diesel ei käy,diesel ilmaus,diesel pumppu

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

diesel ei käy,diesel ilmaus,diesel pumppu

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli kaverin puolesta kyselen kun alkoi ekaksi lähtemään huonosti käymään ja pari pv taas hyvin sitten vikaksi lähti ok käyntiin mutta n 1km ja siihen sammui poliisi sedät sitten 50m työnsi nykyiseen säilytys paikkaan ja suodatin vaihdettu ja muutenkin ilmattu mutta ei vain edes lupaa...kaikkia liitos kohtia putsailtu ynm jo tähän mennessä aika ihmeissään kun ei näistä diesel laitteista oikein mitään kokemuksia...ja turbo diesel olisi tämä ja jotain 90 luvan alku puolen mallia..
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

pumppuhan se siellä on ongelmissaan. vanhemmissa vehkeissä on ollut sellattii että 2t-ölppää kun kaatelee tankkiin suhteella n. 1-2% niin punppu vetryy uudeksi. toin kyseessä saattaa olla jo sen verran kulunut syöttöpumppu että lienee jo entinen.

tai sitten jakopäässäkin voisi olla jottain joka kannattaa ensi töikseen katsoa. ovatko ajoitukset kohdillaan ennen kuin kaatelee mitään öljyjä tankkiin?

toyota hiacen kulutus kun lähtee nousemaan yli 10 litran niin tankkiin vain kaksteetä niin seuraavalla tankillisella mennäänkin jo 8 litran pintaan satku.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

selma asentaja kaveri just arveli että kun on se apu pumppaus juttu samassa kuin suodatin niin kuulemma se paketti voi alkaa vetämään ilmaa sisään eikä välttämättä ulos puhalla eli selittäisi ettei huomattu mitään outoa kun viikon loppuna sen kanssa aikaa vietettiin no ehkä alkaa jossakin vaiheessa taas jumpperi raksuttamaan :wink:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jopas onkin tässä jumpperissa mielenkiintoista etsiä vikaa eli mitenköhän todetaan se ilman vuoto asia jos tekee kuten todennäköisesti tässä yksilössä eli imee ilmaa eikä puhalla ulos päin? alkaa kaveri jo harkitsemaan pakun myyntiä kun ei ole perjantain jälkeen saanut sitä käymään mullekkin jo vähän tätä kauppasi :shock: (no tähän kyllä mahtuisi kaikki mun video kasetit kun tämä sellainen aika pitkä paku on :wink: ) ei kai vain ole niin että aletaan vaihtamaan kaikkia putkia ja sitä sudari häkkyrää jossa myös se pumppaus nappula on? ja sitten todeta että olikin jossain muualla se vika, luulisi että olisi jokin hieman simppelimpi vian paikallistamis keino...
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

No kokkeilkaapa semmottii että ilmaatte sen vehkeen ensalkuun. Jos järjestelmässä on ilmaa niin on hyvin todennäköistä että vuotaa paikasta x.

Jos siellä ilmaa oli voi kokeilla sitten vaikka pumpulla pitää paineistettuna polttoaineputkistoa kun toinen tarttaa tippa vehkeen päässä. Jos herää niin todennäköistä on että tuo pumppu on kaput.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Jarrujenilmauslaitteella ku ku imee järjestelmän läpi läpinäkyvällä putkella ni vois nähdä meneekö ilmaa seassa.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo tehtiin niin että jumperin onnellinen omistaja paineli siitä nappulasta ja mä starttasin,toistettiin 5 kertaa ei luvannutkaan,ja testattiin myös niin että letku irti ja siitä nappulasta paneltiin ja nestettä tuli pulloon ekaksi niinkuin pitääkin eli suht tasaisia sykäyksiä mutta sitten nappula taas kadotti paineen ja alkoi pätkimään nesteen tulo pulloon ja kaveri on myös yrittänyt sieltä loppu päästä ilmauksen tehdä mutta eipä sekään auttanut,ihme vehkeitä nämä diisselit toimii kun tauti vuosia mutta kun vastaava vika tulee niin on mennyt jo siltä kaveriltakin hieman usko näihin...ja kai se kohta tehostaa myyntiä mulle mutta kai se pitäisi ekaksi käyntiin saada :shock: ja mitenkäs tuo paineistus muuten tehdään...luulisin että meni vähän väärin kun yritti kaveri konehuoneen puolelta tankkiin päin jalka pumpulla sitä painetta aikaan saada ja ei oikein kehittänyt juuri mitään painetta se tarjous pumppu
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Eli ensin ilmataan suodattimessa olevalla pumpun avulla. Sillä saadaan ilmattua koko järjestelmä. Ilmaus proppu kiinni ja painetaan kyseisellä pumpulla niin että pumppu on jäykkänä ja jatketaan painamista (ei pumpata) kaverin tartatessa. Näin järjestelmä on
paineistettu.

