Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
hanna kirjoitti:Eli olen ajatellut mondeota 2001 tai uudempi..... Onko mitään tietoa millasia hintoja ja mitä tyyppivikoja noissa on?
Sisemmät vetonivelet kuluu tajuttoman nopeasti ilman hoitoa. Saumakittien kanssa ollu ongelmia, ovien ja takaluukun reunat ruostuu joistain yksilöistä ja muutaman vuoden ikäsenä. Tankkiantureita meni kans paljon, polttoainemittari alkoi näyttämään mitä sattuu.
Jos sattuu löytämään yksilön, joka ei vielä ravista paikkoja hampaista isolla vaihteella vedättäessä 80-100 km/h, vetonivelet voi pelastaa ruuttaamalla kumin alle lisää rasvaa esim. vuoden välein. Vaikka öljynvaihdon yhteydessä. Isommat klemmarit kannattaa vaihtaa ruuvilla kiristettäviin letku-klemmareihin.
Foortin kunniaksi on sanottava, että varaosat on jopa kohtuuhintaisia, verrattuna nykysen työmaan tuotteiden vastaaviin.... (Eräs skandinaviasta lähtöisin oleva premium-merkki jolla ei ole lentoteollisuus-taustaa + eräs viineistään tunnetusta länsi-Euroopan maasta oleva merkki, jonka valmistajana valtionyhtiö...)
Nyt oon käyttikseks tarkoitus etsiä 2wd Cossu Sierra ton 626 tilalle ja aito suomi auto ei mitään korin vaihto kossua ellei sit vastaan tuu tosi hyvää yksilöä.
2001- mondeo: hopeanharmaa, sedan(viistoperä) 5-ovinen, 1.6, 50-150tkm ajettu, joku trend malli, lohko- ja sisälämppärit, vetokoukku. Tämmönen pitäis saada, muu ei käy
Miksi 1.6? ei kai 1.8 sen kalliimpi ole.. Vois olla 100 kertaa mukavampi ajaa ja bensaa ei ainakaan enempää vie. Laiskanpulskea se 1.8:kin tuohon koriin on.. :-/
2001- mondeo: hopeanharmaa, sedan(viistoperä) 5-ovinen, 1.6, 50-150tkm ajettu, joku trend malli, lohko- ja sisälämppärit, vetokoukku. Tämmönen pitäis saada, muu ei käy
Miksi 1.6? ei kai 1.8 sen kalliimpi ole.. Vois olla 100 kertaa mukavampi ajaa ja bensaa ei ainakaan enempää vie. Laiskanpulskea se 1.8:kin tuohon koriin on.. :-/
Niinpä joo käyhän se 1.8 myös. Pitää vaan ensin tarkistaa verokarhulta miten saa matkakorvauksia; ilmeisesti 0,21 e/km ja 500e omavastuu? Onko se noin yksinkertaista. Miten muuten tuo koneen koko siihen ajomukavuuteen liittyy vai tarkotatko kenties ohitustilanteita?
ft79 kirjoitti:eikä toi 1.8 kaan mikään tykki ole...
kun lähtee konolla vetääkin vasta 4000k/min... jälkeen...
eli kannattaa valita toi 2.0.... tai sitte td... :idea:
Ite ku oon mk1 Mondeoita katellu, niin tosiaan joko sillä 2.0i:llä tai TD:llä...Tuon ikäsessä autossa nimittäin saa olla jo vakiona tehoja jos semmosen joskus sattusin ostamaan!
ft79 kirjoitti:eikä toi 1.8 kaan mikään tykki ole...
kun lähtee konolla vetääkin vasta 4000k/min... jälkeen...
eli kannattaa valita toi 2.0.... tai sitte td... :idea:
Ite ku oon mk1 Mondeoita katellu, niin tosiaan joko sillä 2.0i:llä tai TD:llä...Tuon ikäsessä autossa nimittäin saa olla jo vakiona tehoja jos semmosen joskus sattusin ostamaan!
Miks ei 2.5 V6? Siinä olis sitä jotain! :twisted: Ja kyllä sitä pienelläkin koneella pärjää, kun malttaa ajaa nätisti ja varaa riittävästi aikaa. Säästyy bensaakin/dieseliä.
PS. 1.1 fiestalla jo jonkin aikaa körötellyt.... Oli siinä melkoinen muutos kun 2.8 vaihtui 1.1:seen,
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
ft79 kirjoitti:eikä toi 1.8 kaan mikään tykki ole...
kun lähtee konolla vetääkin vasta 4000k/min... jälkeen...
eli kannattaa valita toi 2.0.... tai sitte td... :idea:
Ite ku oon mk1 Mondeoita katellu, niin tosiaan joko sillä 2.0i:llä tai TD:llä...Tuon ikäsessä autossa nimittäin saa olla jo vakiona tehoja jos semmosen joskus sattusin ostamaan!
Miks ei 2.5 V6? Siinä olis sitä jotain! :twisted: Ja kyllä sitä pienelläkin koneella pärjää, kun malttaa ajaa nätisti ja varaa riittävästi aikaa. Säästyy bensaakin/dieseliä.
PS. 1.1 fiestalla jo jonkin aikaa körötellyt.... Oli siinä melkoinen muutos kun 2.8 vaihtui 1.1:seen,
Siks ei V6 ku ei vielä varaa semmosiin...
Joo tuntuu pärjäävän tuolla pienemmälläki koneella (Escort ja 1,3 tykkikone )
Ens viikonloppuna saattais olla tulossa XR3i Esco pihalle, jos saan sen haettua ja ostettua
Kävin tänään kattomassa yhellä vanhalla papalla olevaa -69 escoa oli kyllä nätti, myyjän ja ostajan hinnat eivät kyllä ihan kohdanneet, pitää jättää harkintaan, kun auto tuskin kovin nopeasti menee kun myynti-ilmoituksiakaan ei missään ole. Taivaan sininen, kerran ylimaalattu, sais helposti museorekkariin..hmm..
Caprice tuli myytyy. Pitää miettii jotaa kivaa tilalle... Yks Plymouth ois kiikaris. Katotaa nyt mitä keksii... Talvekskii pitäs joku saada, ei kukaa Audil aja ja emäntä omi Sierran...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
hanna kirjoitti:
... Pitää vaan ensin tarkistaa verokarhulta miten saa matkakorvauksia; ilmeisesti 0,21 e/km ja 500e omavastuu? Onko se noin yksinkertaista...
mistä korvauksista tässä puhuttaan? eihän kilometrikorvaukset verottajalle kuulu. 0.42e/km tulee kuin manulle illallinen.