää vaikka mitä ja siihen saa osia vielä paremmin... tulevaisuudessakin... Esimerkkinä Sultzi laitto escoonsa suoraan 9" perän ei kyllä meinaan hajoa...
Jos viimeeksi 5 vuotta sitten niin ehkä nyt hmmm seuraavan viiden vuoden päästä... elikä kerran kymmenessä vuodessa tai jotain... siinä oot kyllä oikeessa, ei sitä mittaria tule kattoa pahemmin pienemmissäkään nopeuksissa....
Yleensä vaan näissä hommissa tulee se vastaan, että aina on kaikki liian vähän ja kaikki on liian heikkoa...
Esimerkkinä miksi hankkia jotain Volvon perää kun melkein samalla hinnalla saa 9" perän joka kestää vaikka mitä ja siihen saa osia vielä paremmin... tulevaisuudessakin... Esimerkkinä Sultzi laitto escoonsa suoraan 9" perän ei kyllä meinaan hajoa...
Jos viimeeksi 5 vuotta sitten niin ehkä nyt hmmm seuraavan viiden vuoden päästä... elikä kerran kymmenessä vuodessa tai jotain... siinä oot kyllä oikeessa, ei sitä mittaria tule kattoa pahemmin pienemmissäkään nopeuksissa....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
eikös niitä volvon periä saa parhaassa tapauksessa satasella? tarkotus olis joskus laittaa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Riippuu leveydestä... jos pitää perää lyhentää pari tuumaa ja sen lisäksi teettää vetarit....
50" leveää volvon perää ei taida olla ... ja Volvoon ei saa kunnon välityksiä.
Fordin 9 perään saa vaikka mitä palikkaa sen saa jopa alumiisisena Stagen tekemänä.
28 ja 31 boorisena ja välityksillä 3.00 ja 3.25 molemmat olis mulle suhteellisen ok.
Muistelisin, että olis saatavana myös jollain 2.9 välityksellä mutta tosta en oo ihan varma ja se on ehkä jo liian harva....
Tietysti vois olla tiheempikin välitys jos olis saanu vaihdelaatikkoon kunnon ylivaihteen... mutta ei saanu..
Tämä siis on sitä jossittelua mutta jos nykyiset vetarit antautuu niin, en kyllä taida enään teettää uusia karpiolalla.
On sen verran kallista...
Tästä kun rupeaa kasaamaan tulee hyvä ja ei tarvi yhtä osaa enään koskaan pohtia...
http://www.ebay.com/itm/NEW-FORD-9-INCH ... 52&vxp=mtr
50" leveää volvon perää ei taida olla ... ja Volvoon ei saa kunnon välityksiä.
Fordin 9 perään saa vaikka mitä palikkaa sen saa jopa alumiisisena Stagen tekemänä.
28 ja 31 boorisena ja välityksillä 3.00 ja 3.25 molemmat olis mulle suhteellisen ok.
Muistelisin, että olis saatavana myös jollain 2.9 välityksellä mutta tosta en oo ihan varma ja se on ehkä jo liian harva....
Tietysti vois olla tiheempikin välitys jos olis saanu vaihdelaatikkoon kunnon ylivaihteen... mutta ei saanu..
Tämä siis on sitä jossittelua mutta jos nykyiset vetarit antautuu niin, en kyllä taida enään teettää uusia karpiolalla.
On sen verran kallista...
Tästä kun rupeaa kasaamaan tulee hyvä ja ei tarvi yhtä osaa enään koskaan pohtia...
http://www.ebay.com/itm/NEW-FORD-9-INCH ... 52&vxp=mtr
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Mitä suotta kursailemaan, tilaa Strangelta suoraan mittatilaus 9".Vermilion kirjoitti: Tästä kun rupeaa kasaamaan tulee hyvä ja ei tarvi yhtä osaa enään koskaan pohtia...
Pepet tekee semmosen kun haluat, kättä taskuun vaan.
Mulla on vissiin laskimessa vikaa, kun Karpiolan vetarit vaikuttais halvemmalta kuin mikään 9" tms projekti.
Just tossa camaroon kavensin 8.8:in, siihen jäi orkkis Fordia kuoret ja välitys. 1k€ meni helposti.
V8 Sierran ajattelin pitää toistaiseksi 7":lla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
jotain 800-900€ maksaa Karpiolalta vetarit atlakseen.. Enkä mä mitään kiihdytysautoa nyt kuitenkaan tee.
32 boorisille vetareilla saa 9" vaikka mitä välitystä ja ei sitä ei saa enään rikki katuautossa..
Hintakaan ei nouse mihinkään ihan mahdottomuuksiin~2k€. Quifelta vaan ei taida saada lukkoa tuohon perään ja halua mitään palalukkoa...
Strangen mittatilausperä maksaa jotain 5000€....
32 boorisille vetareilla saa 9" vaikka mitä välitystä ja ei sitä ei saa enään rikki katuautossa..
Hintakaan ei nouse mihinkään ihan mahdottomuuksiin~2k€. Quifelta vaan ei taida saada lukkoa tuohon perään ja halua mitään palalukkoa...
Strangen mittatilausperä maksaa jotain 5000€....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tuli tänään pultattua tallin lattiaa toi käsikäyttönen rengaskone. 99 euroa makso. Noin minuutti menee ottaa kumi pois vanteelta. Ainoastaa se rauta millä rengas väännetään vanteelta pois oli niin hepponen että piti vähä vahvistella. Kunpa olis älynny ostaa tän jo muutama vuos sitte... ehottomasti hintasa väärti tämä vehe.
Kuva
Kuva
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... skone#spasKullanderi kirjoitti:Mistä ostit? Kahdet renkaan vaihdot ja tuon hinnan on saanu jo takas
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=5786 Tuolta ostin.
Kyllähä toi tienaa ihtesä takasi aika nopeasti . Täällä päin ainakin rengasliikkeessä maksaa kumin pois otto vanteelta 5 euroa ja takasinlaitto kanssa 5 euroa. Tullu jo toistakymmentä rengasta tolla vaiheltua
Kyllähä toi tienaa ihtesä takasi aika nopeasti . Täällä päin ainakin rengasliikkeessä maksaa kumin pois otto vanteelta 5 euroa ja takasinlaitto kanssa 5 euroa. Tullu jo toistakymmentä rengasta tolla vaiheltua
Ostin kaverilta E36 Bemarin talvirenkaat muutamia vuosia sitten, kaveri oli ostannu uudet vanteet ja Michelinit niiden päälle. Ihmettelin et miks ei niis oo ollenkaan tasapainoja ja kysyin kaverilta et miks niit ei oo tasapainotettu? Kaveri vaan ihmettel et "mitä, tarviiks muka uudet vanteet ja renkaat tasapainottaa?"Vermilion kirjoitti:Pitää huomioida, se että renkaat tarvis tasapainottaakin.. mutta jos on useampi auto niin kyllä tollanen rengaskone maksaa itsensä takaisin parissa vuodessa.Kullanderi kirjoitti:Mistä ostit? Kahdet renkaan vaihdot ja tuon hinnan on saanu jo takas
Eipä niitä oo vieläkään tasapainotettu, mut ei ne ravistakaan yhtään, ihme juttu ja on kulunnukin ihan tasasesti
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98