Ilmaus menee niin että roppua avataan vain sen verran että sieltä ilmauspumpulla pumpattaessa tulee polttoainetta. polttoainejärsetelmissä ei yleensä ole takaiskua joten koko putkea ei saa irroittaa. Pumpataan niin kauon että voidaan olla varma ettei järjestelmässä ole ilmaa polttoainepumpulle saakka. Joissakin tapauksissa jopa ruiskuille saakka.

Ja ne jalka yms pumput voi heittää tässä tapauksessa naapurin jyväjemmarin pellolle koska sellaisia ei tarvita kun ko. ranskanpatongissa on oma vasittu pumppu olemassa.


Tuli mieleen että tankissa saattaa myös olla vettä joka kannattaa poistaa ja järjestelmä puhdistaa samoin kuin ilmaamalla.

Myös polttaineputki voi olla rikki auton alta josta sitten imee ilmaa. Se on todennäköisempää kuin tuo pumpun valskaaminen.

Sitten on vielä yksi mahdollisuus joka on polttoaineen siirtopumppu polttoainetankilta moottorille. siis jos sellainen pumppu on ko. Värkissä.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

kiitos vinkeistä on hieman järkevämmällä pohjalla näillä tiedoilla touhuaminen :wink: ja tässä siellä koneen lähellä sellainen bensa pumppua muistuttava pumppu myöskin ja omasta mielestä just sen pitäisi se neste sieltä tankista imeä mutta jumpperin omistan mukaan ei varsinaista sellaista pumppua ole tässä mallissa ja pientä eri mielisyyttä on tullut kun esitin että jonkun täytyy aiheuttaa kyllä pakostikkin se imu ,ja ei se diesel sieltä tankista itsekseen ala tulemaan :shock: sanoin vielä että jos ei kerta ole sitä pumppua niin olisi pakko olla edes sähköinen pumppu koska pakko olla jokin pumppu olisi kyllä hyvä jos olisi jotain kursseja joille diesel autojen ostajat(ei kaikki)voisivat mennä näiden tilanteiden takia.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

ei vain saa tolkkua jumpperista no taitaa vihdoin kohta olla joku asiantuntija tutkimassa ja hyvä niin kun ei ole asukas tunnusta kaverilla ja aika kalliiksi pidemmän päälle tulee pakun pito kalliossa :shock:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no oli joku käynyt tänään jumpperia kurkkaamassa ja oli todennut että joko jako pielessä tai syöttö pumppu olivat jako hihnan suojan ottaneet vex ja jotain epämääräistä olivat havainneet eli oli jotain ihme viiltoja hihnassa ja päättelivät että olisi hihna loikannut mutta eivät olleet katsoneet oliko merkit kohdallaan ja maanantaina uuttaa hihnaa kai laittavat mutta olisi varmaan kantsinut ne merkit ekaksi tsekata? no onneksi jotenkin homma nyt etenee :wink: itse olisin ehkä vielä varmistanut syöttö pumpun ja jako pumpun toiminnan...
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Oliko pumppu sökö?vai parafiiniklimppejä putkistossa?
Drive it like you stole it
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

jumper

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

varovainen veikkaus.. oli ehkä sellainen itse tehty ilma ongelman poisto yritys kyseessä,asia selviää kun seuraavan kerran näen ko kone huoneen että jos kyseinen viritys on hävinnyt niin siitä johtui ettei edes luvannut lähteä käyntiin,mutta nyt taas jumpperi poksuttaa eteenpäin :wink:
Vastaa Viestiin