Penkityspäivän muutos! Uusi pvm 18.9.2004

Keskustelua vuoden 2004 penkityspäivästä.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Penkityspäivän muutos! Uusi pvm 18.9.2004

Viesti Kirjoittaja Pj »

Jouduimme muuttamaan penkityspäivän. Uusi päivämäärä on 18.9.2004 alkaen kello 10.00. Toivottavasti myös sinä pääset mukaan mittauttamaan moottoritehosi. Melko yleinen käsityshän on, että tehon mittaaminen rasittaisi moottoria, mutta todellisuudessahan näin ei ole. Mm. moottoria ei kierrätetä ylikierroksille, ilmanvastus ei "rasita" moottoria jne..
Lisätietoja voi kysellä Pj:ltä p.0400-537390 tai s-postilla taunus@nic.fi
Mukaan mahtuu 10 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Mukaan on tulossa, niin vakio kuin virittettyjä Taunuksia
Terveisin FTC Pj.
Lisätietoja netistä www.sporttiauto.com
Mukaan voit toki tulla vaikket Taunuksesi tehoja mittauttaisikaan
Vieras

Re: Penkityspäivän muutos! Uusi pvm 18.9.2004

Viesti Kirjoittaja Vieras »

petteri kirjoitti:Mukaan mahtuu 10 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.
Onko ilmoittautumiset mahdollista saada näkyviin tälle foorumille? Tai voiko peräti ilmoittautua täällä?

Jos näin, niin olisi mukava kuulla ennakkotietoja autoista, ovat sitten vakioita tai hiukan viilattuja...
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Ennakkoilmoittautumiset

Viesti Kirjoittaja Pj »

Näin alkuun pj kerää ilmoittautumisia. Yli 200hv lukemia on tiedossa. Laita s-postia pj:lle tai soittele lisätietoja.
taunus@nic.fi tai puh.0400-537390/Teijo
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Tietoja mittauksesta

Viesti Kirjoittaja Pj »

Tiedot kopioitu Sporttiauto.com sivuilta:
Säädöt ja mittaukset dynamometrillä
Säädämme ja mittaamme 2-vetoiset autot pyörrevirtajarrulla varustetulla Hoffmann Dynatest alustadynamometrillä. [b]Tehomittaus suoritetaan pienitehoisilla autoilla vapaasti pyöriviä rullia vasten, joten moottoria ei "rääkätä".Penkin mittauselektroniikka on täysin tietokoneistettu ja varustettu mm.
tehon, vääntömomentin, nopeuden, moottorin kierrosluvun, imusarjan paineen, lämpötilan 0-1000 C ja lambda-arvon tallennuksella.
Tiedonkeruun ansiosta näitä arvoja voidaan myös myöhemmin tarkastella käyrinä tai lukuarvoina.
Esimerkkinä kuvassa vetopyöräteho ja vääntömomenti ennen ja jälkeen säädön.
Pakokaasumittaukset suoritamme Autronicin laajakaistalambda- tai UEGO-analysaattorilla. Autronicin analysaattori voidaan kytkeä suoraan Autronic moottorinohjausjärjestelmään ja käyttää silloin Autotune-automaattisäätöä.
Lisäksi käytössä on Tecnotest 588 infrapuna pakokaasuanalysaattori.
Laite mahdollistaa hiilimonoksidien (CO), hiilidioksidien (CO2), palamattomien hiilivetyjen (HC) ja hapen (O2) mittauksen, joista lasketaan Lambda arvo automaattisesti.
Keskitymme Autronic moottorinohjausten säätöön, mutta mittaamme ja säädämme myös muita.
Hinnat säädölle ja mittauksille dynamometrillä:
65,- euroa/tunti, ensimmäinen tunti kuitenkin 85,- euroa.
Pelkkä tehon mittaus 65,- euroa.
Dynolle tulijan muistilista
Huomioi ja varmista seuraavat ennen dynolle tuloa:
korjaa mahdolliset nestevuodot
varmista nestepinnat
varmista jäähdytys- ja voitelujärjestelmän toimivuus
varmista vetävien pyörien kunto ja kiinnitys
varmista, että autossa on paikat kiinnitysliinoille; etuvetoautoille edessä JA takana, takavetoisille takana
varmista, että tankissa on polttoainetta riittävästi
ja sitten penkkiin.
Mittaus/säätö tehdään auton omistaja/haltijan vastuulla.

Tapahtuma on samalla kerhotapaaminen, joten paikalle voi tulla/(pitää tulla) ;) vaikka vain "katselemaan" ja juttelemaan.
T.FTC Pj
Vastaa Viestiin